Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Debut med Hotlips.
#1
[Image: DSC01859.jpg]
[Smile] Hej.
Jeg har i dag haft fornøjelsen af at være på drivjagt med 10 gode jægere.En stor såt i formiddag og en stor såt i eftermiddag. I den forbindelse blev Hotlips indviet[Smile] Jeg havde den lille Belgier med på sneppejagt for 14 dage siden men var lige " en postgang" for sent ude i forhold til frosten.Jeg fik ikke afgivet skud på denne jagt.
I dag afleverede Hotlips et dødeligt kys på et bukkelam.Jeg fik 6-7 dyr på klods hold og måtte på kort tid bruge megen opmærksomhed på at kigge et lam ud.Skudafstand 12m og lammet gik ned på stedet.
Det er det første skud overhovedet, som jeg har afgivet med Hotlips. Det er en særlig oplevelse, at have det privilegie at nedlægge et fint dyr efter restaureringen af en haglbøsse[Smile]
Mvh Walnut
Svar
#2
Tillykke! sikke en fin debut
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Tillykke, og bøssen ser da om muigt endnu flottere ud i sit rette element Smile

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Takker[Smile]
Jeg har haft en rigtig god dag. Jeg vil selvfølgelig også gerne forsøge at give jer andel i denne.Lammet blev nedlagt i formiddagssåten.
I eftermiddagssåten afstod jeg fra skud til 2 voksne dyr i rent sideskud afstand 10 m., fordi det første lignede en kastebuk, og det andet dyr blev ledsaget af en enkelt lyd fra en klokke. Klokkelyden lukkede øjeblikkeligt ned for al skydelyst.Begge dyr krydsede et spor i høj fart, hvor reaktionstiden var kort. Tanken om en ruhåret bandit i kølvandet på dyrene blev også udslagsgivende.
At afstå fra skud kan også give et kick[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#5
Den er ikke ret grim den bøsse[Wink].
Tillykke med lammet.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
"Se det var et rigtigt eventyr"

Tillykke med den flotte debut og tusind tak for at du deler den med os.

Det har været en udpræget fornøjelse at følge dit projekt. Mere af det......[Smile]

Knæk og bræk

Med venlig hilsen

C.B.Andersen
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#7
Tillykke med debutten Hr. Valnød. Var det her i omegnen at den lyserøde Lady slog sine folder?
Svar
#8
Hej Ellgaard.
Hun deltog i festlighederne syd for Esbjerg. Sammenlagt kastede de to store såter 3 dyr, 2 fasaner og en sneppe af sig. Fin og flot pyntet parade for 11 glade jægere. Vi så en del snepper, som vi ikke fik skud til.
Desværre var der ingen, der lagde mærke til Hotlips[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#9
Desværre var der ingen, der lagde mærke til Hotlips

Det syntes jeg er en skam- ring når du er hjemme, så kommer jeg forbi og tager hende med til en kærlig familie i Århus[Wink]

Tillykke med dyret

Michael
Svar
#10
@Walnut
Citat:quote:

Desværre var der ingen, der lagde mærke til Hotlips

Personligt turde jeg ikke gå på jagt med aktive medlemmer fra dansk blindesamfund[:0]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Desværre var der ingen, der lagde mærke til Hotlips[Wink]
Mvh Walnut


Sikke en flok ignoranter.....[Big Grin]

Det er en usædvanlig nydelig haglbøsse!

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#12
Hmm.. måske var det ikke så slemt.Hun lå meget i det grønne svøb med lyn lås. Jeg overvejede inden, med udsigt til lange traveture, at sætte en rembøjle i undersiden af skæftet. Jeg var også hos den lokale, for at udsøge mig en aftagelig model. Under kaffeseancen gik det hele i stå[^] Der var selvfølgelig nogle, der lige skulle sige, at "sådan kunne jeg ikke behandle det skæfte"[V]
Hun blev selvfølgelig målt, vejet og smidt til skulderen. De fleste siger spontant, at den kan de godt skyde med[Smile] Der var iøvrigt en meget fin ældre Aya sidelås s/sér med. En guldmodel med et fint stykke valnød.
Mvh Walnut
Svar
#13
Hr. Valnød - nu er det jo at der dukker billeder op for mit indre blik af en hvis anden oprindelig Hot Lips. Hun kunne vist nok også godt lide at få opmærksomhed og være i centrum ;-) - sådan er det jo med de kvinder... pyntesyge og higende efter opmærksomhed.
Kan forestille mig at hun vakte behørig opmærksomhed ved pusherens kaffemik.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ellgaard

Hr. Valnød - nu er det jo at der dukker billeder op for mit indre blik af en hvis anden oprindelig Hot Lips. Hun kunne vist nok også godt lide at få opmærksomhed og være i centrum ;-) - sådan er det jo med de kvinder... pyntesyge og higende efter opmærksomhed.
Kan forestille mig at hun vakte behørig opmærksomhed ved pusherens kaffemik.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det er lige præcis Hotlips fra M.A.S.H serien,hun er opkaldt efter[Big Grin] De kender hende godt hos den lokale, hvor hun altid forsøger at stjæle billedet. Vi må mødes en dag, så hun kan vikle dig ind i sit forførende spind[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#15
Hun vandrer måske lystigt fra den ene barkede jægernæve til den anden - mens "kreatøren" stolt ser til at alt går anstændigt til ?

Spøg til side Walnut - jeg er dybt imponeret - som altid - når jeg ser fremragende håndværk. Kommer pudsigt nok til at tænke på da jeg i mine unge dage fiskede utroligt meget og kom i kontakt med en gammel gasværksarbejder fra Kolding der byggede splitcanestænger af yperste kvalitet. Dette var også virkeligt imponerende.

Min kompliment til dit fantastiske arbejde.
Svar
#16
Tillykke med den fine debut.

Hotlips er er forrygende navn ... Det eneste navn jeg kan finde der matcher ejeren er Klods Hans [Big Grin] og det er jo ikke så flatterende [^]

Men jeg formoder i er et godt makkerpar, det er nok næsten som i vild med dans [Wink]

Nu kryber jeg tilbage under min flade sten [:I]

Græmmes stadig over at jeg ikke kan ramme noget som helst, når jeg får en bøsse med engelsk skæfte i hånden [V][V]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Tillykke med den fine debut.

Hotlips er er forrygende navn ... Det eneste navn jeg kan finde der matcher ejeren er Klods Hans [Big Grin] og det er jo ikke så flatterende [^]

Men jeg formoder i er et godt makkerpar, det er nok næsten som i vild med dans [Wink]

Nu kryber jeg tilbage under min flade sten [:I]

Græmmes stadig over at jeg ikke kan ramme noget som helst, når jeg får en bøsse med engelsk skæfte i hånden [V][V]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...




Takker[:I]
Hvis Klodsen er af Valnød går det an[Big Grin] Jeg har tidligere skrevet, at jeg heller ikke har været specielt vild med den funktionelle fornemmelse ved et engelsk skæfte. Jeg skyder ikke ringere med engelsk skæfte, men jeg synes, at jeg har bedre fat i pistolskæftet. Jeg tror, at det var Swift, der også havde det på den måde. Jeg har overbevist mig selv om, at det er noget[:X] hysteri, som bare skal ignoreres[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#18
[Image: DSC01935.jpg]

Hotlips gjorde det igen [Smile] Kerneskudt på bladet. Skudafstand 14m og rålammet gik ned på stedet[Smile]
Jeg var for tredie år i træk inviteret med den lokale på drivjagt sammen med 11 andre jægere. Jagttrykket i området er meget lavt, og de foregående 2 gange lykkedes det dyrene at omgåes både drivere og poster. I dag blev der fra de 2 såter leveret 1 rå samt et bukke og et rålam. En del andre dyr blev set.
Det var Hotlips andet skud, og kort efter i næste såt, leverede min bror endnu et flot dyr [Smile]
Prikken over i´et var, at en af mine jagtkammerater forærede mig den største af de 2 ræve, han skød [Smile] . Stor flot hanræv med en vægt på 10,8kg. Er det ikke pænt stor? Pelshuen er inden for rækkevidde. I morgen kommer min gamle pelsjægerfar og min bror og instruerer i strejfning af ræv, så projektet får en optimal start.
I dag har jeg ikke spurgt mig selv om, hvorfor jeg går på jagt[Smile]
Som jæger kan man ved perfekt levering af et stykke vildt føle, at det hele går op i en højere enhed. At hele situationen er ægte, rigtig og har rødder tilbage til tidernes morgen.Fantastisk dag.
Mvh Walnut
Svar
#19
Jamen tillykke med lammet[Wink],men ræven skal helst pelses samme dag da skindet ellers sætter sig og være lige opmærksom på at pelse en ræv STINKER[xx(][xx(] god fornøjlse.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by H.C

Jamen tillykke med lammet[Wink],men ræven skal helst pelses samme dag da skindet ellers sætter sig og være lige opmærksom på at pelse en ræv STINKER[xx(][xx(] god fornøjlse.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.



Tak H.C
Jeg er vokset op på pelsdyrfarme (også ræv)[Wink] Jeg kender og accepterer fuldt ud rævens sidste hilsen[xx(]
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)