Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kombijagt i Polen ...
#1
Så er det i morgen tidlig, at turen går mod Polen.

2 dage med drivjagt på kronvildt og svin, mandag klapjagt på fasaner.

Vi er 8 mand der skal ned og hygge, så I må passe godt på Danmark imedens.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Knæk og Bræk[Wink]

Vi glæder os til en udførlig beretning - og mange billeder[Smile]

Godt man ikke er misundelig[:o)]

mvh
Korthår
Svar
#3
Knæk og bræk...[Wink]

Hvor er det i Polen og med hvem???

Ps. Husk billeder.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
Knæk og bræk i det Polske

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Knæk og bræk Clax. Har du fået købt nok brennecke kugler, eller har du andet end haglsprederen[Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#6
Darz Bór
Svar
#7
Go get em Clax!!...knæk og bræk....tage nogle billeder osse...[:p][Smile]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#8
Hej igen.

Turen var med Aurora og første destination var Manizsewo.

Det sted vil jeg huske med en god smag i munden. Sjældent har jeg set og spist så meget mad ...

Vi havde hjemmefra besluttet ikke at skyde på rådyr, da der var flere ikke så erfarne skytter i selskabet. udsigten til at nedlægge en kastebuk til 3000 sloty, var heller ikke særlig rar.

Det fravalg gjorde at udbyttet var noget magert, rent antalsmæssigt. Ved parolen blev der sagt at vi måtte skyde to kronhjorte, men helst ikke under 4 kilo. (Op til 5 var med i prisen)

Og som den eneste havde jeg en hjort for, der kom galoperende gennem et lavt fyrrestykke, frit løb over 200 meter, skråt forbi på 40 meters hold ...

Det var blot en lille 8-ender, hvorfor kuglen blev i hylsteret. Men selve synet, det sidder på nethinden ... Havde han dog bare været jagtbar [:I]

Polakkerne gjorde alt hvad de kunne for at finde noget vildt til os, men det var bare en af de jagter hvor det ikke rigtig lykkedes.

Havde jeg villet skyde rådyr er jeg ikke sikker på at jeg havde patroner nok med. [Smile]

Som sagt er jeg helt grøn hvad angår drivjagt. har altid brugt en skydestok, eller andet fast anlæg, når det har været på jagt. har heller ikke prøvet at skyde til vildt i bevægelse, med mindre det har været dyr der er gået fra skudstedet.

Til gengæld har jeg nok trænet mere end de fleste, så nu skulle det prøves.

i 3, såt stod jeg på frontpost og hørte pludselig hundene hyle og drevet gik i retning mod mig.

Grebet om riffelen blev noget strammere, for det lød ret heftigt. Med mig havde jeg min 7mm rem, monteret med en meopta 1-4, med k-dot, skruet helt ned på 1 x.

pludselig sprang en gris ud af buskadset til højre for mig. den kom skråt imod, men drejede af og præsenterede sig med hele bredsiden til, men i fuld fart. Nu var min erfaring kun 2½ såt gammel, så jeg blev noget overrasket.

Jeg syntes jeg havde set et hvidt smil, så jeg formodede at det var en keiler.

Det var nemt at fange svinet i kikkerten, det er næsten som at skyde med haglbøsse, så med et bevidst sving, trak jeg frem til tryneskiven og slap kuglen.

Grisen trimlede i skuddet, nærmest som en velskudt hare. Nu kom hundene og så fik grisebassen ellers smæk.

Da såten var ovre skulle jeg hen og se min gris. Den var skrumpet noget, det var en frischling, på godt 30 kilo. Og hvor sad kuglen så?

En af polakkerne stod og pillede ved et blodigt forben, men det var hundetænder der havde lavet den skramme.

Afstanden havde snydt mig på samme måde, på samme måde som størrelsen af grisen havde ... Skuddet sad lige under øret, så det var klart at den var stoppet på den måde den gjorde.[:p]

Senere på dagen så jeg en anden gris gå fremad, hvor jeg havde en sidepost, men frontskytten fik desværre ikke held til at ramme den.

En tredie gris, en stor keiler gik skråt bagud mod min sidepost, men han kom aldrig ud af såten.

Hundene tog en überlauferso, så der var kun et stykke vildt på paraden efter første dags jagt.

I anden såt, den næste dag, så jeg noget sort nærme sig min post, hvor jeg stod i åben højskov. Jeg kunne set det var et enligt svin, og den var skjult bag to træer, lagde jeg uset an.

Den kom forsigtigt nærmere, den var godt klar over at det her ikke var rigtig godt ...

I mellemtiden havde jeg skruet op på 2x, da jeg kunne se det her var noget det gik mere stille end episoden dagen før. Den kom skråt imod mig, men 60 meter ude, fik den øje på noget det ikke plejede at være i skoven, og stoppede. jeg var godt klar over at den ville springe i løbet af et splitsekund, så jeg placerede den røde klat lige midt i bringen, helt oppe under trynen.

i skuddet kunne jeg se grisen krumme sammen og skyde ryg. Den blev skubbet baglæns, men holdt balancen og sprang skråt væk fra mig. den havde vel løbet 7-8 meter, da den næste kugle ramte ham og slog den over ende.

Det skete samtidig med at han nåede en busk, så jeg kunne ikke se hvad der skete.

Kort efter kom en hund ud af skoven. Den løb en runde og forsvandt tilbage i såten. Nu begyndte jeg at fundere. Var den ellers sikre situation ikke så sikker alligevel?

Det er utroligt som tvivlen hurtigt kan nage. Men den næste hund der kom, den gik helt amok henne ved busken. Snart kom de andre til og derefter driverne.

Den var god nok, svinet var en lille keiler med 12 cm tænder. Denne form for jagt var jeg ved at få smag for.

I alt fik vi 1 ræv, 4 svin og en kronkalv, nedlagt i 17 skud.

Fasanerne havde fået regnvejr, så de ville ikke flyve op i luften. De uøvede blev sat om foran, så de fik de nemmeste chancer. Vi var tre der stod i 2. geled, men kunne så vælge de fugle vi ville skyde på.

Vi fik tilbud om at stoppe jagten til middag, men med den opstilling vi havde fundet, valgte vi at fortsætte.

Dagen gav 137 fasaner, jeg skød de 14.

Jeg synes for min del at turen var god, men de andre fik ikke mange chancer.

Nu får vi jo penge tilbage, så der er jo grobund for en tur mere [:p][:p][:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)