Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentyveri i Rødding
#1
Stjal hele skabet

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#2
er det en her fra der blevet bestålet[?][Sad!][Sad!]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#3
Gad vide om det har været fastboltet efter foreskrifterne.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#4
Hvad liger loven egentlig vedr. fastboltning af våbenskabe?.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by cfischer

Hvad liger loven egentlig vedr. fastboltning af våbenskabe?.



Jeg har fundet følgende;



Bekendtgørelse om våben og ammunition mv. 1)

§ 20. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våben- og eksplosivstoflovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, og i denne bekendtgørelses § 14, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.

Stk. 2. Opbevaring af ammunition til skydevåben skal ske i et aflåset gemme. Ammunition må ikke opbevares sammen med skydevåben, medmindre skydevåben og ammunition opbevares sammen i sikringsskabe, boksrum mv., som opfylder betingelserne i stk. 3 og 4.

Stk. 3. Opbevaring af indtil 25 af de våben, der er nævnt i våben- og eksplosivstoflovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller indtil 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.


Så kan man altid diskutere hvad forsvarligt er.....[:I]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Til mit skab fulgte der bolte med.
Er så heldig, at jeg har betonvægge - så mit er ikke sådan at få derfra - men alt kan jo lade sig gøre hvis man har tid nok, og det rigtige "værktøj"

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by cfischer

Hvad liger loven egentlig vedr. fastboltning af våbenskabe?.



http://www.dls-jagt.dk/jagt/artikler/vaa...vaaben.pdf

/bundgaard
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Til mit skab fulgte der bolte med.
Er så heldig, at jeg har betonvægge - så mit er ikke sådan at få derfra - men alt kan jo lade sig gøre hvis man har tid nok, og det rigtige "værktøj"

[Image: topp_vinter.gif]



Et indbrud tager efter sigende sjældent mere end 5 minutter. Så det drejer sig i bund og grund om at "forsinke" indbrudstyvene så længe som muligt.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#9
Jeg har også boltet skabet fast i murvæg. Både i top og i bund så det bliver der nok. Jeg tænkte blot på hvordan man ville løse problemet hvis man boede i et 70´er etplans hus med tynde gibsvægge???
Svar
#10
Bolte det fast til gulvet ?
Svar
#11
Yder muren? Den er som regl mursten

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#12
Da jeg købte våbenskab, medfulgte en besked om, at skabet skulle boltes fast med mindst 4 bolte på mindst 10 mm. diameter, og mindst 100 mm. lange, for at klassificeringen af skabet er gældende.

Det vil altså sige, at politi og forsikringsselskab kan påstå, at du ikke har haft våbnene opbevaret efter reglerne, hvis ikke fastboltningen har haft den styrke.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Det første skab jeg købte var der 4 stk 8 mm 80 mm lang bolte med.

En Ydermur består normalt af mursten- gasbeton eller beton.

En Bagmur som man normalt vil sætte skabet opad, hvis det ikke skal stå ude om natten, består normalt af mursten- gasbeton- leca helvægge eller betonvægs elementer, man kan også sætte skabet opad en Indervæg som kan bestå af alt det nævnte, men også af gips hvilket er rimligt normalt.

Det er faktisk mærkligt at vi ikke ved om der er et krav til enten væg feks.som en tung væg eller bolte.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#14
Forsvarlig fastboltet.... giver det ikke sig selv, at en tynd gipsvæg ikke er nok?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#15
Jeg vil mene at det er lige så forsvarligt fastboltet i et træskelet i en gipsvæg som det er i et betongulv. De bolte skal godt nok sidde godt fast hvis de ikke skal gå løs hvis man brækker i et skab på 150 cm.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#16
editeret af hensyn til Kim[Big Grin]

Det er vel ikke et spørgsmål om "enten eller" men "både og".
Mit våbenskab er boltet til en inderbetonmurstensvæg OG gulvet. Begge er beton og jeg har brugt 10 cm ekspanderende bolte der er limet med betonlim.
Så uanset om man bor i murstenshus eller gipsvægge på træskelet, så bliver det MEGET bedre hvis man fastbolter efter "vinkelprincippet"

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Max
Hvordan kan en indermurstensvæg være af beton ?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#18
http://www.bygogbolig.dk/artikelvis.php?...temaid=132

[Wink][Wink][Wink][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
De fleste af min indervægge er en slags beton - jeg hader hvis konen får fikse ideer med at der skal sættes billeder op - så kommer det store slagbor i anvendelse. På et tidspunkt skulle jeg sætte en fransk dør i en af væggene føj et svineri og så er de også jernarmeret. Pas på med at bore huller i gulvet når der er installeret gulvvarme....[xx(]

Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Max
Hvordan kan en indermurstensvæg være af beton ?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#20
Mine to skabe er boltet sammen med 5 stk 10 mm bolte...

Dernæst er de begge skruet fast med 4 lange træskruer i trægulvet hver....

Til slut er de begge boltet i murstensvæggen med 4 stk 100 mm lange 10 mm expansionsbolte..

Mon ikke det tæller som "forsvarligt fastboltet"[Wink]

For så lige at gøre det ekstra bøvlet, så opbevarer jeg alle mine "bulk-indkøbte" blyprojektiler i kasser i bunden af skabene..

Jeg har ingen ide om den samlede vægt af mine to skabe med indhold, men de vejer mere end 400 kg....[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)