Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L Classic. Nu transmogriffet til en M 97
#21
Jeg gav 7.500 for en brugt S&L DL 97 med 19 mm pibe - dog med alm. skæfte.
Koster en almindelig 19 mm ikke vejledende 11.995 [?]
En alm. Tikka Varmint med sort pibe koster som jeg husker det vejledende 7.995

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Tilfældigt spurgte jeg Tonny - og han vidste at Almas havde 1 Varmint stående i 6,5 x 55...


Så er jeg tilbage ved listepriser der siger (i runde tal):
Tikka Varmint Stainless: 10.000,-
S&L DL 97 med 19 mm pibe og laminatskæfte: 15.000,-

Så vinder S&L nok.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg gav 7.500 for en brugt S&L DL 97 med 19 mm pibe - dog med alm. skæfte.
Koster en almindelig 19 mm ikke vejledende 11.995 [?]
En alm. Tikka Varmint med sort pibe koster som jeg husker det vejledende 7.995



Umiddelbart kan jeg ikke se at Tikka Varmint (sort pibe) laves i links.
S&L DL 97 links med 19 mm pibe kommer jeg nok til at vente længe på brugt til 7.500 [Sad]. Det kan godt være at vejledende er 11.995 men så kommer der tillæg for links og for laminat. Desuden er det fuldstændig udelukket at han får listeprisen. Den er den samme i Jylland og på Sjælland og i Jylland sælger de ikke en eneste riffel hvis de holder på at de vil have det der står på sedlen [Smile].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#23
Ja det er dyrt at være handicappet :-)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Ja det er dyrt at være handicappet :-)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Pjat med dig. Det er meget billiger end du tror. Udvalget i linksrifler er heldigvis ret lille, så der er ikke ret mange at vælge imellem. Enhver raid i en større våbenforretning tager ikke ret lang tid da der højest er 3-4 stykker at finde på brugthylden.
Leveringstiden på linksvåben er ofte længere end på de spejlvendte, så man fristes ikke så tit til at købe en ny.
Sidst men ikke mindst så sparer vi mange penge på våbentilladelser.......

DAMN, hvor jeg ville ønske at det var løgn, men trods alt så er jeg glad for at være lidt anderledes end de fleste[Smile]



--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#25
ja - du må have sparet enorme summer M@X [Big Grin]

Det forekommer mig, at der blandt brugerne på denne side er flere linkskytter end gennemsnittet - opgjort på det samlede befolkningsniveau (7-10%)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#26
Jeg vil nu kraftigt overveje at spare 1/3 af prisen til fordel for Tikkaen :-) Rustfri og plast er trods alt uforgængeligt materiel til en meget overkommelig pris og man får ikke flere point i finalen fordi man skyder med valnød [Big Grin]
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Uffe
Du kan da bare købe en m97, der har du alle valgmulighederne, undtagen plastik og rusthæmmet automatstål med indbygget kuldesvækkelse[Wink]
Der er dog mulighed for en corosionsbestandig overflade, der duer, men kan have mindre farvevariationer.

jbn



Jeg har nu surfet en del rundt uden at kunne finde noget om den corosionsbestandige overflade. Hvad hedder den?
Og lige igen: Hvilken farve har det laminat der kan leveres?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#28
QPQ= http://www.haustrupbodycote.dk/00195/00104/

laminat= du må leve med den farve du kan få. Der er højest 1 eller 2 skæftet at vælge imellem så se at få købt inden det sidste er solgt.

Hvis det er laminat du er ude efter, så er farven vel ligegyldig....

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Så nu har Korsholm tilbud på S&L Classic i kal. 243w, 308w, 30.06 til 5.995, - så bliver det da næsten ikke billigere at købe en jagtriffel i kvalitet....[^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#30
Så er den bestilt. Det bliver en:

Schultz og Larsen M 97
Links
Kal: 6,5x55
Laminatskæfte
Tyk pibe (19-22x650)
5-skudsmagasin
1 Slide and Lock montage 1"

Så må vi jo se hvor lang tid der går med at få møllet sådan en sammen [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#31
Blev det en M97-DL'er eller den gamle model M97 uden vekselpibe??? Havde sådan en engang - skød fantastisk!!! Tror faktisk den M97-STD

Jamo
Svar
#32
Kender I mere til korsholms tilbud på S&L Classic til 5995. Er tæt på at købe en Tikka T3 Lite i 243, som er nedsat og koster stort set det samme. Vil dog meget hellere ha en S&L.

K

hip hop dynamolygte...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#33
Ikke ud over, at det var det de skrev i den reklame jeg fk sammen med en reminder på at de med fordel vil se min halvautomat igennem for 395 + moms ... bob bob...
Ring da derned i morgen - eller mød op... og husk at du selvfølgelig regner med at den org montage følger med.. som den har gjort i de alm. tilbud...

Citat:quote:

Originally posted by Karoma

Kender I mere til korsholms tilbud på S&L Classic til 5995. Er tæt på at købe en Tikka T3 Lite i 243, som er nedsat og koster stort set det samme. Vil dog meget hellere ha en S&L.

K

hip hop dynamolygte...



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#34
Super:-) Tak for tippet. Ringer til dem i morgen om en 243'er. k

hip hop dynamolygte...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Blev det en M97-DL'er eller den gamle model M97 uden vekselpibe??? Havde sådan en engang - skød fantastisk!!! Tror faktisk den M97-STD



Det blev en med vekselpibe. Jeg tror slet ikke at de laver 97éren med fast pibe længere.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)