Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Win. M70
#1
Hej,

Sikringen på min Win. M70 Ranger 6,5x55 er ikke særlig lydløs, hvilket er et irritationsmoment set med mine øjne.
Riflen har ikke skudt mange skud, er stort set som ny, men et eller andet skal der gøres.
Er der nogen der har en løsning?

Mvh.
Søren
Svar
#2
Lad være med at sikre[8D]
Svar
#3
Tag høreværn på[8D]

Nej, sådan er den konstrueret. En bøssemager kan runde kanterne lidt hvor den fjederbelastede kugle skal kravle op over kanten og ned igen. Lidt ad gangen selvfølgelig......

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Ok

Men, hvordan kan denne sikringstype så skamroses?
Ved godt at funktionen af den er optimal, men set fra et jagtmæssigt synspunkt er det sg* ikke....[xx(]

Nå, jeg må øve mig i at liste den frem, sikringen altså...[Wink]

Riflen har eller en yderst tilfredsstillende præcision, den tynde pibe taget i betragtning.

Mvh.
Søren
Svar
#5
øhhh..

sikringen på min lidt bedagede Win70 er da stort set lydløs, der er ikke noget klik jeg kan høre, men jeg "smækker" den jo heller ikke frem....
Jeg har afrundet overkanten, så den er lidt mere behagelig at "liste frem"..

måske skal den bare slides til[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Riflen har eller en yderst tilfredsstillende præcision, den tynde pibe taget i betragtning.



Skyder tynde piber dårligere end tykke?

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#7
Ok. da, jeg formulerede mig måske ikke helt korrekt.[Smile]

Min personlige mening er, at de tykkere matchpiber samt varmint piber har en bedre præcison end de normale jagtpiber ved mange på hinanden følgende skud.

/Søren
Svar
#8
Det kan være at du havde den opfattelse, at du bedst kan lide dem tykke [Big Grin].

De er altid sjovt at høre andres erfaringer, kan være du har oplevet noget negativt med de tynde.

Det er bare, at jeg aldrig har haft dårlige erfaringer med tynde piber, bare ren nysgerrighed.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#9
Hvor har du ret, Søren. En sikring SKAL gå lydløst ellers kan man da ikke rose den!
Jeg kender ikke til bedre sikring end på Sauer 200 og selv den kan med tiden begynde at 'lyde' lidt mere. Jeg løste det i sin tid ved at smøre et tyndt lag fedt på de bevægelige dele. Jeg kan ikke se, at det skulle kunne have nogen negativ sikkerhedsmæssig indflydelse, men måske nogen har en anden mening?
For øvrigt en interessant afledt tråd - jeg troede nok, at tykke piber generelt set samler bedre end tynde. Er det forkert antaget?
Svar
#10
I virkeligheden er der nok ikke den store forskel på potentialet, i tynde eller tykke piber. Det er bare sværere at skyde med en let pibe - den tykke er mere stabil, og du bliver derfor ikke straffet så hårdt, for de fejl, du eventuelt laver !!!

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)