Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auto-hundebur til FT springer sp.
#1
Jeg er blevet den stolte ejer af en FT springer spaniel. Jeg har tidligere haft noget større hunde og er i tvivl om størrelse af auto-hundebur? Lige p.t. kan hunden jo være en skotøjsæske, men forhåbentlig bliver kravene større med tiden.

Jeg har kigget mig lidt lun på en Artfex str. MEDIUM dimensioner D: 83 cm x H: 67½ cm x B: 49 cm. Spørgsmålet er om hunden har den plads den skal bruge ... eller om autoburet skal være større/mindre?

Er der nogen, der har erfaring med hvad der virker til sådan en mellemstor hund? På forhånd tak Smile
Svar
#2
Hej Fishbone

Tillykke med dit nye "familiemedlem"[Smile]

Jeg kan ikke huske de nøjagtige dimensioner på mine transportbure, men de er mindre med hensyn til højde og dybde, og har cirka samme bredde som det du foreslår. Jeg har 2 sammenklappelige bure af mærket "Dogman", i pyramideform. Der kan stå 2 af disse ved siden af hinanden i vores Renault Scenic.
Jeg bruger burene til mine 2 FT springer spaniels og min kleine münsterländer (kun én hund i hvert bur, ad gangen[:o)]).

Selvom et transportbur skal være stort nok, er det ikke en fordel at hunden får rigeligt med plads, da den så kan have tendens til at være mere urolig. Men den skal selvfølgelig kunne ligge i en naturlig afslappet stilling. Men det kender du vel fra dine tidligere hunde.

Mvh
Karsten
Svar
#3
Tak Karsten! Super...
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Fishbone

Jeg er blevet den stolte ejer af en FT springer spaniel. Jeg har tidligere haft noget større hunde og er i tvivl om størrelse af auto-hundebur? Lige p.t. kan hunden jo være en skotøjsæske, men forhåbentlig bliver kravene større med tiden.

Jeg har kigget mig lidt lun på en Artfex str. MEDIUM dimensioner D: 83 cm x H: 67½ cm x B: 49 cm. Spørgsmålet er om hunden har den plads den skal bruge ... eller om autoburet skal være større/mindre?

Er der nogen, der har erfaring med hvad der virker til sådan en mellemstor hund? På forhånd tak Smile


Hej Fishbone!

Når jeg har min jagtkammerat med i bilen, har vi uden problemer to labradors i et bur af den størrelse. En FT springer er i de fleste tilfælde en ret lille hund.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)