Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jagt i østrig
#1
Er der nogle som har prøvet at jagte i Østrig??
Jeg planer en tur til november 2009. efter mufflon . Gemse og Stenbuk
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Jeg var på sommerferie i Østrig og gå lidt i bjergene. Det var meget smukt og jeg så megen fald og fod fra klovbærende vildt. Og kom da også forbi en del skydetårne på vejen.
Jeg spurgte en lokal våbenhandler om jagtmulighederne. Han sagde at stenbuk og hjort var meget svært og dyrt at komme i nærheden af. Til gengæld mente han at gemsejagt var relativt let til at komme til.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by river

Er der nogle som har prøvet at jagte i Østrig??
Jeg planer en tur til november 2009. efter mufflon . Gemse og Stenbuk
mvh
kristian

Dø ved kølle



Har du set Trofæ nr. 3/2008 med denne arrangør http://www.huntaustria.com/frontend/scripts/index.php?groupId=910&setMainAreaTemplatePath=mainarea_productlist.html&PHPSESSID=7bb55c94a358faaf04a62630d0b615cd

iøvrigt spændende at se en jæger der ikke går i små sko[Smile]
Jeg planer en tur til november 2009. efter mufflon . Gemse og Stenbuk
Svar
#4
hej Alan
ja man kan jo altid ønske det hele og nøjes med det halve. gimser og mufflon samt stenbuk er de i det samme område eller skal men flere forskelige steder hen for at få en chanse for at skyde dem

mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#5
Jeg har ikke selv været i dette område, men det lader til at man tager ud fra samme hotel, næsten uanset hvilket dyr der ønskes jagt på, så prøv at indhente lidt priser så har du noget at sammenligne med når de forskellige road show begynder i januar.
Svar
#6
Jeg er lige kommet hjem fra Østrig. På det hotel jeg boede gik hotelfatter selv på jagt og var åbenbart rimeligt succesfuld, da køkkenet havde vildt på menuen hele tiden. I følge konen var han også for meget i bjergene efter kød, men han opfattede det som en del af sit virke for hotellet. En sur pligt[Wink]

Men jeg fik lidt priser med hjem og en gemse koster mellem 500 og 1500 euro, det er så inklusive jagtføring og transport i/til reviret fra hotellet.
Det kan kombineres med kronhjort pris 1000-1300 euro.
Endeligt koster det ca 70 euro om dagen at bo på hotellet i september
incl. forplejning.

Jeg så en masse af hans private billeder, med solskin, trofæer, og lederhosen.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)