Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige :Kræver katteædende ugle skudt
#1
Sympatisk ugle

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#2
Altså, ´hvis de skal have ulve, der æder hunde, kan jeg ikke se problemet med ugler der æder katte !

Vi kunne da godt bruge nogle hundrede par, her i landet - hvis de vel og mærke, kun æder katte !!![B)]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
Nej, vi vil ikke have ugler der æder katte. Dem skal min 10/22 æde og hvad skulle den så leve af i stedet[Wink][^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Nej, vi vil ikke have ugler der æder katte. Dem skal min 10/22 æde og hvad skulle den så leve af i stedet[Wink][^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#5
Hov, hov i banditter [Wink][Smile]
Jeg har 3 meget søde katte, og hvis der kommer sådan en katteædende ugle, SÅÅHH.......!!!![Sad!]

Der skal vel for pokker være plads til dem alle sammen. Og dem der ikke klarer det hårde liv, de må bukke under. Sådan er naturens orden jo også[Smile]

Mvh Annelise/Farmor

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
Er katte der træffes i skoven ikke en invasiv art[}Smile].
Og er der ikke for nylig blevet gjort opråb til jægere om at hjælpe med at fjerne de invasive arter fra vore breddegrader.
Når man har set en stor hankat spise harekilliger, får ens Disneylivsanskueelse et knæk for livet[Wink].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Nej, vi vil ikke have ugler der æder katte. Dem skal min 10/22 æde og hvad skulle den så leve af i stedet[Wink][^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Åhhh Far, sagde den lille .223 i skabet. Må jeg ikke også prøve én?
Nej, sagde Far! Åhhh.. bare en stor og grim og uplejet én, som er langt hjemmefra, og som spiser dine små agerhønsekyllinger, som du alligevel ikke skyder, når de bliver store´? Okay så! Men så kun den ene......[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#8
I er nogle fjolser, at rende og skyde andres katte

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#9
Okay, okay [Big Grin][8D]

Rolig nu [Big Grin] Jeg ved da forbandet godt at en kat snupper en harekilling, og min den største snupper da også en fuldvoksen fasan. Men jeg vil til en hver tid holde på, at det slet ikke nærmer sig det antal harekillinger, fasaner/kyllinger, og agerhønse-dittoer som rovfuglene tager[V]
Men mine katte holder så mus og rotter fra væggene, og så kan jeg da sagtens se i gennem fingrene med at der stryger en harekilling, eller fasankylling/ kok/ høne i ny og næ[^] Med den mængde foder de sætter til livs her hjemme, er det til at overse.
Kattene kan jeg holde en vis kontrol med via foder, men rovfuglenes hærgen kan jeg ikke stille noget op med. Og vi har rigtig mange rovfugle. I vinterhalvåret er der jo opsat snepæle langs vejene her ude på landet, og vi oplever tit at der sidder en rovfugl på hver pæl i hele vores vejs længde, ca 3 kilometer. Og til sammenligning er der vel ca. 12-15 katte i et område på ca 5 kilometers omkreds.
Så hvem der tolder værst, er vist ikke så svært at regne ud[B)]

Mvh Annelise/ Farmor

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Lani

I er nogle fjolser, at rende og skyde andres katte

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Jep, det svarer til at jeg skød jeres jagthund fordi den var løbet ind på min jagt en dag den var ude og strejfe. Sådan en ruhår der har været en tur i mosen kan godt se lidt uplejet ud. Hvis man ikke kan tåle at der bliver toldet af de fugle man sætter ud, skal man lade være med at sætte ud.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Jeg har studeret en del katte på den frie vildtbane uden at skyde dem.En stor del af disse har ikke været at genkende som kælne huskatte. Nu er der tradition for i Danmark at hund og kat holdes forskelligt. På trods af at katte, mig bekendt, ifølge loven, skal holdes under kontrol på lige fod med hunde, er en kat, for de fleste, et dyr man lukker ud. Så går det tur med sig selv.
Danmarks Jægerforbund fik lavet eller lavede for år tilbage siden en undersøgelse, der viste, at katte i naturen er effektive dræbere.Jeg husker, at ræven fik mere end kamp til stregen.
Til ujensen.
Agerhønsekyllingerne i min sketch var tænkte. Jeg har aldrig sat opdrættet vildt ud.
Mvh Walnut
Svar
#12
Det her tema er jo klassisk, og hører slet ikke julen til og andre årstider for den sags skyld....
Mange jægere skaffer sig fjender for livstid ved at skyde - eller forsøge at skyde katte som de troede var vilde... Der er utallige historier på katte som er kommet hjem til deres ejermænd i en tilstand som ikke er tilstedelig...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Lani

I er nogle fjolser, at rende og skyde andres katte

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Citat:quote:

Originally posted by U jensen

Jep, det svarer til at jeg skød jeres jagthund fordi den var løbet ind på min jagt en dag den var ude og strejfe. Sådan en ruhår der har været en tur i mosen kan godt se lidt uplejet ud. Hvis man ikke kan tåle at der bliver toldet af de fugle man sætter ud, skal man lade være med at sætte ud.



Ro på drenge! Har I overset den smiley jeg satte efter min joke?

Lige så lidt som både jeg og I bryder jer om at jægere skyder katte, lige så lidt bryder jeg mig om at blive kaldt et fjols. Især når jeg ikke kunne drømme om at skyde katte på min jagt.
At jeg så er blevet bedt om at skyde syge katte på et par ejendomme hvor kattene havde formeret sig for meget, er en anden sag. Dengang havde mange landmænd på egnen køer, og nogen gange kom kattebestanden op over 20-30 stykker og så fik de kattesyge. Jeg decimerede bestanden til 5-6 stykker som dyrlægen behandlede for kattesyge. Så gik der et par år inden bestanden igen var blevet for stor.
Idag har begge landmændene ikke længere kør og deres katte er kastereret og jeg har ikke skudt en kat i årevis.

Er det en tilfredsstillende forklaring? Ellers er der ikke noget at gøre ved det.

Og god jul til både U Jensen og Lani[Smile] og husk at tjekke smileyerne[Big Grin]


--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Nåhhh ja forresten,

må man skyde katte med en 10/22????[Big Grin][:o)][B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Ok jeg var måske en smule hurtig men jeg syntes at der bredte sig en "ha ha se en kat- skyd den" stemning og det er ikke i orden. Selvfølgelig må man joke men der er andre der læser med og en del katteejere er lidt lunkne overfor jægere i forvejen.
Og selvfølgelig må man aflive med en 10/22- Den er jo hurtig [:p] og effektiv [}Smile][:I][Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#16
Jeg har aldrig skudt en kat[:I] Det er ifølge sagens natur meget kontroversielt, og jeg har afholdt mig fra at gøre det, bl. a. grundet flere af de fornuftige forhold, der er nævnt her.
Mvh Walnut
Svar
#17
nu bliver det mig der står til verbale tæsk!!

jo, jeg har skudt kat, og såvidt jeg ved 100 % lovligt.
lige omkring min hønsegård som ligger nabo til fasanvolieren er rovtøj absolut ikke velset.
jeg har 500 meter til nabos hus og har endnu til gode at se en kat med halsbånd - en sådan vil naturligvis være fredet.

jed udsætter gerne fasan og agerhønsekyllinger + ællinger og ser ikke noget galt i det.

da jeg ønsker en maksimal forekomst af disse fugle (og rålam) udnytter jeg lovens muligheder for skud til konkurrenterne uden voldsom dårlig samvittighed[^]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#18
Jeg kender desværre ikke lovgivningen omkring regulering af katte. Jeg ved bare at mine kattekunder bliver kede af det når deres katte dør. Næsten ingen katte går med halsbånd, vi opfordrer til at de bliver øretatoveret.
Jeg har ikke noget imod at man sætter vildt ud, så længe det sker på en ordentlig måde.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Ex Cop

Altså, ´hvis de skal have ulve, der æder hunde, kan jeg ikke se problemet med ugler der æder katte !

Vi kunne da godt bruge nogle hundrede par, her i landet - hvis de vel og mærke, kun æder katte !!![B)]

Mvh. AB



Nej Hunde det er noget helt andet - de står jo i ledtog med de grumme jægere der går rundt og plaffer små søde bambier og derfor er de da selv ude om det når naturen slår igen.

MEN katte - det er jo de små søde uskyldigt børns kæledyr. Selvfølgeligt skal den der ugle sa skydes, og der skal oprettes ugle-fri-zoner om alle tættere bebyggelser. Det samme bør straks ske i Danmark, og i forbindelse med reguleringen i disse zoner skal brug af blyhagl, brenneckekugler og limpinde selvklart være tilladt. Egentligt burde alle ugler der er store nog til at kunne tage en kat indfanges og sendes til Sirbirien, og i stedet kunne Danmark så blive fristed for forfulgte dyr som Kreaen, Pandaer og Koalaer. Tror I i den forbindelse af man kan lærer Pandaer at spile pil, hvis den bare er økologisk dyrket???

Nå, spøg til side og tilbage til det vigtige i denne verden - Glædelig jul og godt Nytår til alle herinde.
Mvh.

Yeti
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg kender desværre ikke lovgivningen omkring regulering af katte......


Lovgivningen er som følger:

Bekendtgørelse af lov om mark- og vejfred

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.


Ydermere står der angående erstatning af skade forvoldt af kattene/hundene;

§ 3. Kommer et husdyr uden hjemmel ind på anden mands grund, skal dyrets besidder erstatte den skade, dyret forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om skade, dyret forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilføje det legemsbeskadigelse.

Stk. 2. Erstatning kan dog ikke kræves, hvis skaden er fremkaldt med forsæt eller uagtsomhed af skadelidte selv eller af en person, han har ansvar for. Er der skyld på begge sider, afgøres det efter fejlenes beskaffenhed, om erstatningen skal nedsættes eller helt bortfalde.


Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)