Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamera på geværet.
#1
Hej alle.

Jeg faldt over et beslag i det nye jagtblad, som kan monteres på geværet, så man kan optage film samtidig med at man skyder.

Jeg ville lige høre om der er nogen som har prøvet dette beslag, eller kender nogen som har testet det, da jeg overvejer at skrive det på ønskesedlen.

Beslaget kan ses her.

Mvh
Jonas
Svar
#2
Jeg ville være temmeligt nervøs for om kameraet kan holde til rekylen.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Her kan du se hvordan det virker.
http://www.jagt-grej.dk/product.asp?product=816

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#4
@ Yeti. Du har da muligvis ret i at det måske kan påvirke kameraet, men tror du at rekylen på kameraet bliver lige så stort som den følte rekyl på skulderen? De skriver jo noget om en indbygget anordning som dæmper rekylen fra geværet.

@ H.C. Tak for linket, men det er præcis det samme som jeg selv har linket til [Wink]

Citat:quote:

Beslaget kan ses her.


Mvh
Jonas
Svar
#5
De skriver at man kan bruge et kamera med harddisk. En sådan er temmelig overfølsom overfor stød. På en bærbar computer er der normalt indbygget en anordning der lukker disken ned ved den mindste rystelse. Jeg ville som sagt være nervøs, men prøv at Google efter nogen der har erfaringer med at bruge det, og så spørg dem hvilke erfaringer de har gjort sig. Det kan jo blive temmelig dyre lærerpenge hvis ens 5k kamera går kold efter de første 10-15 skud.
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Det kamera jeg har tænkt mig at bruge på beslaget er et canon DC 10, der optager på mini dvd'er som der står man kan bruge. Men jeg er nu også lidt betænkelig ved det, lige som dig Yeti.

Jeg har googlet lidt og fundet en del reviews af beslaget, og det ser ikke ud til at der er nogen problemer med at bruge det til hverken et harddisk eller dvd kamera. Kommentarerne kan læses her.

Men det kunne nu stadig være lidt sjovt og høre om der var nogen herinde som havde testet det.

Mvh
Jonas
Svar
#7
Jeg har ikke selv kamerabeslaget, men jeg kender ham der forhandler beslaget ganske godt, så jeg har set det. Selve kamerabeslaget gør at kameraet er fjedreophængt, og derved kan kameraet tåle de rystelser der kommer fra rekylen.

Dog skal man være opmærksom på, som der også er skrevet på siden hvor produktet er beskrevet, at der kan komme pixelfejl på billedet fra rekylen hvis man anvender kameraer med DV bånd. Erfaringerne siger at harddisk kameraer kan holde til rekylen.

Et alternativ, som dog billedmæssigt på ingen måde kan måle sig med et DV kamera er sådan et kamera - http://www.pixmania.com/dk/dk/645008/art...alkam.html

Dette har jeg selv og med det kan man godt lave nogle sjove klip, men ikke skarpe film og man kan ikke zoome eller noget som helst. Se en smagsprøve her - http://www.youtube.com/watch?v=WqzbVcFn5AQ - http://youtube.com/watch?v=IwSEac9pC1g - http://www.youtube.com/watch?v=5aN9bG-PqKo&NR=1

Mvh. Claus
Mvh. Claus Lind Christensen
Svar
#8
Jeg ville vælge et POV hjelmkamera..

http://www.hjelmkamera.dk

et er ultrasolidt (ingen bevægelige dele) og giver virkeligt gode billeder.

det burde sagtens kunne holde til rekylen selv fra en kraftig riffel.

Jeg har måske mulighed for at teste sådan et kamera meget snart[8D]

Så skal jeg gerne vende tilbage med kommentarer

Måske en PM til "scout" kan give lidt info[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Test af hjelm kamera.
Tag et faldskærmsudspring.... der har vi brugt hjelmkameraer i mange år... [Big Grin]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Jeg ville bruge et Flash baseret Kamera, så er der ikke så mange følsomme bevægelige dele.

Panasonic har et kompakt et, der er designet så det kan overleve fald fra 1,2m på hårde overflader... Det kan også klare vand, ned til 1,5m i saltvand. (Kærestens Knægt fik et, i Konfirmationsgave, og det lever endnu)
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/1443228/index.html

Eller hvis der skal bedre billeder til, så deres Flash Baserede Full HD
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/1543043/index.html

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
GearTV har haft fat i det der vidunderkamera, og de var ret hurtige til at tage livet af det... http://gear.comon.dk/review/panasonic.sd...ive/0.html Sikkert et par mandagsmodeller...
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Dravis, hehee. det tog kun en fem minutters demonstration, så var du overbevist om VIO POV 1, hva!

Jeg har et VIO POV 1 og det er klart det fede kamera.

Jeg har testet det under ekstreme forhold både i Danmark og i udlandet. Jeg må sige, at når det kan holde til det, jeg har udsat det for - ja, så kan det holde til det meste!

VIO POV 1 er vandtæt ned til 1 meter for optageenheden og 10 meter for kamerahovedet. Der fåes en taske til VIO POV 1, så du kan tage hele molevitten ned på fem meters dybde: Man behøves kort sagt ikke være urolig for, om det er stænk-/regntæt, når det sidder oven på riflen.

Der fåes også 8 GB kort til, så der er mange timers optagelse, sør man behøves skifte SD-kort.

VIO POV 1 er udpræget rekylfast og kan sagtens tåle slag.

Mikrofonen er af meget god kavlitet og den suger selv den mindste lyd langt væk fra.

Der er meget høj opløsning og dermed flotte billeder.

Vigtigt for os er også, at mikrofonen selvfølgeligt kan justeres i følsomhed. Kan justeres til at optage hvisken, men også justeres til ikke at forvrænge ved optagelse af selv de mest krasse kalibre.

Selv udsat for høj motorlarm forvrænger mikrofonen ikke, hvis den justeres korrekt.

Der er selvfølgelig alternativer på markedet, men ikke i samme kvalitet som VIO POV 1. Jeg har for eksempel set Oregon kameraet i brug og er slet ikke imponeret.

VIO POV 1 kan monteres på en hjelm (med specialbeslag) eller hvad der nok er mere relvant for os, på selve riflen eller med kamerahoved monteres på riffel og optageenhed i bæltet eller på udrustning.

Personligt ville jeg foretrække at have VIO POV 1 kamerahoved monteret på det medfølgende beslag (sættes eventuelt fast med stripperclips, så fremt man ikke har en picatinnyrail øverst på riflen a la Scout). Optageenheden monteres horisontalt i en taske på skæftet). Tasken fåes skræddersyet til VIO POV 1.

Til montering af optageenheden på en riffel medfølger flere beslag.

En genial ting ved VIO POV 1 er at , der kan optages sekvenser på flere måder. Enten traditionelt ved bare at tænde og slukke enheden eller ved at bruge "loop" funktionen og det er bare smart; Her tænder man kameraet og lader det optage i for eksempel 15 minutters loop (dette kan justeres. jeg har brugt 15 minutters loop). Det vil sige, at man for eksempel pürscher gennem skoven og optager hele tiden. Du vader rundt i en time eler to og pludseligt er bukken/vildsvinet der. I stedet for at skulle bekymre sig om man optager eller ej, så klarer kameraet det hele. Du skyder bare bukken/vildsvinet/kuduen etc og når du så er faldet lidt ned på jorden, så tryker du på optageenheden eller den medfølgende fjernstyring ("tag")og så gemme optageenheden det hele i en buffer og optager videre i loop (man kan selvfølgelig også stille optageenheden til at optage og gemme i længere tid en 15 minutter).

Fjernstyringen har armerede og vandtætte knapper, vejer intet og er på størrese med et armbåndsur og kan bæres i en rem på armen ganske som et ur.

Mit personlige VIO POV 1 kamera er med vidvinkel linse. Det fåes også uden.

Hvis en eller flere vil have VIO POV 1 kamera(-er), er jeg leveringsdygtig.

Spørg endelig, hvis ovenstående giver anledning til yderligere spørgsmål.

[Image: POV1-600x360.jpg]
VIO POV 1

[Image: tubularrailmount.jpg]
Tubular Rail Mount

[Image: Fjernstyring.jpg]
Fjernstyring
Svar
#13
jeg har et af sidstnævnte kameraer (vio pov) og har jeg købt via splatter.dk (airsoftbutik) det funger ganske fint med M96 556nato både løst og skarpt enkeltskuds og fremmedhadsfunktion

sidder pt monteret på en .22lr ruger 10/22 og er snart 1½år gammelt virker uden problemer og fåes for små 1500
Svar
#14
Hvad vil sådan et VIO POV så koste - og kan det handles ex.moms.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
Hej "Happy"

Send "Scout" en PM[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)