Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvide rådyr ved Gludsted
#1
Hvide rådyr ved Gludsted

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#2
I SKotland blev vi advaret om, at hvis man skød en hvid kronhjort, var overtroen, at så døde man inden året var omme. Kender I nogen tilsvarende gammel overtro fra vore kanter?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
I tyskland er de samme skrøne (overtro)der påstår at du dør ind for samme år når du skyder en Hvid hjort!(hubertusjort)

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#4
Da jeg tog jagttegn, var hele holdet afsted på Giesegaard som klappere, og en dag da den daværende skytte Hans, var ved at sætte os af, spurgte jeg til den underlige ged der gik langt væk i et skovbryn. Han forklarede at det var godsets stolthed, en hel kridhvid rå - Ærgeligt at man ikke lige var bevæbnet med kamera og telelinse

Om det var en ægte albino med røde øjne husker jeg ikke?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#5
Jeg kan aflive[:o)] myten om at man dør inden for et år efter at man skyder en hvid hjort/buk.
Jeg skød for et par år siden en hvid buk i Tyskland og fik samme besked, men da der er internet i helvede, gør det ikke så meget[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Hvor kommer man så hen når man skyder en sort buk.[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
http://www.bt.dk/danmark/og-det-hvide-raadyrs-navn-blev

mvh Sune
Svar
#8
Aye M@X. Gnomes live forever!!
H
Hogmeister
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg kan aflive[:o)] myten om at man dør inden for et år efter at man skyder en hvid hjort/buk.
Jeg skød for et par år siden en hvid buk i Tyskland og fik samme besked, men da der er internet i helvede, gør det ikke så meget

Man skal ikke tage det bogstaveligt M@X; der menes hjernedød så myten er ikke aflivet [Big Grin]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#10
ID, jeg gad godt se DIT trofærum...[Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Ja, det er hvidt som sne.................

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)