Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
15.000
#1
hvilken riffel vil i anbefale mig hvis jeg har et budget på femten tusind ? den må meget gerne være brugt budgettet er inklusiv kikkert... kan finde en masse rifler billigt så bare sig hvilken riffel i vil anbefale til all round jagt og tænk ikke på budgettetSmile den skal jeg nok selv finde ud af , den skal være solid ikke noget rasle værk, og så skal den være i træ skæfte. ? så manges meninger som muligt Smile på forhånd tak

jonas lyngesen
Svar
#2
Hvorfor træ??? Er et en pyntegenstand [:p][Wink]
Svar
#3
kan bedst lide træ men hvis i lige syntes at i kender "RIFLEN!" som er med kunststofskæfte så bare kom alt er velkomment Smile

jonas lyngesen
Svar
#4
sako 75 i 6.5X55 med en leupold VIII i en forstørrelese omkring op til de 10 , uden lys og med 40-50mm i diameter. Bør kunne holde bugettet hvis du køber brugt riffel og importerer kikkerten fra england. Køb så rigelig med træningsammunition for resten af pengene og træn , træn, træn.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Tikka T3 Varmint...fedt skæfte, ergonomisk rigtig godt, stift, skal ikke olieres og vedligeholdes, bredt forskæfte (kanon at holde ved) god balance grundet den tunge pibe, godt aftræk der kan tunes til det nær et perfekte, god låsegang, driftsikker, billig...tror der er mange der vil være enige med mig...ja ja jeg ved at jeg har sådan en til salg - men det er ikke med min gode vilje (skal have en dyr kikkert, og jeg bliver nødt til at sælge noget af det der står i skabet for at få råd...)

Og skulle du engang få lyst til at få et vekselsæt er der et par stykke herinde, der helt sikkert kan være dig behjælpelig med at bygge din Tikka om...ja det kan faktisk lade sig gøre - og det vist endda et mindre indgreb!!![Smile]

Jamo
Svar
#6
Remington 700 BDL/Leupold Vari X lll 3.5-10 40mm Cal .308
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Tikka/Sako i 7mm af en slags, og kvalitets kikkert og montage for resten af penge.

Brugt....hellere end gerne

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Kigge hos Savage i billig riflen,nyt classic series er super riffel ,og rundt 600.00 I USD...eller CZ 550 series rifler er rundt samme penge.[Smile]

End købt et Leupold eller Zeiss Conquest kikkerten i 3x9x40 eller 3.5x10x40 i glas om riffel.

Remington 700 BDL rifle nu kaldt 700CDL riffel fordi træskæfte er nu forskellig såsom checkering stil og nye tynd profil forhånd træskæfte.[Wink]

mvh........Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#9
Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge den til.. Hvis det er allround så er 308 eller 6.5 jo nok smart. Hvis det var mig, og det var riffel nr. 2, så blev det en Sako 75 i 243 med Leupold el.lign. til ræv. En 10-11.000 til riflen og resten til Optilock og glas.

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#10
Jeg ville stadig tage en tur til Hjørring og se nærmere på den 97'er Brasholt har til 11.995,- og forsøge at juleprutte mig til at få den Meopta, den står med, byttet med en VXIII for en beskeden merpris.

Med det nævnte budget ville jeg klart gå efter brugt riffel og prioritere optikken.

/bundgaard
Svar
#11
Ny SL clasic ca 7000kr evt 97 dl brugt incl slide and lock mont

swaroski z6 3-12 50 uden lys fra england ca 7000 kr incl forsendelse

find en i 6.5 55 308

tikka t3 kan findes under 5000 kr fra ny en optilock og en z6i (med lys)

sako sauer bl....r

det er bare at komme ud og kigge rode rave pille find den

dine fingre godt kan lide

Mvh Bo
Svar
#12
Hej Lynge94!

Du har på nuværende fået et utal af svar om emnet "valg af kaliber, riffel og optik" på diverse fora. Måske er næste skridt for dig at tage ud i butikkerne, så du kan få et håndgribeligt indtryk af de forskellige våben. For øvrigt burde det være muligt at få lov at prøveskyde de brugte våben. Endvidere findes der under search-funktionen masser af inspiration at hente.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Hvis det er din første riffel:
Tikka T3(hunter, varmint eller hvad du nu foretrækker eller får et godt tilbud på) i 6,5x55 eller 308win, optiloc og en Zeiss kikkert i 3-12x56 uden lys. Husk at bruge noget tid på skydebanen så du lærer din riffel at kende. Mange glemmer det når de har købt en meget fin riffel. Ligegyldigt hvor meget du betaler for riflen er det manden bag ved der bestemmer hvor den rammer.

Min egen foretrukne riffel til allround brug er en sauer 202 i 6,5x55 med 3-12x56 zeiss kikkert uden lys. Jeg har selv 2 Tikka rifler til at underholdning.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Hvis det er din første riffel:
Tikka T3(hunter, varmint eller hvad du nu foretrækker eller får et godt tilbud på) i 6,5x55 eller 308win, optiloc og en Zeiss kikkert i 3-12x56 uden lys. Hæld 2.000 skud igennem den og så er du klar til at lege[Wink]

Min egen foretrukne riffel til allround brug er en sauer 202 i 6,5x55 med 3-12x56 zeiss kikkert uden lys. Jeg har selv 2 Tikka rifler til at underholdning.

Hvis jeg skulle nøjes med en rifel blev det en sauer 202 men så ville jeg have lavet et en custom pibe i 338wm da fabrikken ikke har dem med i deres standard program, også skyde med hjemmeladet patroner[Wink]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!



Det var da et underligt valg, med mindre det kun er til jagt, og at man er bosat i Nordamerika!
@lynge94:
Ellers har 7-eleven benyttet samme taktik som dig.
Måske PM-korrespondence med eleven kan give dig det sidste skub ud over kanten[B)][?]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#15
Nej egentligt ikke. Jeg går ikke særligt meget på jagt efter råvildt sjovt nok. Jeg er oftere på jagt efter kronvildt og i fremtiden bliver det håbenligt også vildtsvin på drivjagt der passer 338wm mig ganske glimmerende.

I øvrigt må jeg have lov at spørge dig om hvad du mener med udover kanten? Jeg fanger ikke, hvad du mener. Påtrods af jeg ofte skriver selv ironisk omkring mig selv, gør det ikke mig mindre kompetent. Men jeg skal da indrømme jeg ofte har en noget anden indgangs vinkel til riffeljagt end mange af jer andre her inde.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#16
Halløj

Jeg er sikker på, at alle råd herinde er velmente, og når det så er sagt - er det nok ikke alle råd, der er lige gode.

Det er svært for en "ny", at gennemskue, den enkelte rådgiver.

Jeg har ofte selv en "mening" om et emne - også selv om jeg ikke, har noget at have den i. Jeg behøver jo så ikke nødvendigvis at offentliggøre den.

Jeg ser gerne, at alle kommer med deres guldkorn, men selv om man er klog, er man ikke nødvendigvis kompetent

@ eleven - det er noget sludder du skriver, så derfor får du et horn i siden, af WSM.

338W er da en glimrende kaliber til drivjagt (men altså
rolig nu) du skræmmer jo manden - costum piber og hjemmeladning !!!

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#17
Ex cop jeg skrev netop ikke han skulle foretage samme valg som mig. Jeg skrev netop at hvis det var hans første riffel ville jeg anbefale det øverste. Men han spurgte efter et all-round valg og min måde at besvare det på var at svare hvad MIT ville være. Hvilket jeg ikke ser noget forkert i.

Ps. tilfreds[?]
Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#18
Lidt mere til at øge forvirringen[Big Grin]
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=921&SearchTerms=riffelvalg

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=11213&SearchTerms=riffelvalg

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=11296&SearchTerms=riffelvalg

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=14048&SearchTerms=første

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=12673&SearchTerms=første

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=13591&SearchTerms=første

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=12813&SearchTerms=første

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=1144&SearchTerms=første

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#19
@ eleven - nej det bringer ikke mere perspektiv, i min kikkert - men jeg bryder mig heller ikke om moderne kunst. Det er for "syret" for mig.

Check jordforbindelsen !

@ lynge94:

Jeg tror det Kima forsøger at sige er: Nu har du vist kogt nok suppe på den sten. Prøv selv at være lidt aktiv. Svarene på mange af dine spørgsmål, er allerede
at finde på forum.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#20
ex cop:
"Jeg har ofte selv en "mening" om et emne - også selv om jeg ikke, har noget at have den i. Jeg behøver jo så ikke nødvendigvis at offentliggøre den."

lynge94:
"så manges meninger som muligt Smile på forhånd tak "

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)