Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Godt nytår
#21
godt nytår her fra også, må det nye år give os endnu flere brugte patroner, på de forskellige skydebaner.
også en masse super dejlige oplevelser på dianas stier.
pas nu på jeres finger i aften, det ville sku være træls, at miste "trigger" fingeren[xx(]
med venlig hilsen og ønske om et godt nytår til alle jer. fra Ronni

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#22
Godt nytår til alle..

også til den lysserødesølvræv[Big Grin]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#23
Happy Nytår fra Randy the cowboy i Jordan,Montana [Big Grin][Big Grin][Wink]

[Image: 2up2ptu.jpg]

han sendt denne foto i dag via pony express...[Big Grin][Big Grin]

Og..osse fra mig...Godt nytår herfra..og må du købt mange mange våben og udstyr næste år....[:p][:p]

mvh....Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#24
Say hello to Randy from me.....

tryed to call you, but noone answered the phone....are you drunk[Wink][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Say hello to Randy from me.....

tryed to call you, but noone answered the phone....are you drunk[Wink]n[Big Grin]nope ..et perfekt angel i aften..[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

kone og jeg var ude i byen i aften...jeg skal kaldt dig i morgan

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#26
Der er jo flere måder at fejre nytår på, her den nyeste trend fra hovedstaden [:o)] Jeg tvivler dog på at det bliver særligt udbredt i de vestlige regioner?

http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/a...104204.ece

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#27
Godt nytår[Smile]

Efter en veloverstået(og temmelig sober) nytårsaften,er det jo rart at komme ud D.1.januar og få noget frisk luft.Her til formiddag var der gang i råvildtet på markerne neden for vores hus,og da jeg har jagten her var det jo en fin undskyldning for at finde riflen frem.
Efter en spændende pürsch kom jeg på skudhold af et dyr,kuglefanget var perfekt,dyret stod fint med siden til på ca 150 meters afstand,jag lå ned og brugte min håndkikkert som fast anlæg.Alt var med andre ord perfekt-med undtagelse af,at det viste sig at være en buk med ca 10 cm lange bastklædte stænger.
Nå,kort tid efter kom en rå med 2 lam frem,jeg havde besluttet mig til at jeg ville skyde enten et smaldyr eller et rålam(vi har mange hundyr ifht.handyr heromkring) og da et af lammene viste sig at være et rålam,var det bare at vente til det stillede sig som det skulle,og så finde det i trådkorset og lade kuglen flyve.

[Image: P1150615.JPG]

Skudafstand 75 meter,flugt 10 meter,kaliber 6,5-284 med en 9 grams partition.Iøvrigt-udgangsside op......

God bedring til dem der har behov for dét.....[Big Grin][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#28
Godt nytår ønskes I alle her fra civilisationens vugge! Må 2009 blive alle jagtårs moder.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#29
Jeg fik samme ide som ULG, blot var første prioritet e ræv.

Da jeg skyldte et dyr for jagtleje og lejligheden til at skyde et lam dukkede op, så fik jeg dette fede rålam med hjem.

[Image: P1010167.jpg]

Læg mærke til hvor bred den er over ryggen og man kan se kuglens indgang og jeg har løftet håret hvor udgangen er.

[Image: P1010168.jpg]

Den er skudt med min .223 fodret med den 55grs Hornady kugle som var årsagen til mit exit på et andet nordisk forum. Deres moderator forbød mig at oplyse om mine positive erfaringer med netop denne kugle som moderatoren påstod kun var til varmint skydning.

Afstanden var 120 meter og jeg brugte mine Harris støtteben. Flugtstrækningen var en spurt på 10 meter.

Derfor tog jeg billeder indvendigt i motorrummet for at vise den skrå vinkel og det exemplariske arbejde kuglen har gjort. Dog med det forbehold at man nok ikke skal ramme knoglen i forbenet.

Indgang:
[Image: P1010165.jpg]

og udgang:
[Image: P1010166.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
smukt smukt, nydeligt arbejde[^][Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#31
Tillykke med byttet [Big Grin]

Hilsen Steen
Svar
#32
halløj Max
hvordan med udvendige blodudtræk?

min 60 gr Hornady er fin indvendig, men der er jævnligt en del snask udvendig

ps. var også ude, men så kun en god gaffel og en stor gammelrå[Smile]
(og der røg 5 høns d. 23. så en ræv var nu også højt på listen.)

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#33
@STROM
Vi får se en af dagene når jeg får trukket frakken af den.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#34
Max og ULG...en stor tommelfingeren op [^][^] med rådyr på dag 1 af nytår...godt vej til at start nytår 2009. Tillykke med dyr.[:p][:p]

Hov!! hvor er sne i billeder,det er vintertid nu [:0]somewhere..[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#35
Hej M@X
Jeg har spændt fulgt med i denne tråd bl. a. p.g.a. de fine billeder af Hornady 55 grains kuglens arbejde i nytårslammet.
Hvordan så det ud da det fik betrækket af ?
Jeg har selv en 222 Vixen og efter lidt genvordigheder har jeg fået den til at skyde godt med netop denne kugle.
Går ud fra at du selv har rullet ammo til din 223 så jeg er lidt nysgerrig efter hvilken fart den går ud med kender du den ?

I øvrigt et forsinket godt nytår til alle.
LUP
Svar
#36
Ja, det så jo ikke så godt ud til at begynde med. Jeg har aldrig tidligere set så store blodudtræk men denne kugle. Det har nok ikke gjort det bedre at jeg lod lammet lige indtil jeg kom tilbage til bilen og fik den kørt rundt om engen og ned fra modsatte side. Det er lidt uvejsomt terræn her i den våde tid og jeg vil tro at lammet lå næsten 20 minutter med indgangshullet opad.
Det har givet blodet tid til at lække ind mellem bov og krop på den modsatte side.
Her indgangssiden:
[Image: P1030169.jpg]

Det positive var at alt blodet befandt sig mellem hinderne og da jeg skar dem væk kunne jeg fjerne alt blodet helt ind til skudhullerne.
Der blev næsten intet kød kasseret.

Her ses blodet mellem bov og krop på den anden side, men det hele kunne fjernes uden problem.
[Image: P1030170.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#37
Det er da klart. Det er jo en varmint kugle[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#38
Årrh
Jeg fandt da en stykke af kuglen på 20 grains, så den er da ikke gået op i røg.

Her er data:

Hornady 55gr SP #2266 N 201 26 CCI 400 56mm

Dataen giver i Qload 976m/s og moderat tryk.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
Det var li godt grov som sådan en bette kugle kan skabe ravage.
Nu er kødet på netop dette sted vel ikke det allervigtigste og det med blod mellem hinderne forekommer jævnligt og er ikke et problem for mig.
Jeg har ikke fået kronograferet mit ammo men jeg kommer naturligvis ikke op på den hastig din 223,er leverer.
Grunden til mit valg af dette projektil er at en navnkundig skytte fra det smukke hvide slot på norddjurs brugte Sako Gamehead 55 grains i sin "arbejdsriffel" og han har et erfaringsgrundlag der vil noget.
Ifgl. troværdig oplysning ( Hatting & bagland ) er gamehead,en ladet med netop Hornady`s projektil så det skal prøves
Svar
#40
Dueehhh M@X, hvordan f**** er det du har afmonteret forbenene??

Har du ladet Chevy bide dem af???

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)