Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kvaliteten af S&L piber af i dag vs. Otterup
#1
Hvor jeg aldrig har hørt andet en godt om piber lavet af S&L da de lå i Otterup, så har jeg fra et par steder hørt at piberne der bliver lavet i dag, er af mere varierende kvalitet.

Når jeg overvejer S&L som min næste riffel er det fordi:
  • Pibe/præcision skal være i top.
  • Pålideligt værktøj frem for flot ydre.

Hvis jeg derfor ikke kan forvente at jeg får en (næsten) topklasses pibe ved S&L, så skal jeg have fundet et andet mærke.

Kan du be- eller afkræfte at piberne fra Rask Mølle ikke kan leve op til piberne fra Otterup?

Hvis de ikke kan, er det så kun et issue for feinschemekere eller er det et reelt problem?

Mvh Steen
Svar
#2
Tja, piberne fra S&L bliver lavet på de samme maskiner og af den samme mand som på Otterup, så mon ikke hans erfaring er steget med årene.

S&L har udviklet på knivene der skærer riffelgangen og de har optimeret rivalprocessen og smerglingen.

Hvis man vender blikket mod Norge og er tilskuer til nogle af de store feltskydningsstævner, så vil man kunne se at hovedparten i finalen skyder med postkasserøde piber - selv i Sauer rifler. Det er piber fra det nuværende S&L

Osse til DM i Ulfborg var der en rød pibe i finalen.

Det er mit indtryk at Otterup piber havde et utroligt godt ry som det, i hvet fald i visse kalibre, havde svært ved at leve op til.
Og det er vel begrænset hvor mange der er tilbage af dem der ikke er udskudte eller dårlig vedligeholdte.

Køb du bare en S&L pibe. Hvis du gør dit arbejde, så gør den sit.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Efter min bedste overbevisning er piberne af
idag væsentligt bedre, mere konstante på felt-
bommål, og bedre i overfladekvalitet.

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#4
jeg har lige købt en S&L pibe til min 300 wby, og den skyder hul i hul næsten (med mig bag roret)
kan klart anbefales

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#5
Ham kender jeg [8D]
Citat:quote:

Osse til DM i Ulfborg var der en rød pibe i finalen.


Min egen S&L Match pibe i 6,5x55 er også uhyggelig præcis - når jeg ellers kan styre den[Wink] - skød til DM i en pointskydning med en egenspredning på 11 mm /100 m på en 6 skuds serie.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Jeg har haft en S&L pibe i 6,5 med et 260 rem kammer den skød fint også da den blev til en 6,5x55 AI.

Nu har jeg en ny 260 rem med S&L pibe den skyder rigtigt godt.
10 skud på under 13 mm center til center. ovenikøbet med mig som operatør.

Tilliden er så stor, at jeg har en S&L 308 pibe under montage hos Hatting på min 300 RUM.

Jeg har også hørt at de nye skulle være mindre ensartede i kvaliteten, men det har ikke været på nogen af dem jeg har.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Så vidt jeg har forstået kan man mod merpris købe "select"-piber med præcisionsgaranti.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Piberne fra "Den Gamle Fabrik" er laaaanggt bedre, ihvertfald ifølge alle skrønerne.
Det er ihvertfald det man hører til jagtfrokosterne, specielt når snapsen har gået rundt et par gange. Så kommer alle facts frem[Big Grin][Big Grin]

Jeg må sige at jeg har haft 4 stk 7x61 S&H 1 stk 243win og 1 stk 6,5x55 derfra, hvor hver og éen havde så svære skavanker med at samle skuddene når man talte over 2 skuds grupper.
Men pæne våben var det bestemt!!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Tjaa,,,,

Jeg har en Win70 monteret med en 72 cm kort S&L pibe, kamret i 22-250AI, den skyder 20 - 25 mm 3 skudsgrupper på 200 m med 75 grains Berger VLD moly
Den er med 1-9" stigning.
Jeg glæder mig til at få testet min 6,5-284 (ruger No. 1 lås og S&L pibe)

Hatting har kamret og skruet begge piber i.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Har en S&L 97 i 6.5x284 .... suveræn præcision [^]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by steen-p

Hvor jeg aldrig har hørt andet en godt om piber lavet af S&L da de lå i Otterup, så har jeg fra et par steder hørt at piberne der bliver lavet i dag, er af mere varierende kvalitet.

Jeg kan kun give dem ret i at piberne som laves i dag, er klart mere varierende . Jeg har faktisk set flere derfra, hvor man havde glemt at bore hullet i piben, og lave riffelgange[xx(].
Andre, havde de glemt at lave kammer i[Sad!]. Nogle var ubrunerede, eller ikke færdigdrejet udvendigt.[B)]

Mange som ikke kan sælge disse piber, betragter det faktiskt som et held, hvis de overhovedet kan skyde[Sad]

Når jeg overvejer S&L som min næste riffel er det fordi:
  • Pibe/præcision skal være i top.
  • Pålideligt værktøj frem for flot ydre.
Når du køber dette tvivlsomme produkt, er du nok nød til at leve med en kombination.

Hvis jeg derfor ikke kan forvente at jeg får en (næsten) topklasses pibe ved S&L, så skal jeg have fundet et andet mærke.

Kan du be- eller afkræfte at piberne fra Rask Mølle ikke kan leve op til piberne fra Otterup?
De kan ikke leve op til piberne fra Otterup, da de nye ikke indeholder rivninger i overfladen, uens polerede riffelgange, eller har precicionsproblemer med 6 feltede riflinger[xx(]

Hvis de ikke kan, er det så kun et issue for feinschemekere eller er det et reelt problem?

Mvh Steen



Du skal forresten ikke tro på alt du hører og læser[Wink]
Den anden dag var der, under en jagt, en der ihærdigt forsøgte at overbevise Morten om at S&L lavede 8 skuds magasiner til deres rifler. Da Morten så udtrykte sin tvivl om det, blev han fejet af med en overlegen bemærkning om at manden skam personligt kendte begge ejere af S&L[Wink][Wink][8D]

jbn
Svar
#12
Hej

Jeg kender også personligt de to ejer !!!

Så men den positive heksekunst de kan præsterer, i en sen natte time. kan der nemt være kommet en 8 skuds magasin ud. Der er ikke sikkert at det var under navnet S/L. Måske under dæknavnet: Nielsen & Krogh

Mvh
Kurt
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Du skal forresten ikke tro på alt du hører og læser[Wink]
Den anden dag var der, under en jagt, en der ihærdigt forsøgte at overbevise Morten om at S&L lavede 8 skuds magasiner til deres rifler. Da Morten så udtrykte sin tvivl om det, blev han fejet af med en overlegen bemærkning om at manden skam personligt kendte begge ejere af S&L[Wink][Wink][8D]

jbn



Hvorfor blander Morten sig også i noget han ikke har forstand på [Big Grin][Big Grin]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#14
Ellers er der jo ikke noget som helst Morten kan blande sig i - og der hjemme har han heller ikke noget at skulle have sagt[}Smile][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Tak for de mange gode bidrag - og humoristiske tilsnit [Smile]

Det var dog for mig det værst tænkelige resultat - ingen tvivl længere, ingen undskyldning for at gruble over hvad jeg skal have, ingen undskyldninger for at trække tiden ud - for det har jeg hårdt brug for nu og indtil jeg får skrabet skillingerne sammen [:p]

Mvh Steen
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Du skal forresten ikke tro på alt du hører og læser[Wink]
Den anden dag var der, under en jagt, en der ihærdigt forsøgte at overbevise Morten om at S&L lavede 8 skuds magasiner til deres rifler. Da Morten så udtrykte sin tvivl om det, blev han fejet af med en overlegen bemærkning om at manden skam personligt kendte begge ejere af S&L[Wink][Wink][8D]

jbn



Ha ha ha ha.... Du er sgu en humoristisk guffas, Ignorant.

JPL
JPL
Svar
#17
Test af S&L pibe i lørdags

Hatting har monteret en pibe af ovennævnte fabrikat på min 300 RUM.

Det gik til held.

Den var så præcis at jeg kunne kontrollere kikkertens klikfasthed[Wink]

Den blev indskudt med den gamle favoritladning 185 grains lapua scenar med 91 grains reloader 25 og total længde 91 mm(en ladning der kan huskes). Generelt fine grupper fra bipod og en sandsæk.
Den store test bestod i at finde ud af om den kunne skyde med jagt kugler.
Nosler accubond 200 grains var ikke noget hit, måske lidt for lange til stigningen eller bare en ringe skytte.
Men barnes TSX 180 grains(trods advarsler om fouling) var et hit.
de første 3 sad med 11 mm, de næste 2 med 10 mm og så en skytte fejl endeligt 3 skud på ca 13 mm.
Piben havde skudt ca 20 skud før der kom Barnes i.
Der var ikke tvivl om, at barnes fouler mere end traditionelle kugler.
Hvor meget sværere den bliver at gøre ren finder jeg ud af i aften.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)