Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af Browning eller Miroku til lerduer...
#1
Jeg er ved at samle sammen til køb af en Browning eller Miroku til lerdueskydning - har i forvejen en Beretta Silver Pigeon og Baikal MP 153 halvautomat til jagt.

Browning klinger bedst i ørerne - men Miroku er vel lavet på samme fabrik. Så hvad er egentlig forskellen?

Jeg har set en Browning 525 nordic med 76 cm løb - den så fin ud og føltes også rigtig.
Der findes så andre varianter af Browning som ligner meget - låsekasserne virker til at være ens...
Hvad skal jeg købe[?] og husk vi er i Jylland [Wink]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#2
Jeg købte lige en Browning Nordic i sidste weekend, i bording. Kan kun anbefale den [Big Grin]
Svar
#3
Jeg solgte en Miroku for ti år siden, som jeg havde haft siden jeg var en stor knægt. Fornylig fik ønsket om et tilsvarende gevær overtaget, og jeg købte en Browning 525 i kaliber 20 hos Skov i Bording. Bortset fra at det er en 20'er kan jeg ikke se forskel i konstuktionen på den og så min gamle Miroku.

Find den Miroku/Browning der passer dig bedst og køb den. Du vil aldrig kunne mærke forskellen.

Mvh Søren
Svar
#4
Du skal da have en Browning Ultra XTR midas med 76 cm løb...

Det er ihvertfald den som jeg har ønsket mig af julemanden..[Wink]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#5
Du skal da have en Browning GTS Elite [Wink]

Min fjendes fjende er min ven
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#6
Tak for input
Men er I klar over hvor jeg er ansat.... [Wink] - de sidste 2 koster i vel i omegnen af 18K

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#7
Kan kun anbefale en "go' lidt gammeldags gennemprøvet" 425 Waterfowl fra Browning.... Det er edderm.... noget der dur.. Købte en i maj (gammel model med "kun" 76mm kammer de nye er 89mm) til 12,8k...
Jeg ved godt det er her på øen men jeg har set de har en mere til den "gamle" pris i Hunters house i Kbh..

________________________________________________________________________________________________
Den lykkelige ejer af: Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 og 9,3x62 pibe, og en Swarovski 3-12x50 på ryggen
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#8
De to mærker er fuldstændig ens. Det man betaler for på Browning er typisk features som overbore løb og specielle chokes. Hvis du bare skal have et helt standard gevær, er der ingen grund til at lægge de ca. 2.000 ekstra for at få en tilsvarende Browning.

Når det er sagt er der en model der skiller sig ud, som er skabt til at baske lerduer - Cynergy. Man kan synes om udformningen hvad man vil, men alt i den er optimeret til at skyde rigtig mange skud på bane, fra skylderpude til chokes. Har prøvet en nogle gange og hvis jeg havde mønterne, kunne jeg godt finde på at skifte SKBen ud. Men det er også den eneste anden bøsse jeg ville bytte med og så i Black Ice udgaven, så jeg får byttet det sidste træ i våbenskabet ;-).
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#9
Denne her kunne være din nye lerdue basker Halvauto.

http://www.netnatur.dk/jagtmarked/detail.php?id=4131

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#10
Hej Jakob
Men prisen - den er vel som man kan købe et spritny 525 Nordic til - hvis man forhandler lidt....
Den har ikke engang justerbar skæfteryg..

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Jeg skal indrømme jeg ikke har haft en nordic i hænderne, Men det som jeg godt kan lide ved en lerdue kanon er at den er med trap skæfte (højskud) og med bredt forskæfte. Prisen på den jeg linkede til kan jo måske også forhandles lidt, Det skal lige siges jeg ikke kender sælgeren, så det er ikke for at prøve at hjælpe med at sælge den. Jeg skyder selv med med Miroku MK38 trap den er næsten identisk med den Browning trap advance men har ingen chokes og det er jeg faktisk lidt træt af, da den er ret hårdt boret (som de fleste trap bøsser 3/4 og 1/1) men så lærer man jo at skyde ekstre præcist[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#12
Nu har jeg både skudt med miroku og Browning skyder pt med en Browning GP sporter men savner min gamle Miroku MK38 trap. Men de er jo næsten ens alligevel.

westergaard
A. Westergaard
Svar
#13
Har lige købt en miroku mk 70. skøn haglsprøjte
Svar
#14
Ja en mk 70 er også et godt gevær, min kammerat skyder med en, han er meget glad for den.

westergaard
A. Westergaard
Svar
#15
JG jakt i göteborg/sävedalen har en cynergy i black ice udgaven til 18000 svenske, så det er da vist en ok pris. De er ikke til at kontakte på deres hjemmeside men de tager telefonen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#16
Det skal være en Browning XS med justerbart skæfte ....
Ellers kan det være ligemeget [Wink]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#17
Så fik jeg endelig fat i en fin Browning Ultra XS Prestige i cal 12.
Det er kræs... justerbart skæfte, 76 cm løb med titanium chokes og grade 4 skæfte[:p]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#18
Tillykke med dit nye legetøj, men hvor er billedet til os? [Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#19
De kommer i morgen...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

De kommer i morgen...


okay.....lyder godt..[:p]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)