Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aftagelige rembøjler
#1
[Image: push_button_detachable.jpg]
Hej.
Kan jeg finde sådan et par dimser herhjemme, eller er jeg nødt til at skulle over Atlanten?
Mvh Walnut
Svar
#2
det var da en skam at du ikke sagde det i tirsdag`s
for der bestilte jeg vare i usa[Big Grin][Wink]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
er rimeligt sikker på de loigger på hylllen ved sportshuset i horsens
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
Hvis det er dem med trykknappen i bøjlen, skal du være varsom under håndteringen. Jeg har oplevet da det gik lidt rask til, at den ene åbnede sig, og så kom riffel med kikkert hurtigere af skulderen end jeg brød mig om [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#5
Holgersen i Jordløse på Fyn har dem på hylden...

http://www.arneholgersen.dk/

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#6
Hejsa Walnut...

Skyttebutikken har også noget der ligner:
http://skyttebutik.dk/group.asp?group=63
http://skyttebutik.dk/group.asp?group=241

Mvh Per
Svar
#7
Hej lidelsesfæller [Smile]
Det skulle vist række[Smile]
Rigtigt GD, at man skal sikre sig at rembøjlen er trykket korrekt i.
Mvh Walnut
Svar
#8
Jeg har nu, af to gange, hjemtaget rembøjler. Jeg bestilte først et sæt hos Skyttebutikken. De var meget fine OG MEGET STORE! Jeg havde ikke styr på størrelsen, da jeg bestilte over nettet. Disse bøjler er returneret, og den flinke Ejnar i skyttebutikken sendte mig videre til Korsholm, der har liggende i "Sauer størrelse". Dette sæt har en størrelse, der passer til Vixen Varminten. Den ene er så ikke fuld funktionsdygtig[V]. Når selve bøjledelen klikkes i soklen udløses trykknappen ikke helt og går tilbage i topstilling. Den kan derfor trækkes af igen uden brug af trykknap[V] Jeg troede, at det kunne hænge sammen med mangel på en dråbe olie, men det gjorde ingen forskel at smøre lidt. Det hjalp heller ikke prøve i den anden sokkel.Jeg runder lige Korsholm og forelægger dem problemet.
Jeg skal montere og har målt soklen til en diameter på 12,67m.m. Er der nogle, der kan henvise til et sted, hvor jeg kan købe et træbor i størrelsen 12,7m.m. Selvfølgelig i en kvalitet, der er ordentlig centreret og som skærer godt.
Mvh Walnut
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Er der nogle, der kan henvise til et sted, hvor jeg kan købe et træbor i størrelsen 12,7m.m. Selvfølgelig i en kvalitet, der er ordentlig centreret og som skærer godt.Mvh Walnut


Når du finder det , vil jeg gerne vide det, jeg har ledt med
lys og lygte.....
De sædvanlige kilder, feks. Dorch&Danola, har kun metrisk..

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#10
Jeg købte et 13mm spadebor og sleb det ned til 12,7 (½") på en stikkelsliber.

Har man ikke en stikkelsliber, så kan det med forsigtighed gøres ved at sætte det i boremaskinen og slibe det på en smergelsten.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg købte et 13mm spadebor og sleb det ned til 12,7 (½") på en stikkelsliber.

Har man ikke en stikkelsliber, så kan det med forsigtighed gøres ved at sætte det i boremaskinen og slibe det på en smergelsten.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hej Max.
Den løsning har jeg overvejet. Jeg giver det lige en chance mere, inden jeg forsøger at ændre et spadebor.
Mvh Walnut
Svar
#12
Hatting har en understimuleret stickelsliber..

[Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#13
Jeg har forestillet mig, at jeg skulle montere med fladhovedet skrue i bagskæftet og i forskæftet med en gennemgående bolt, der er fikseret med en forsænket møtrik i løbskanalen.Spidsen på spadeboret er et problem i forhold til hullet til bolten. Der er ikke meget væg imellem de to forsænkninger, og derfor er det ikke ønskeligt at få pløjet spidsen af spadeboret ned her. Det er måske ikke noget problem?
Mvh Walnut
Svar
#14
Spiralbor til tapbor kan jeg bedre lide.
Jeg tror, at jeg kan klare mig nu.
Mvh Walnut
Svar
#15
@Swift

Hvis du tynder spidsen ud, vil dit bor styre bedre i centrum.

Udtyndingen gøres bedst på en sten med en stor hjøreradius.

Og som speciel service for nordjyder, så er hjøreradius det samme som hjørneradius[:I][:o)][:0][:X][^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Jeg plejer at bruge såden en fætter.
[Image: Frsebit.jpg]

Først bores et 5 mm hul styrehul. Når man bruger et træbor, er man meget sikker på at bore nøjagtigt der hvor man ønsker.
Efterfølgende er det ret nemt at få fræset et pænt hul i nøjagtigt den ønskede dybde.......(og når jeg nu skriver nøjagtigt, tænker jeg ikke på de samme krav som WSM og andre metal"bumser" arbejder med).[B)]

Jeg har god erfaring med at fræse et 13 mm hul til en ½" fidus. Så er der plads til lidt "bedding" (f.eks. araldit).

Kai

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...re-1-1.jpg[/IMG] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#17
Kai tag din 1,3 cm pløk med til mødet på tirsdag. Så skal jeg slibe den om til et 12,700mm bor[^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X

@Swift

Hvis du tynder spidsen ud, vil dit bor styre bedre i centrum.

Udtyndingen gøres bedst på en sten med en stor hjøreradius.


Du har helt ret i ”kernen” i spiralboret bør udtyndes, men det kan nu godt gå uden hvis man kun arbejder i træ.

Hvad er en ”hjøreradius” M@X! [?][Big Grin]

mwh.
Swift
Svar
#19
@Swift

Det betyder at du skal afrette hjørnet på stenen til f.eks R3 inden du tynder spidsen ud. Hvis du gør det på en skarp sten (90°) bliver spidsen for svag.
Det er lidt svært at forklare, men udtyndingen foretages på forsiden af skæret og ikke på bagsiden.
Udtyndingen må gerne fortsætte 30-50% ud af skærets kant.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
[Image: DSC02034.jpg]

Total lavteknologisk fusk af gratis genbrug[Big Grin]
Jeg fandt i gemmerne et forknoklet spiralbor i 13mm. Sleb fronten på bænksliberen og sneg mig til at fjerne ca. 0,2mm på skærene. Der skal lige være plads til en tynd lak i cylinderen.Efter at have konstateret, at den trekantede styrespids virker- eller ikke forstyrrer arbejdsgangen, valgte jeg at lade den være. Boret skærer fint.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)