Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvad koster "en kølle i pose"?
#1
Har lige været så tåbelig at sige ok til at sælge 2 dyrekøller til en nytårsmenu, som jeg ikke engang selv skal medvirke til at indtage.

Dumt - men uigenkaldeligt.

Er der nogen af I andre der har bedrevet lignende ugerninger - og hvad kunne/kan I få jeg til at tage pr. skank? - i jyske slotti forstås.

/bundgaard
Svar
#2
Pas nu på at skattefar ikke kigger med på dette forum [Wink]

Nu kommer det jo lidt an på om det er nære venner eller hvem det er du skal sælge køllerne til, og om de skal være røget eller ej. Men jeg ville sige ca 150 jyske dollars pr. kølle. Hvis det er nære venner så måske lidt mindre [Smile] Det kunne jo være at man kunne få brug for deres hjælp en dag, og så skulle de måske ikke have andet end en kold bajer for det, hvis de fik køllerne lidt billigt [Wink]

Men det er jo op til dig og din samvittighed hvor meget du mener at de er værd.

Mvh
Jonas
Svar
#3
Jeg har 3 på frost hvis du vil købe en.

KR (Århus)

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#4
Når jeg skal handle vildt med folk er jeg ret kynisk medmindre det er familie, eller pleje af venskaber. Min prissætning afhænger af vægt, graden af fin pusning og hvor oparbejdet det jeg sælger er. 2 filer fra en ryg er dyre end hvad jeg ville sælge en ryk for.

Min vudering af gavn værdi fra råvildt er køller og ryg er attraktivt. Bov, slag og hvad der ellers kommer ud af et stykke råvildt følger bare med. Derfor er de 2 første betragtligt dyrer. Resten er jeg villig til at sælge betragteligt billigere.

Jeg lavede et overslag over hvad et stykke kronvildts file koster pr. kg i ren vildtpris købt direkte fra SNS. Det var 150kr, bare for at dække omkostninger. Men dette produkt er også uden knogler.

100kr pr. kg med knogle ville jeg nok tage hvis det var uden for familie, vennekreds. Jeg føler ingen tilskøndelse til jeg skal financere andre folks middage, heller ikke ved arbejdsindsats. Selv da får de en god handel, hvor du ikke bliver aflønnet for arbejdsindsat.

Jeg lavede selv en handel hvor min onkel fik et stykke råvildt tilgengæld fik jeg hjemmebrygget øl af ham. Se det var en god handel for os begge[Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#5
KR - grande tak for budet - men jeg har faktisk rigeligt, så min tudesang var nok lidt overdrevet.

Det er faktisk til en go' vens nære familie. Der kan sagtens være goe' points i det (læs jagtinvitationer). 150 kr. / kølle lyder rimeligt - især hvis det giver en invitation pr. ben[Wink]

Tak for svar

/bundgaard
Svar
#6
Jeg kunne aldrig drømme om at sælge vildt,men forære gerne til famillie og venner da jeg ved at de gengælder på et tidspunkt hvor jeg kan have brug for det.

Jeg betaler nu heller ikke så meget i jagtleje,,,lidt arbejde for landmanden som iøvrigt er en god ven,et stykke vildt i ny og næ,og en god gang Buffalos jægergryde med tilbehør det må da siges at være en god handel.

mvh,Buffalo
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Buffalo

Jeg kunne aldrig drømme om at sælge vildt,men forære gerne til famillie og venner da jeg ved at de gengælder på et tidspunkt hvor jeg kan have brug for det.



Nu håber jeg ikke, det lød somom jeg har tænkt mig at begynde at annoncere med "køller i pose" i den lokale. Jeg har faktisk aldrig solgt vildt før - men givet, byttet - og spist - mig igennem det meste. Men nu blev jeg altså fanget på det forkerte ben - og har solid køllebeholdning i fryseren - that's all. Og sagen har absolut intet at gøre med at finansiere jagtleje.

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)