Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gebr. Rempt Suhl projekt 09/ 10
#1
[Image: 2031848_492fbceec9a1c.jpg]
Har lige fået bekræftelse fra Egun på, at jeg kom af sted med ovenstående skyder.
Jeg har længe været på kig efter et projekt til et stykke fint Valnød, der ligger og støver. Denne 16/70ér er lige efter min smag.Den bærer på historie og er slank og karismatisk. Jeg gik ind i auktionen med vished om, at der måske skal et nyt sæt korte skovpiber til. Der er formodentlig også sliddele, der skal skiftes.Håber, at den falder i smag. I slipper ikke for den uanset[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#2
Spændende projekt. Har du fundet et navn til den?[Smile]

Der bliver ikke meget tilbage fra den gamle bøsse når du er færdig med projektet?

Hvad måtte du i øvrigt slippe for den?
Mvh
Christensen
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Spændende projekt. Har du fundet et navn til den?[Smile]

Der bliver ikke meget tilbage fra den gamle bøsse når du er færdig med projektet?

Hvad måtte du i øvrigt slippe for den?



Hej Christensen.
1300,- er fint for en smuk baskule[Big Grin] Den mulige ompibning er vurderet på den gravrust, der ses udenpå løbene. Jeg ved ikke, hvor udbredt den er hverken udenpå eller indeni, og jeg ved ikke, om den kan udbedres.Det tager det meste af et år at navngive den[Big Grin] Han skal jo i selskab med Hotlips og Alfred, og det forpligter[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#4
Hej Nut

Jeg kan se at graveringerne har sneget sig op over piben, hvor langt ud strækker de sig?

Jeg har en lumsk anelse om at du skal bibeholde piberne, og få dem renoveret med en oppolering/brunering og så lade dem være i fuld længde. Dette af hensyn til den harmoni den er bygget med. Det gør vel heller ikke noget at man kan se at det er en ældre adelsdame [:X]

Det har ellers været en smuk skyder engang, og nu minder den mest om et gamelt haveredskab der har været opbevaret i en gammel roekule de sidste 70 år [Sad]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Hej Nut

Jeg kan se at graveringerne har sneget sig op over piben, hvor langt ud strækker de sig?

Jeg har en lumsk anelse om at du skal bibeholde piberne, og få dem renoveret med en oppolering/brunering og så lade dem være i fuld længde. Dette af hensyn til den harmoni den er bygget med. Det gør vel heller ikke noget at man kan se at det er en ældre adelsdame [:X]

Det har ellers været en smuk skyder engang, og nu minder den mest om et gamelt haveredskab der har været opbevaret i en gammel roekule de sidste 70 år [Sad]

Mvh.
Lars/Great Dane

Hej Lars.
Kan løbene, rent sikkerhedsmæssigt, bære, og kan de samtidig ved slibning/ polering blånering genvinde deres næsten oprindelige udseende, er det selvfølgelig nr. 1.
Jeg har set flere billeder, der viser, at bøssen stort set, møjsommeligt, er graveret overalt.Jeg vil tro, at graveringerne strækker sig 3-4 cm. ind på løbene.
Pibelængden er jeg ikke specielt vild med. Jeg kan godt lide korte piber med små, sarte engelske skæfter[Big Grin] Det kan dog være, at denne bliver med et lille sart pistolskæfte, så jeg kan få den originale hornafslutning med.
Mvh Walnut


Svar
#6
Med de svulstige graveringer og den høje alder, kunne den vel komme til at hedde Dolly ...

Du nævnte at det var en han, det er jeg ikke enig i, men måske den så kan hedde Edna [}Smile]

Var det en yngre hunkønsmodel, kunne det være Pamela.

Det bliver spændende at følge BOTOX-kuren[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Med de svulstige graveringer og den høje alder, kunne den vel komme til at hedde Dolly ...

Du nævnte at det var en han, det er jeg ikke enig i, men måske den så kan hedde Edna [}Smile]

Var det en yngre hunkønsmodel, kunne det være Pamela.

Det bliver spændende at følge BOTOX-kuren[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...




[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Hej Claxel.
Dolly [Big Grin] Ikke dårligt. Kunne stjæle det til min lille Varmint Vixen[Big Grin] Hun får et frodigt forskæfte[:p][:0] Jeg skrev HAN, og det er et næsten utilgiveligt kiks[:I]Hun skal have et tysk navn, og det skal nok komme til mig[Big Grin]
En Valnøddekur vil også gavne[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#8
Dolly er da et godt navn til sådan en hunræv ...

Skal navnet være tysk, må det vel være Irmgard, Hildekind eller Ilse

Eller måske endnu bedre, nissernes foretrukne: Gertrud [Big Grin]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Nix hun skal hede Dicke Bertha!

http://de.wikipedia.org/wiki/Dicke_Bertha

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#10
Da ikke Dicke, når hun er en süsser 16'er

/Clax
K&B Claxel Wink




Svar
#11
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det er da en utrolig brønd, jeg kan øse af[Big Grin] Fede navne.
Jeg er nødt til at skæfte en 9,3X62 og døbe den Dicke Bertha.Det navn kræver pondus.
Irmgard er pillet ud.Hun er slank. Har mørkt hår med knold i nakken[:0]. Markant sminket. Lidt skarp i tonen og... måske lidt fræk[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#12
Gisela?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#13
Lilli Marlen Unter der Roten Laterne[Wink]

Hun har da sikkert været brugt af mange og mange gange![Big Grin]

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#14
Nu er det jo en SS´er, så hvad med Helga....

mvh
Svar
#15
Citat:quote:

Nu er det jo en SS´er, så hvad med Helga....


[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#16
Lili Marleen den berømte visesangerinde - hun var også kendt for et par lange ben - løb

Og det var jo ikke bare tyskere der satte pris på hendes sange under krigen...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Haterock

Nu er det jo en SS´er, så hvad med Helga....

mvh



Det var derfor jeg foreslog Ilse. Hunulven fra SS ...

Men snitnissen var vild med Gertrud Sand, så vidt jeg husker ...[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Hvad med Brunhilde eller Hildegard[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#19
Måske et Finnish navn..såsom...Helmi [Big Grin]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#20
Hej til alle poeter.
Tak for alle de mange meget gode forslag[Big Grin]Det bliver svært at vælge, men et er sikkert: Det bliver en af jer, der bliver udtrukket[Wink] Jeg er langt med den lille buttede Varmint og håber stadig at jeg kan udfordre Mikkel i juleferien. Er lige sammen med lillebror blevet hyret til at scoute efter Mårhund!! Der må også skydes ræv [:p].I går gik min PC ned [Sad!] Formodentlig grafikkortet. Fruen har været så flink at købe en lille fiks bærbar, som jeg skal give hende i julegave [^] Den låner jeg så i dette øjeblik.Hun har lige læst mit indlæg og har tvunget mig til at skrive, at hun selv koblede den op til trådløs. Da jeg sad med snuden i Varminten, var der ikke meget hjælp at hente her[:o)]
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)