Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Livet i Sverige
#1
En lille julehilsen fra småland.
jeg flyttede til småland for 7 år siden, hvorfor lige småland det ved jeg ikke helt,men det skulle jeg have gjort det før.
og det er ikke noget jeg har fortrudt.
Jeg har aldrig været på så meget forskellig jagt som jeg er nu, og hvilke muligheder for jagt der er her, men man skal være indstillet på at køre en del, for afstandene her i Sverige regnes ikke for noget.
At tage på vildsvinejagt i sørmland som ligger 350 km. herfra er ikke fy skam, Roger som har jagten deroppe kan ringe på formiddagen og sige der er svin, så er det bare at pakke bilen og afsted.
Som mest har de talt 96 svin på en mark med havre, jeg havde ca. 25 svin fremme den ene nat hvoraf jeg skød denne gris.
[Image: lillekeilersrmland2008.jpg]
Vægt ca. 120 kg, tænder ca. 10 cm.
Jeg hjæper en del bønder i området med de problemer vildsvinene giver, her etableret flere foderpladser der er ved at komme igang nu, værst er det når kornet er ved at være modent så er der svin overalt, denne gris skød jeg i en havremark, havde skudt forbi 3 uger inden til samme gris.
[Image: lillekeilerTnn2008.jpg]
Vægt ca. 100 kg tænder ca. 10 cm.
Her hvor jeg bor er der svin med, har haft en del jagtkammarater oppe for at jage men det er ikke alle der har tålmodighed nok, de kan sidde i flere timer uden at se noget for så et gå hjem, dagen/morgenen efter går vi ned og tjekker kameraet der er på foderpladsen og vupti en halvtime efter de er gået har der været svin på foderpladsen.
Dette tårn står hjemme på gården.
[Image: jagtkoja.jpg]
Har været med på en heldel drivjagter på svin, men det er ikke altid man er heldig men det sker, her er et par billeder fra 2 drivjagter i 07/08.
[Image: telefon011-1.jpg]
[Image: drivjagtuglandsryd2007001.jpg]
[Image: drivjagtstensjholm2007001.jpg]
Men det er ikke kun svin der kommer til foderpladserne, her lidt billder.
[Image: 20081019006.jpg]
[Image: buk.jpg]
Har haft en enkelt kronhjort på foderpladsen, men det blev ikke så godt et billede af den.
Med ønske om en GOD JUL OG ET GODT NYTÅR TIL ALLE.
Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Hva' faen, er det Picasso der camouflerer jeret jagt taarne i Sverige??
hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Det er godt der så kun skal bruges 4 malerier pr. tårn, ellers ville det blive en dyr fornøjelse.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)