Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
riffel?
#1
1.jeg skal ud og have riffel efter jul. jeg vil gerne have en schultz og larsen 97 DL i en S&L slide and lock montage, med et fornuftigt optik til jagt herhjemme og måske i sverige (skal mindst kunne gå ned på 3 i forstørrelse) hvad vil i foreslå af kikkett ? og er det her ikke et fint sæt ? eller vil i foreslå andet?

2. jeg har fået et tilbud på en brugt schultz og larsen 97 DL i 6,5x55 med spiral fluted pibe, og en org. S&L slide and lock montage og en meopta 3-12x56 m. lys inskudt og monteret til 14.500 er det et godt tilbud ?

3. den her må i meget gerne svare på en våbenhandler siger at schultz og larsen 97 DL riflen stiger 2.000 fra 1. januar er det rigtigt ?!

jonas lyngesen
Svar
#2
ad 3: JA!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
øv øv øv! er det så ikke et godt tilbud jeg skulle tage og slå til på ?

jonas lyngesen
Svar
#4
Inden du køber en 6.5-55, ska du vide der er flere steder hvor elglag/vildsvinejagt kræver min cal 30. selvom 6.5-55 er lovligt.

Jeg ville nok vælge en 3006 (evt 308 hvis rekyleskræk mm)
fåes til samme pris.

meopta er en god kikkert, hvor man får meget for pengene. jeg har selv haft en. der er dog mere lys i zeiss mm, men også den dobbelte pris.

dit tilbud lyder ok, og kan sikkert også fåes i andre kalibre.

ad 3, det vist ligesom at ligge press på dig, den tror jeg ikke på, med en finanskrise, tror jeg ikke på at priserne stiger 20%

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#5
Min kammerat er lige præcis idag blevet tilbudt en sprit ny S&L 97´er i kaliber 338 win mag med original S&L montage med en Leopold European-30 i 3-9x50 til 15.800 i Hunters Universe, med mulighed for kaliberskifte.........[8)]

Standard kalibre er normalt lidt billigere, så.......

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
og meopta kikkerten er dyrere en en Leopold European-30 i 3-9x50

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#7
Hej! Tjek lige om ikke Hunters Universe kører januar udsalg som de plejer = -20% på alle våben mv...jeg fik tilbudt en S&L 97DL i 308W til 8.500kr...derudover havde de også store rabatter på optik... Så der ville du kunne finde et nyt fornuftigt sæt til samme pris!
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by skipper

og meopta kikkerten er dyrere en en Leopold European-30 i 3-9x50


Ok - det har du selvfølgelig ret i, og den er heller ikke spiral flutet, meeen der er nu stadig noget ved en sprit ny riffel..... den ligesom "lugter" rigtigt...[Wink][^][^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#9
@lynge94
Hvis man som nyriffeljæger spørger om råd, vil man få mange velmenende svar som nogen gange vil være modsat hinanden. Det gør det bare endnu svære at tage en beslutning![xx(]

Mit kloge råd:[:I]
a.Gør dig klart hvor mange skud du regner med at skyde på bane ifht.
praktisk jagt! (Her er cal. valg vigtigt mht. pris og rekyl)
Jeg selv startede med en 3006er som jo kunne klare alt. Korrekt, men 99,9% af mine skud foregik efter papskiver, så hele 5 år blev det endelig til en 6,5x55. Riflen jeg skyder med har vekselpibesystem med mulighed for kraftigere cal.
b.Det gode ved optik er at man næsten altid får hvad man betaler for!
Det er mere størrelsen man skal overveje.Til jagt i DK er det mere end nok med objektivstørrelse på 40mm. Jagt i udlandet hvor natjagt er tilladt er større obj. en fordel.
Endvidere er forstørelsesgraden også vigtig. 1,5-6x40 er til praktisk
jagt mere allround end en 4-12x40 hvis man også vil dyrke tryk/drivjagt!

Hvis du køber en SL i 6,5 så har du efter min mening startet rigtigt ud. Rekylsvag cal. i middeltung riffel[Wink] er succeskriterie nr. 1
Med mulighed for vekselpibe til en evt. 9,3x62 og en ekstra kikkert
med lav forstørrelse og stort synsfelt er du også klar til en stor svensk elg![:p]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#10
Endelig et godt råd[Big Grin][Wink]

Køb du nu bare den 6,5er, den vil ikke svigte til nordeuropæisk vildt heller[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Da jeg købte min i maj fik jeg også "et tilbud" på at få den "til gammel pris" for de var faktisk allerede steget i pris..... Men endnu er intet sket (det skal jo selvfølgelig komme på et eller andet tidspunkt).. Kalibervalget syntes jeg (som mit eget køb) er fornuftigt og som også WSM skriver har man jo mulighed for at købe en vekselpibe f.eks. i 9,3x62 og så er man jo kørende til næsten det hele.. Desuden er 6,5'eren et godt startvalg da ammoprisen er fornuftig, og man derfor kan komme "forholdsvis" billigt til noget trænning..

________________________________________________________________________________________________
Den lykkelige ejer af: Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 og 9,3x62 pibe, og en Swarovski 3-12x50 på ryggen
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by lynge94

1.jeg skal ud og have riffel efter jul. jeg vil gerne have en schultz og larsen 97 DL i en S&L slide and lock montage, med et fornuftigt optik til jagt herhjemme og måske i sverige (skal mindst kunne gå ned på 3 i forstørrelse) hvad vil i foreslå af kikkett ? og er det her ikke et fint sæt ? eller vil i foreslå andet?

2. jeg har fået et tilbud på en brugt schultz og larsen 97 DL i 6,5x55 med spiral fluted pibe, og en org. S&L slide and lock montage og en meopta 3-12x56 m. lys inskudt og monteret til 14.500 er det et godt tilbud ?

3. den her må i meget gerne svare på en våbenhandler siger at schultz og larsen 97 DL riflen stiger 2.000 fra 1. januar er det rigtigt ?!

jonas lyngesen



3: Det er ikke korekt at en m97-dl stiger. Den bliver derimod erstattet af en ny model [8D][8D][8D] som så vil blive prissat ca 2000kr mindre billigt[Wink].
Prisstigningen, er et forsøg på at nærme prisen til prisen på andre riffel i samme markedsområde.
Vurderingen var, at når man ikke kunne følge med efterspørgslen, på trods af total fravær af markedsføring, kunne man blive nød til at hæve prisen[Wink]

jbn
Svar
#13
Ny model, det lyder rigtigt dumt - og 2,000 kr på toppen - det lyder endnu dummere!

Vurderingen var, at når man ikke kunne følge med efterspørgslen, på trods af total fravær af markedsføring, kunne man blive nød til at hæve prisen Se det lyder rigtigt, at lægge 2,000 på for at kunne følge med efterspørgslen, der er åbenbart regnet på det, så indtægten bliver det samme eller bedre!

God jul, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Ny model, det lyder rigtigt dumt - og 2,000 kr på toppen - det lyder endnu dummere!

Du har slet ikke forstået konceptet[Wink]
Man gør som alle andre, man sætter prisen op, så bliver kvaliteten bedre(du ved jo nok at pris og kvalitet følges ad[Wink])
Det er muligt at ny model og prisstigning er dumt, på linje med ansatte der søger nyt arbejde, og vil have mere i løn

"Vurderingen var, at når man ikke kunne følge med efterspørgslen, på trods af total fravær af markedsføring, kunne man blive nød til at hæve prisen" Se det lyder rigtigt, at lægge 2,000 på for at kunne følge med efterspørgslen, der er åbenbart regnet på det, så indtægten bliver det samme eller bedre!
Det må man da håbe på, at indtægten bliver bedre, så de stakkels ejere får råd til at komme lidt mere på jagt[^]
God jul, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



jbn
Svar
#15
Nisser, spøgefugle eller rotter på loftet.

Nu da katten er ude af sækken, glæder jeg mig da nu til at se resultatet.

Slankere låsestol, forbedret låsegang (hvordan det så end kan lade sig gøre), og tillige en nydelig træpind. Der var vist også noget med magasinet !!

Har jeg glemt noget ?, eller skal jeg bare fokusere på højere pris = mere rabat !!!

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#16
Citat:quote:

Nisser, spøgefugle eller rotter på loftet.

Nu da katten er ude af sækken, glæder jeg mig da nu til at se resultatet.

Slankere låsestol, forbedret låsegang (hvordan det så end kan lade sig gøre), og tillige en nydelig træpind. Der var vist også noget med magasinet !!

Har jeg glemt noget ?, eller skal jeg bare fokusere på højere pris = mere rabat !!!

Mvh. AB


Jeg har været så heldig at lure lidt på låsen og ved første øjekast er der ikke de store forskelle. Boltstoppet er dog nu mere integreret i låsen, ala Sako. Der er også en noget størere bæreflade for låsen når denne er trukket tilbage og bagenden af låsestolen minder mere om Classic modellens design.
Jeg har sikkert glemt noget, men du kan jo komme ned til mig og savle over den når jeg har fået den, jeg har nemlig bestilt en i .300WM med flutet pibe og laminatskæfte

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#17
@Ignore...

Findes der billeder af nyudviklingen eller er den stadig på tegnebrættet - vi er sikkert en del som vil sætte pris på et lille billede...

Citat:quote:

3: Det er ikke korekt at en m97-dl stiger. Den bliver derimod erstattet af en ny model [8D][8D][8D] som så vil blive prissat ca 2000kr mindre billigt[Wink].
Prisstigningen, er et forsøg på at nærme prisen til prisen på andre riffel i samme markedsområde.
Vurderingen var, at når man ikke kunne følge med efterspørgslen, på trods af total fravær af markedsføring, kunne man blive nød til at hæve prisen[Wink]


jbn

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#18
Og hvad med kaste den stædighed fra jer og så tilbyde et kunstskæfte til en eller flere af modellerne!!! I kan jo snildt fine et godt fiberskæfte, der lever op til kvaliteten af jeres produkt (det var faktisk et kompliment!)Mauser gør det, Sauer gør det, Blaser gør det - hvorfor ikke S&L???

Jamo
Svar
#19
Tja var på raid sammen med Lani og kom sku også til at bestille éen i 6,5x55 ligeledes med laminatskæfte[^] når man nu ikke kan få et rigtigt skæfte[B)][:o)]

Så hvis i vil se de nye modeller så op med læderet tøser og køb éen selv[^]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by ignorant
3: Det er ikke korekt at en m97-dl stiger. Den bliver derimod erstattet af en ny model [8D][8D][8D] som så vil blive prissat ca 2000kr mindre billigt[Wink].
.......
jbn



.......ny model.....[?][:p]
Hvornår kommer den på "gaden"?.....[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)