Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning BLR tuning
#1
Hej , og God Jul til alle . Lidt underholdning i juletiden .. Jeg har fået mig en BLR.TakeDown i 450.Marlin . Jeg så den i et katalog , og den måtte jeg ha` . Da jeg så stod med den i hånden var jeg lidt skuffet , den havde ikke meget tilfælles med billedet i kataloget [Sad] .

Træet havde en lysbrun diarre` farve , tre forskællige farver sort på metaldelene , skæftet var alt for kort , de faste sigtemidler var ikke lige til den store nytte og aftrækket var alt for hårdt [B)] . Nå , men så for den en lille omgang [Smile]..

[Image: DSCN0701.jpg?t=1230209545]

Der blev monteret et mellemlæg på 12mm . Bagkappen er tilpas blød , men hænger noget i tøjet , når den smides til skulderen. Der fik jeg den ide at lime et stykke bøffelhorn på hjørnet , istedet for at bruge 400kr på en ny kappe . Den er limet med PU-lim tilsat lidt sort farve.

[Image: DSCN0706.jpg?t=1230210869] [Image: DSCN0708.jpg?t=1230210931] [Image: DSCN0710.jpg?t=1230210979] [Image: DSCN0711.jpg?t=1230211182] [Image: DSCN0713.jpg?t=1230211243]

Så blev lakken taget af med Nitromors. Der var ingen markante årer i træet , så der lavede jeg et forsøg med sort spritbejdse . Jeg fulgte årene i træet og malede over til det var godt mættet. Man skal male på den side af åren der er flest åbne porer , ellers bliver det ikke meget at se bagefter [Wink].

[Image: DSCN0733.jpg?t=1230211824] [Image: DSCN0734.jpg?t=1230211883] [Image: dscn0749.jpg?t=1230211932]

Det har fået bejdse ca.5 gange efterfølgende , til farven var mørk nok(halvt mørk nød , halvt kirsebær) og afslutende Tru-oil . Hvis man ser på den åre der kører rundt nede i hjørnet , så lå den sorte stribe på den forkerte side af åren . Det med hvad for en side den sorte stribe skal ligge på , fandt jeg først udaf da jeg var færdig , det var jo et forsøg , men det virker da godt nok [Smile] . Fortsættelse følger . Hilsen A-bolt

Edited by KimA
Svar
#2
Hej A-Bolt
Godt tænkt og spændende restaurering. Det var den gode[Wink]
Den dårlige er:
Umiddelbart ser det ud som om, du har styr på billeder, der følger efter hinanden.Det ser ud som om, du ikke skifter linie efter et billede, hvor du vil fortsætte med en tekst? Det forudsætter naturligvis, at der ikke er noget galt med dine remedier.Iøvrigt meget flotte billeder.
Jeg er kun den Lille Billed-Bukkebruse[Wink] Dem, der kommer efter mig, er meget større[Wink][Big Grin][Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#3
Fine billeder, tak for det Smile

Må vi se et billede med den tunede bagkappe på ?

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Hej Kenneth , alt til sin tid [Wink]!. Nu er det jo en noget let riffel (3,2kg), og for at høreværnet ikke ryger af når der trykkes på action-knappen , har jeg øget vægten med en rekyldæmper til bagskæftet . Det var en som jeg havde liggende , vægt 250g . Så har jeg rullet en pølse af noget blyindfatning til taget (300g) og limet en korkprop i enden , så den ikke bliver deformeret . Den passer i udboringen til skæfteskruen og kan trækkes ud igen med den krog som ses . Vægten er nu på 4,2kg med en Weaver Classic V 1-3x20 kikkert i Warne Maxima Quik-detachable . Så må vi se hvordan den opfører sig [:p]. [Image: dscn0746.jpg?t=1230274668] [Image: FSCN0728.jpg?t=1230274766] [Image: DSCN0715.jpg?t=1230274874]

De originale sigtemidler bliver udskiftet med et Williams Fire Sight set . Hilsen A-bolt
Svar
#5
Ok, jeg troede tuningen var afsluttet med det du først havde vist Smile

Jeg følger spændt med i den videre udvikling Smile

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Den dårlige er:
Umiddelbart ser det ud som om, du har styr på billeder, der følger efter hinanden.Det ser ud som om, du ikke skifter linie efter et billede, hvor du vil fortsætte med en tekst? Det forudsætter naturligvis, at der ikke er noget galt med dine remedier.Iøvrigt meget flotte billeder.
Jeg er kun den Lille Billed-Bukkebruse[Wink] Dem, der kommer efter mig, er meget større[Wink][Big Grin][Big Grin]
Mvh Walnut



Der er vist en der har fået PC for begyndere i julegave [Big Grin]. Sådan.

Skæftearbejdet ser rigtig godt ud. Jeg overvejer kraftigt at lade mig inspirere af de sorte linier til mit eget lille projekt. Hvor køber I forresten Spritbejdse?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Den dårlige er:
Umiddelbart ser det ud som om, du har styr på billeder, der følger efter hinanden.Det ser ud som om, du ikke skifter linie efter et billede, hvor du vil fortsætte med en tekst? Det forudsætter naturligvis, at der ikke er noget galt med dine remedier.Iøvrigt meget flotte billeder.
Jeg er kun den Lille Billed-Bukkebruse[Wink] Dem, der kommer efter mig, er meget større[Wink][Big Grin][Big Grin]
Mvh Walnut



Der er vist en der har fået PC for begyndere i julegave [Big Grin]. Sådan.

Skæftearbejdet ser rigtig godt ud. Jeg overvejer kraftigt at lade mig inspirere af de sorte linier til mit eget lille projekt. Hvor køber I forresten Spritbejdse?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det er ikke tilladt i skolen, i sløjdundervisningen, at arbejde med sprit. Derfor lader jeg børnene farve eks.vis spillebrikker med en stor sprittusch. Den virker rigtig godt på træ og er let tilgængelig.
Den teknik må også kunne bruges her.

Jeg fik, med sikkerhed, ikke PC kundskaberne i Dåbsgave. De er sparsomme og er kommet sent. Der skal kontinuerligt arbejdes hårdt[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#8
Hvor køber I forresten Spritbejdse?
i råd & dåd, hos sadelmageren eller Læderiet i Århus

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by WalnutJeg fik, med sikkerhed, ikke PC kundskaberne i Dåbsgave. De er sparsomme og er kommet sent. Der skal kontinuerligt arbejdes hårdt[Big Grin]
Mvh Walnut


Jeg ved godt at det kom til at virke lidt kryptisk, men den var faktisk til A-bolt fordi han havde fået billederne til at stå så fint [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by WalnutJeg fik, med sikkerhed, ikke PC kundskaberne i Dåbsgave. De er sparsomme og er kommet sent. Der skal kontinuerligt arbejdes hårdt[Big Grin]
Mvh Walnut


Jeg ved godt at det kom til at virke lidt kryptisk, men den var faktisk til A-bolt fordi han havde fået billederne til at stå så fint [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Den kunne, helt berettiget, have været til mig, fordi jeg stadig prøver at få det sidste billed/tekst på plads[:I] Nu overskygger kvaliteten i billederne totalt de sidste småting med opsætningen[Smile]
Mvh Walnut
Svar
#11
Hej . (Bejdse fåes ved en hver farvehandel)

Her er et par billeder af metaldelene . Aftrækket skal jeg have Hatting til at fikse , så det bliver noget lettere .

Jeg har tænkt mig at metaldelene skal have en gang Duracoat , men det haster ikke .

[Image: dscn0759.jpg?t=1230444698] [Image: fscn0760.jpg?t=1230445155]

Det er så simpel at demontere løbet , mere enkelt kan det hvist ikke laves . . Hilsen A-bolt
Svar
#12
Hej .

Så er apparatet skruet sammen igen .

[Image: dscn0766.jpg?t=1230558571] [Image: dscn0764.jpg?t=1230558613]
Svar
#13
Flot, og en smart detalje med den tunede bagkappe - sådan noget ville jeg aldrig have fundet på [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#14
Superflot arbejde[:p]
Walnut
Svar
#15
Flot A-bolt[^]

Der er sg* blevet en smuk skyder - hvordan skyder kanonen?
Har du prøvet kaliberet på gris?

K&B

Michael
Svar
#16
Hej Pingvinen .

Jeg har kun indskudt den i en indskydnings-tunel på 100m , det er lidt langt med 3x forstørrelse , men den skyder pæne grupper .

Jeg aner ikke hvordan virkningen på vildt er , har tænkt mig at bruge Nosler 300gr . Det var mere et , den ku` vær kæk o ha , køb [^].

[Image: 034015m.jpg]

Jeg ville hellere have haft denne udførsel med pistolgreb i 358win , men den må vi ikke få i Europa [|)]. Jeg prøver med en gang Duracoat i DIAMOND PLATE GRAY , for at få den lidt i den retning [Big Grin] . Hilsen A-bolt
Svar
#17
@Walnut
Det var sådan jeg mente, med at bruge sort som grundfarve - fik det bare aldrig forklaret nærmere. Hvis du nogensinde kommer på "Læderiet" i Århus, så prøv at se et stykke Bryere (hvordan er det nu det staves? Nå ja, pibetræ) de har til at ligge, lavet med flere lag sort med efter nedslibning af hvert lag - du vil høre englene synge - med kor - trækbassun og hele svineriet.

Brug evt, et lag neutral farve f.eks. "tan" først, for at begrænse "suget"

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

@Walnut
Det var sådan jeg mente, med at bruge sort som grundfarve - fik det bare aldrig forklaret nærmere. Hvis du nogensinde kommer på "Læderiet" i Århus, så prøv at se et stykke Bryere (hvordan er det nu det staves? Nå ja, pibetræ) de har til at ligge, lavet med flere lag sort med efter nedslibning af hvert lag - du vil høre englene synge - med kor - trækbassun og hele svineriet.

Brug evt, et lag neutral farve f.eks. "tan" først, for at begrænse "suget"

CP



Hej CP/ A-Bolt
Meget effektfuldt til billig penge. Rigtig god idé.
Mvh Walnut
Svar
#19
Hej . Så har jeg endelig været ude på marken og fået indskudt dyret .

[Image: dscn0775-1.jpg?t=1234968031]

Jeg starter med en tilfældig valgt ladning til træning , 57gr N130 til 300gr Speer Unicore .(til jagt vil jeg bruge 59-60gr med Nosler partision 300gr). Bedste gruppe ved ca. 75m og går ud til ca 100m .

Der var nogle flyvere , det tilskriver jeg skytten og ammo fabrikkanten !mig selv[:I]) . Jeg brugte to skuds grupper , havde ikke lavet så mange patroner . De to oppe ved den runde klat er de sidste .

[Image: dscn0776.jpg?t=1234968865]

Hatting har trimmet aftrækket(han synes riflen er skide fed [Smile] godt at høre fra en fagmand) , det stod til sølle 3000 gram fra fabrikken , ikke så mærkeligt at jeg syntes at det ikke var til at skyde med i indskydnings tunnellen.

Min hjemmelavede vægtstang , begyndte at rasle i skæftet efter tre skud . Den fik så limet en korkprop i den anden ende også og noget elektrikertape så den passer helt stramt . Men efter 20 skud ser den sådan ud [xx(]. [Image: dscn0780.jpg?t=1234969682]

Det er den ende der er mod bagkappen , havde ikke regnet med sådan en påvirkning i den ende . Den må nok hellere fikseres med en skrue.

Riflen er ikke så slem at skyde med (rekyl) men uden de extra 500g tror jeg ikke det ville være så sjovt . Forskæftet er lidt for smalt , konturløst for min smag , den vipper noget op i skuddet og man skal konsentrere sig lidt om at holde godt fat i forskæftet ved skud fra bænk . stående er det ingen problem , glæder mig vældig til at prøve den i skydearenaen [Big Grin].

Hilsen A-bolt
Svar
#20
Så kan jeg vist ikke finde på mere at gøre ved den lige nu [Smile].

De to har fået Duracoat i Diamond plate grey tilsat 15% matsort.

Jeg startede med mit havjagtgevær , jeg skulle lige se hvordan det var at arbejde med og hvordan finishen blev [Wink].

[Image: dscn0781.jpg?t=1235392391]

Det må siges at være meget nemt at male med , det løber ingen steder .

[Image: dscn0784.jpg?t=1235393271]

Med små midler har jeg fået mig en rigtig lækker lille riffel , lige som jeg vil ha` den [8D].

Jeg havde haglgeværet med på havjagt 5 dage efter det var malet . Det havde kun fået et par lag , da jeg ikke vidste hvor langt den lille dåse ville række . Men man skal ikke spare og give det en masse lag og så lade det stå , de 3 uger det tager at gennem hærde . Det hold ikke godt nok , og fik et par ridser hvor malingen gik af ned til metallet.

Der er ingen grund til at spare på malingen , der er nok til to våben ![Wink].

Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)