Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700 model ?? erfaringer søges
#1
Hej Gruppe

Jeg er på udkik efter en erstatning til min gl. 222 - Det skal nok være en 223 denne gang og et plasticskæfte er også på programmet

Har kikket lidt på Ruger, og efter ATN fine skudbilleder med en Remington er den også kommet i med i overvejelserne.

Jeg har hørt lidt på en Remington 700 ADL er der nogen har praktiske erfaringer med denne??

Så vidt jeg kan se på http://www.remington.com så hedder den nye version noget med Remington 700 SPS - Er der nogen som ved hvad forskellen er på disse 2??

Sidst men ikke mindst REX kan jo skaffe mange billige ting fra USA - Kommer der også våben på programmet??

/Jørgen
Svar
#2
Hej Jørgen.

Jeg har selv en reminton700 i cal. 223 og jeg kan kun sige noget godt om den, jeh har slæbt den gennem de Grønlandske fjælde og har nedlagt "nogle" rensdyr med den, den fungere udmærket i -10 graders frost.
Det jeg har bemærket er hvis du benytter for hårdt ladede amo. så bliver den unøjagtig.
Men jeg er meget tilfreds med den.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar
#3
Hej Aksel

Hvordan definere du hårdt ladet ammunition - Er du hjemmelader eller er det fabriksammunition??

/Jørgen
Svar
#4
hej jsc
jeg har ikke en remington 700 men er remington model seven
[Image: 7SS.JPG]
min riffel er godt nok i cal.7-08 men har set den i cal. 223 nede ved østjysk våben handel (Hedensted. snak med henrik)det er en dejlig riffel

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
Hej Hatting

Du må jo have en masse argumenter for hvorfor jeg skal vælge en model seven fremfor en model 700 [Smile][Smile]

Så vidt jeg kan se er den væsentligste forskel at løbet er 20" i model seven og 24" i model 700.

Hvad er der ellers af forskelle??

/Jørgen
Svar
#6
Hej

jeg har både en Ruger i .223 samt 2 x remington 700 .223 (ADL + spec.)

Jeg er på vej ud af døren men vil snarest skrive tilbage om forskellene.[^]

mvh. atn
Svar
#7
hej jsc
jeg ved ikke hvad jeg skal fremhæve ander end at den er en lille let
handy riffel som er til at gå med en hel dag uden at blive træt
den vejer under 3 kg med kikkert/rem + 5 patroner

hvis du vil prøve min så send en mail
bor nær århus

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
Her lidt data:

700 ADL er en udgået model som udgik i år 2003. Det var den billigste 700 model man kunne få. Nu er den afløst af SPS hvor den største forskel er at SPS har hængslet magasin eller aftageligt magasin SPS DM. ADL skal lades/aflades ovenfra da den hverken har hængslet magasin eller aftageligt magasin. På SPS er der monteret Remington´s nye rekyl dæmpende skulder-stykke som hedder R3, ligeledes er skæftet modificeret med et andet materiale der hvor man holder hænderne. Ellers er de total ens, og skyder ens.

Der kommer mere, nu har jeg fået gæster.

mvh ATN
Svar
#9
Hej igen

Tak til Hatting for tilbuddet - Det lyder fristende med under 3 kg. for en riffel i denne lette kaliber!!

Til ATN: Hvad er din opfattelse af Remington kontra Ruger??

Og tak for den uddybene forklaring på forskellene mellem ADL og SPS - Jeg ser frem til yderligere info..

Nogen bud på hvor finder man Remington billigst i DK?? REX har jo ikke budt ind endnu [Big Grin]

/Jørgen
Svar
#10
Nu får du min betragtninger angående Remington 700 ADL/SPS vs. Ruger M-77. Jeg vil gerne understrege at det er mine erfaringer og du vil sikkert kunne finde personer der er total uenig i mine betragtninger. Jeg har et grundlag for mine betragtninger (rigtige eller forkerte) da jeg ejer både Remington og Ruger i cal. 223. Der er alt for mange der har en mening og udtaler sig om et våben som de aldrig har haft i hånden, de videregiver ”erfaringer” som de mener de ville havde haft hvis de havde kendskab til det pågældende våben. Det samme er gældende for biler, jeg kender mange der mener at f.eks. japanske biler er noget skrammel, selvom de aldrig har ejet eller kørt disse biler, men én mening har de, men på hvilken grundlag? Heldigvis er dette forum ikke slemt på dette punkt. Nu til sagen.

Jeg tror du vil blive glad for begge rifler da de efter min mening er de to bedste rifler til prisen, og riflerne er meget ens i deres opbygning. Så det er lidt som at sammenligne en Toyota og en Mazda, men der små forskelle som jeg vil prøve at beskrive.

Remington 700 har altid været kendt for at være meget præcise rifler (til prisen) og det er yderst sjældent at der forlader en ”dårlig” riffel fra fabrikken (en riffel med dårlig præcision). Ruger har derimod haft et lille ry for at kunne udsende m-77 rifler med dårlig præcision, og dermed var der større forskel i præstationerne for de forskellige ruger m-77 rifler, end med Rem. 700érne. En anden ting der taler for model 700 er at denne riffel vandt konkurrencen mod mange andre rifler om at blive US-hærens nye sniper-riffel. US army og Remington udviklede derefter sniper-riflen M-24. Næsten alle speciel byggede sniper-rifler tager udgangspunkt i en model 700 lås, så helt skidt er den ikke, men det er Ruger nu heller ikke.

Med hensyn til præcisionen kan jeg ikke genkende at en Ruger kan have tvivlsom præcision. Jeg har erfaring med 4 ruger M-77 i forskellige cal. og de er lige så præcise som en alm. Remington 700 (ADL/SPS). Måske er dette ry som Ruger har fået, startet af de før omtalte personer? Eller så har jeg måske bare været heldig, det er også en mulighed. Men selvfølgelig er der forskel i præcisionen på min Rem. 700 spec. i forhold til Rem. 700 ADL + alm. Ruger M-77. De to sidst nævnte skyder under 2 - 3 cm med ret ammo.

Som sagt mener jeg at forskellen på de 2 rifler er meget lille, men jeg kan klart bedst lide aftrækket på 700, der er et kanon fabriksaftræk, som tillige kan indstilles hvis man fjerner skæftet. Jeg har selv ændret indstillingens-trykket på aftrækket, som var meget nemt. Men forskellen i aftrækket på de 2 rifler vil først komme til udtryk ved baneskydning hvor marginalerne tæller. Sikringen på 700 er meget dårlig, jeg har meget svært ved at udføre en lydløst afsikring, når riflen er placeret i skydestokken og klar til skud. Så er det for mig næsten umuligt at nå sikringen med tommelfingeren når man samtidigt skal trykke ned på sikringen (for at få lydløst afsikring) samt at ”holde igen” på sikringen så den ikke banker imod afsikring med larm til følge. Min tommelfinger er ikke lang nok. Her er M-77´s sikring meget bedre til mig. Låsen går efter min mening bedre på 700 end på M-77.
En kæmpe fordel for M-77 er dens integrerede baser, som dog kun acceptere Ruger-ringe, men det er utroligt solidt system. Når man har skudt forbi et dyr på grund af skruerne til baserne har løsnet sig på sin traditionelle riffel, ville man ønske sig at man havde købt en Ruger. (det har jeg prøvet med en gammel Carl Gustav). Ydermere kan jeg på mine Rugerére skifte optik uden en ny indskydning, når bare ringene forbliver på optikken. Indskydningen forbliver under 5 cm/100m, (ofte lige i plet) ved skift af optik. Det vidner om solide baser!!! Men inden du gør det samme ville jeg lige teste om din, måske kommende Ruger, kan det samme. På en Rem. er du tvunget til at investere i baser som skal skrues i riflen (P.S. køb stålbaser de er kun lidt dyrere, men meget bedre selvom din cal. kun bliver .223). Det er i store træk forskellen på de 2 rifler.

Selvom jeg er Remington fan, ville jeg selv være meget i tvivl om hvilken riffel der skulle købes, da prisen ofte er den samme. De har ca. lige mange plusser og minuser så det er bare om hvilken man vægter højest.
Hvis riflen er udelukkende til jagt ville jeg nok købe Ruger og hvis jeg også ville bruge en del tid på skydebane ville jeg købe Remington 700, hvis prisen er den samme.

Jeg har set en Rem. 700 SPS DM til 4995,-, men da huntershouse har tilbud på Ruger M-77 REP som er rustfri, samt plastskæfte, samt div. cal., herunder .223 til 4.980,- ville jeg klart vælge Rugeren. Også selvom jeg ofte ligger på bane. Det må svare til at vælge mellem den samme størrelse Toyota og Mazda hvor den ene er med standartudstyr og den anden har ekstra udstyr (rustfri).

Huntershouse vil have ca. 1.000,- for Ruger-ringene, men de kan findes meget billigere.

Jeg håber du kan bruge nogle af mine erfaringer til noget.

Mvh atn
P.S har ingen erfaringer med Remington model seven, så den har jeg ingen mening om, men lyder også som et bud.
Svar
#11
Hej ATN,
vil du ikke sige at låsegangen går bedre i Remington 700 end i Ruger 77?

mvh. JOhannes
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ATN

Låsen går efter min mening bedre på 700 end på M-77.


Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Svar
#13
Jo, det mener/håber jeg også jeg har skrevet.

"Min tommelfinger er ikke lang nok. Her er M-77´s sikring meget bedre til mig. Låsen går efter min mening bedre på 700 end på M-77. [Big Grin] En kæmpe fordel for M-77 er dens integrerede baser,"

Mvh ATN
Svar
#14
Beklager jeg overså det.

mvh. JOhannes
Svar
#15
hej jsc
hvis du vælger og handle i huntershouse så sig at du kun vil købe riflen hvis ringene følger med for det skriver ruger i deres reklamer
han vrider sig nok en del men stå fast

knæk&bræk

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#16
Hej Igen

Tak til ATN for den finde sammenligning - Den er bare SUPER!!!

Jeg var en tur for HunterHouse, og De bliver nu aldrig min kop te. Magen til sløvt fortagne skal man da lede længe efter.

Der stod nu en Browning Medallion A-bolt II i .223, som jeg lige skal have undersøgt nærmere. Sælgeren kunne ikke oplyse noget om montager (her har jeg allerede fået svar fra REX) Han viste ikke om man kunne finde stigningen på Piben. Det har jeg så selv fundet på nettet.

Ellers er jeg tilbage ved Remington 700 - Låsegang og aftrækt har høj prioritet hos mig...

/Jørgen
Svar
#17
så bliver valget nok nemt for dig, da Remington 700 har en klart bedre låsegang samt aftræk end ruger m-77. Det ender sikkert med du også bliver en ægte Remington fan, velkommen i kluben[Wink]

mvh atn.

P.S findes der nogen der er fan af hunters house?

P.P.S jeg sagde at jeg har 1 x Ruger samt 2 x Remington i cal. 223 (Ruger M-77 + Reminton 700), jeg havde helt glemt at også ejer en Ruger MINI-14 og det er også cal. 223. Men her er precision og godt aftræk en by i Rusland. Men fungere perfekt til trykjagt op til 130m, samt en tur i grusgraven med gutterne.
[Image: mini-142.jpg]
Svar
#18
hej ANT

smuk skyder[Big Grin](mini scout)

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#19
Tak, Hatting
Ja, scout-opbygningen, er meget populær for tiden, så det er vist på tiden min mini-scout bliver støvet af så jeg igen kan være moderne[Big Grin]
Ruger er lige kommet med en ny scout-model(m-77 mark II frontier), mon Hr. Scout mener det er en ægte scout [Wink]
http://www.ruger.com/Firearms/FAProdView...1&return=Y
Svar
#20
Hej ATN

Kan du ikke gå forbi en 223 uden at du må have den [Big Grin][Big Grin]

/Jørgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)