Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvornår begynder en S&L classic at smide skuddene
#1
Min Remingon-7 – 308 – med meget tynd pibe (ø14mm, 50 cm lang) begynder allerede ved 4 skud at smide lidt med kuglerne. En 3 skudsserie kan den snildt holde under 2 cm/100m, men en 5 skudsserie er spredningen allerede oppe på 5 cm.
Ved 5 hurtige skud er piben også så varm at den ikke er til at holde på.

Vil jeg opleve det samme med en S&L classic, som også har en relativ tynd pibe?
Er det ”tynd-pibe-naturlov” eller kan man opleve tynde piber som ryger og stadig holder fine samlinger? Jeg tænker bl.a. på kold smadret piber vs. skårne piber.

Jeg overvejer at købe en S&L classic til træning, men allerhelst ville jeg ønske at min 7ér var bare lidt bedre til at modstå varmen.

Bang.
Svar
#2
Prøv lige først at se om piben er ordentligt fritlagt.
Min kammerat har en riffel som havde lignende problemer. Da vi kiggede efter var der meget lidt luft imellem pibe og forskæfte i den ene side.
Efter han fik fjernet noget af forskæftet og dermed fik fritlagt piben ordentligt, har der ikke været problemer.[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#3
Citat:quote:

Da vi kiggede efter var der meget lidt luft imellem pibe og kolbe i den ene side.
Efter han fik fjernet noget af kolben og dermed fik fritlagt piben ordentligt, har der ikke været problemer.

Øhhh som uvidende ville jeg i dette tilfælde mene i havde vendt systemet forkert (endevendt) hvis piben berørte kolben[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Da vi kiggede efter var der meget lidt luft imellem pibe og kolbe i den ene side.
Efter han fik fjernet noget af kolben og dermed fik fritlagt piben ordentligt, har der ikke været problemer.

Øhhh som uvidende ville jeg i dette tilfælde mene i havde vendt systemet forkert (endevendt) hvis piben berørte kolben[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Du har fat i noget der....[Wink]

Jeg har rettet det.[:I]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Er helt fri for skæftet - H-S precision skæfte[^].

Bang
Svar
#6
Jeg ville foreslaa at du skyder langsommere. F.eks et skud i minuttet. Selv med det vil du faa en meget varm pibe efter et kvarters tid, saa tag en pause.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Jeg har selv en Model Seven i .308 Rustfri/Kevlar og det er den fineste lille skyder, jeg kan IKKE genkende problemet.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
Hej Bang
Jeg har en SL pibe i cal 243 der havde samme problem som din Rem. Jeg fik det råd af NP at jeg skulle rense og polere piben (indvendig) det kunne hjælpe, og det gjorde det. Jeg har en Rem 600 i 308 (45cm pibe) den har jeg ikke haft de problemmer med, så din kan sikkert osse komme til at virke.
Mvh Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Jeg har selv en Model Seven i .308 Rustfri/Kevlar og det er den fineste lille skyder, jeg kan IKKE genkende problemet.

The Shootist
"Live and let live"



Hmmmm.... [8)]

Bang
Svar
#10
Dagen efter jeg skrev indlægget, ville jeg lige en sidste gang sikre mig, at problemet ikke på mystisk vis skulle være forsvundet. Hvis ikke, var planen at prøve at lokke Gammeltoft til at sætte en ny pibe + hvad der nu skulle til for at få fjernet ”4-skudsproblemmet”.

Ganske som forventet blev de første 3 skud samlet acceptabelt (spredning 11mm)

[Image: 06012009300.jpg?t=1231252883]

De efterfølgende 2 skud resulterede, også som forventet, i en uacceptabel spredning på 50mm.[Sad]

[Image: 06012009301.jpg?t=1231252928]

I et absolut sidste forsøg, ændrede jeg min normale rengøringsprocedure (olie og filtprop) med en nyindkøbt kobberbørste og noget kobbersolvent, og det var åbenbart det der skulle til.[:I]

Efter 3 skud med AMA blev der efterfølgende skudt 4 gange med mine jagtpatroner. (spredning 14mm).

[Image: 06012009302.jpg?t=1231252963]

Dette blev gentaget efter 15 min med samme resultat, (spredning 13mm).

Grunden til jeg startede med AMA var for at kunne få 2 forsøg med mine sidste 8 jagtpatroner.

Hvorfor en ikke grunding rengjort pibe kan samle 3 skud og først derefter begynder at smide skuddene, forstår jeg dog ikke. Men pyt, nu kan den samle skuddene selv med rygende varm pibe.[Smile]

Bang.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)