Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken riffel er dette?
#1
Jeg mangler oplysninger om denne riffel-
Årstal, anvendelse og værdi.

Det er kaliber 22 long
[Image: suhl001.jpg]
[Image: suhl003.jpg]
[Image: suhl004.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Er der Ørn og Hagekors i den[?] Jeg mener der blev lavet "mini-Mausere" under krigen til Hitlerjugend.

(Og så måske ikke alligevel,hvis der var Hagekors i den,var du nok selv kommet frem til et ca-årstal.....[:o)] )

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
En af mine venner i DK havde en af disse. det var som ULG skrev en Mauser magen til '98eren, blot i .22 til traningsbrug.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Hitlerjugend trænings gevær, kan være lavet alt fra 193x og til/med ca. maj 1945[Smile]. Sandsynligvis fra Hr. Hitlers magt overtagelse og til krigen brød ud i 1939, hvor han ikke havde noget at skjule mere. Den blev brugt til for-træning til Wehrmacht dvs skyde træning til en udvalgt skare af officers/befalingsmands emner. og der er ikke lavet en mill. af slagsen!
Jeg har rodet lidt i arkivet og har desværre intet fundt. En af mine venner havde een der skød godt. Den var lavet hos Walther og af rigtig god kvalitet.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Hvis skæftet og sigtet er intakt (som på en militær K98) er den nogle tusinde værd. 4.000-5.000 har jeg solgt enkelte af dem for.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
De var også fremstillet af bla. Anchutz,Erma ogflere nu hedengangne våbenfabrikker, der findes forøvrigt også nyere Kinesiske kopier, og jeg mener også at have set dem fra Zastava, og muligvis Brno.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Prøv at google: Mauser DSM 34

mvh
Svar
#8
Max....som Shootist havde sige...jeg har set Kinesiske kopier i US..[Smile]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#9
Max

Jeg skød med en for mange år siden.

Den var yderst præcis og så vidt jeg husker havde den visir indstilling ud til 300m - lidt optimistisk for en kal. 22

Den jeg skød med havde ikke en rund lås, men undersiden var udformet som et åbent V. Låsestolen var ligeledes udformet som et åbent V, hvilket gjorde ladningen meget nemmere da man ikke selv skulle styre patronen ind i kammeret, men bare lagde den i bunden af låsestolen.
Svar
#10
Denne her har visir ud til 200 meter.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Med rund lås eller lås, som jeg har beskrevet?

Jeg har ingen ide om hvor den riffel jeg skød med var fremstillet. Jeg ved bare, at det var en Hitler Jugend riffel.
Svar
#12
Så er der mulighed for at erhverve en af disse Mini-Mausere......

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...22&nBids=5

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)