Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nordic Predator.....
#21
så er ovennævnte kald ankommet fra Knäpskalla i Sverige. Glæder mig til at afprøve det mandag morgen..... Det bliver vel egentlig en slags ræve - Blowjob...[Big Grin]
Svar
#22
Hej Poulsen.
Dit indlæg fik mig til at spørge Fruen om post i dag. "Jeg har ikke kigget", sagde hun.Afsted i tøfler til postkassen. Bingo[:p]
Prøvede den lige af i mit værksted og må konstatere, at min, ellers så fredelige, labber også er en Predator[Big Grin] Hun stillede med lidt hængende ører for at se "kaninen i knibe" [Big Grin]
Walnut
Svar
#23
jeg prøvede mit i kælderen. Lynhurtigt kom hunulven og sagde jeg skulle holde, da børnene sov - så det virker sku!!
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

jeg prøvede mit i kælderen. Lynhurtigt kom hunulven og sagde jeg skulle holde, da børnene sov - så det virker sku!!



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Ja, hunulve besidder en reaktionsevne langt over lysets hastighed når det kommer til at værne om deres afkoms søvn!!
Svar
#25
Så fik jeg også investeret i sådan en dims. Hvor har I placeret o-ringen sådan cirka. Altså jer som har haft succes med kaldet. Der var to udgaver i den butik i Sverige hvor jeg købte min. Den ene havde forudindstilte fordybninger og den anden ingen markeringer.
Ellers var de ens. Jeg har truttet lidt, men jeg synes den lyder som et andekald !!!.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#26
Jeg har primært ringen i yderste indstilling (den høje tone). Du skal også bruge hænderne til at "forme" lyden så det ikke blot bliver en lang monoton tone. Prøv i tankerne at se den lille hare som ræven har taget kæmpe for sit liv, og så så kaldet til at lyde som harens skrig.
Mvh.

Yeti
Svar
#27
den yderste rille er mus. den næste er kanin. den tredje er hare og den sidste er hjortevildt.
Svar
#28
Mn er den model uden forgravede riller, hvor mange mm er der fra yderkant til div. spor?

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#29
Min har "kun" 3 riller. Her laves mus ved at trykke ned på bladet næsten helt ude ved spidsen. Hare er så første rille, og de næste skulle så være rådyr og større vildt til at lokke større predatorer - inderste til Bjørn. Jeg har dog suppleret min Nordic predator med et par kald fra crit´r call, og det er faktisk altid dem der kommer om af lommen. Egentligt har jeg kun været afsted udelukkende efter ræv en gang og det var før jeg fik de amerikanske kald. Der kom efter laaang tids kalden også en ræv, så det virker. Ellers har jeg kaldt nogle gange når jeg alligevel har været på jagten, dog uden at der er kommet noget. Men bestanden af ræve er nok heller ikke den tætteste. Sidste år skød vi 16 og i år er der skudt 9, men måske mere sigende så har vi i år kun set 2 ræve på drevjagterne mod en hel del sidste år. Den sidste der blev set på drevjagten blev skudt og den havde skab.

Nå, men god fornøjelse.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)