Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linsebeskytter til håndkikkert
#1
Jeg har investeret i en "billig" (Leupold) håndkikkert, og de linsebeskyttere der medfølger er ikke særlig feltvenlige. Jeg har på min jagtkammerats swarowski set en smart hætte til de linser der er tættest på øjnene. Den gled ned af remmen, og kom næsten på plads af sig selv. Er der nogen der ved hvor man kan købe noget sådant, eller endnu bedre har en ide til hvordan man laver en ud af mælkekartoner, nedløbsrør eller andet, der er til at betale[Big Grin]

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Har du overvejet bh´en fra et sæt latex undertøj...[Big Grin][Big Grin] -Du kan nok nøjes med en A-skål...

NB. Jeg ved det ikke..

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#3
Hej ujensen!
I England har jeg ved flere tilfälde set stalkere, der anvendte et stykke vaskeskind som linsebeskytter. Vaskeskindet målte ca. 20 x 30 cm. For oven var der skåret to huller til kikkertremmen. Når man går med kikkerten, hänger vaskeskindet ned over/ frem foran kikkerten (og linserne). Når man skal anvende kikkerten foldes vaskeskindet om under kikkerten. I godt vejr, hvor beskyttelsen ikke behöves kan vaskeskindet föres op ad kikkertremmen, så det fungerer som ekstra polstring i nakken og dermed er helt af vejen.
Det blev en lidt "kringlet" forklaring, men jeg håber, at I forstår det trods alt.

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Det lyder fint. Det vil jeg prøve.

Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Hej

Jeg har idag selv monteret min "Bino Boddy" http://www.lockstock.com/prodinfo.asp?number=BC16112

Den er godt nok ikke gratis men der medfølger en fin linsebeskytter, der selv falder ned når du hæver kikkerten.

Mvh.

[Image: n22.gif]
mphansen
mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)