Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vær konsekvent i din hundetræning/eller kold røv .
#1
Husk at når der er sagt apport er der sagt apport.

[Image: Anders-1.jpg]

Og her har hunden så endelig lært hvordan det skal gøres.

[Image: Anders.jpg]

Et stk. anskudt sneppe hentet fra sø med med lidt mere vand end først antaget. En OK gestus, taget i betragtning at det ikke var hans fugl.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
det er nogle gange en våd tjans at være appotør.[Big Grin]
hvad var der galt med hunden ,sad den fast i refleksjakken.
switchback.
Svar
#3
Utroligt at folk ikke snar lærer det-KØB EN LABRADOR......!!!!! Så undgår man sådanne ubehageligheder...[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Citat:quote:

Utroligt at folk ikke snar lærer det-KØB EN LABRADOR......!!!!! Så undgår man sådanne ubehageligheder...



Du har helt ret, men så havde vi jo selv skullet finde snepperne i terrænet[}Smile].

Nej hunden er normalt en ok apportør, men den var bare klog nok til ikke at gå hvor isen ikke kunne bære, i modsætning til ejermanden.
Vi prøvede alle mulige overtalelses triks og ros, vi forsøgte endda at få en Jack Russel til at hente, så kan du nok regne ud vi var desperate.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
[Big Grin][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Citat:quote:

Husk at når der er sagt apport er der sagt apport


ja og det har 7 så lært nu........[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink][:I][}Smile][^]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
pas på med halsbånd, og som vi her ser en vest til hunden når der er vand i nærheden .... hunden har ikke en chance hvis den hænger fast

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#8
Hunden har svømmevest på da den endnu ikke har lært at svømme! Men godt gået Anders det var alletiders at du ofrede dig for at få sneppen på land.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#9
Citat:quote:

Hunden har svømmevest på da den endnu ikke har lært at svømme!


Hva` er det for noget ondsindet sludder, en helt igennem unødvendig og sårende bemærkning. Hunden kan da svømme, det forgår bare kun med forbenene[Big Grin].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
Nu da der kommer nye og interresante oplysninger frem i sagen,KUNNE jeg jo være ond og poste mit første indlæg i denne tråd en gang mere......Men det kunne jeg jo naturligvis ikke finde på....[Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Uanset at labradorer er gode ligbærere og svømmere, så foretrækker vi dog at gå på jagt med jagthunde[Big Grin][Big Grin]. Og vi har jo Anders hvis ingen af hundene gider hente og bringe[Big Grin].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
[Big Grin][Big Grin] Ja ja,da[Big Grin]-Er der forresten en Vizla på billederne[?]

Iøvrigt kan Tackle bevidne at mine Lab's godt kan finde snepper,inden skuddet(nå,ja-de fandt dem så ikke efter skuddene...............Måske fordi snepperne stadig fløj....[:o)][:o)][:o)][B)][Big Grin])

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Den pæne af de to på billedet er en vizla, tidligere fremvist i andre sammenhæng, og mere flaterende end denne udgave.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#14
Men der er heller ikke mange Vizla-er der er bygget som isbrydder.

Du har kropsbygningen, der egner sig lidt mere til det, Tonny!

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#15
Tonny er en som en kat i en grisekrop[Big Grin]

Hunden prøvede faktisk og kravle paa grenene for ikke at gaa gennem isen. Må indrømme at hun kørte kold i det vand 2. juledag.
Og hun har lært at svømme. Hun ville ikke have vand i hovedet. så hun træk hovedet op, hvilket resulterer i at hun simpelhen stalede som et fly. Saa i sommer blev bilen pakket med familien til stranden og om aften skulle vi se solnedgangen ved Vesterhavet. Konen syntes jeg var romantisk [^] og hunden fik lært at svømme[Wink]

For lige at rose MIN hund, så er der skudt med stand for hende iår
snepper, fasaner, hare og et bukkelam [8D]

Og en gammel bretonmand sagde til mig, at "7 var den bedste hund han have set iår"

Nu vil vi på kragejagt og en marktur[:p]
I didn't come this far to miss!
Svar
#16
Hov, glemte jo at svømmingen bar hurtigt frugt. Der var en af forummets bruger der have en hund der svømmede rundt mellem to skudte ænder. Der måtte vi over og vise hvordan der skulle vandapporteres..
I didn't come this far to miss!
Svar
#17
jeg vil da også lige give mit "b7" til historien om at være konsekvent.min gamle hund 11,5 år var i sin tid ikke købt som jagthund.han havde ikke været ude at svømme før han var omkring lige under 2 år.vi havde gået til lydighedstræning i dch, men det var lidt for kedeligt.en dag jeg var ude at lufte mødte jeg nogle, som fortalte mig at det var en jagthund jeg havde der, og den skulle selvfølgelig trænes i jagtforeningen, skal lige sige at det er golden.til træning i den lokale jagtf. fandt jeg hurtigt ud af det var en jagt hund jeg havde købt.til apport på vand tøvede han, vidste jo ikke hvad vand var for noget,så jeg tog vaders på og gik ud i vandet uden at tvinge ham, øjeblikket efter blev jeg over halet af en glad hund. nu vil jeg springe ca.4 år frem til jeg købte min hund nr.2 han skulle prætenteres for vand meget tidligt i sit liv.
3. dagen efter jeg havde hentet hvalpen tog jeg en spand fuld af dummier og mine 2 hunde , og gik ned til den nærliggende sø, for den ny skulle lære vand at kende.først lidt markerings-arb. så nogle lange dirigeringer med den gamle ,alt imens den lille hvalp var helt oppe og køre,jeg havde tøjret hvalpen til et træ så tæt på vandet at den kunne nå vandet med forpoterne så den helt våd og beskidt. nu var det hvalpens tur jeg havde købt en lillebitte dummi som blev smidt ud i vandet,så bandt jeg hvalpen fri af træet ,og væk var den med hundesnor ud og apportere og hjem til far her.der kneb jeg en lille tåre.efter yderligere 3 fine apporteringer var den sag klar .
det blev til mange besøg til søen for at træne og lå lige på vej til børnehaven hvor jeg skulle hente børn. en dag havde min hvalp været inde i en busk og fundet en kat som var kørt over og var helt stivfrossen, han kom slæbende med katten og med halen lige i været,så nu havde han også haft hårvildt i munden.jeg har trænet meget med konsekvent på den gamle hund , men den unge er det gået næsten for nemt.

switchback[Smile]

godt nytår
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)