Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bevæbnet til mælketænderne
#1
TV2 kl 20:00

Program om børn og skydevåben i USA..... Nok værd at se, om ikke andet for at bekræfte fordommene om de skøre amerikanere [^]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#2
Inden du nu fordommer dem alt for meget burde du jo nok satte dig ind i deres styreform. 180* fuldstandig modsat den danske eller europaiske for den sags skyld.
I Amerika skal Staten ikke blande sig, det giver revolution!
I Europa: Staten skal blande sig ellers giver det revolution!

I modsatning til amerikanerne har danskere ikke nogen drom om ultimativ frihed. De behover den ikke, fordi Staten, samfundet beskytter dem hvis de kommer i vanskeligheder. Danskeres drom er den ultimative sociale tryghed, sikkerhed og beskyttelse.

Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Tankevækkende udsendelse...

Det er nu ret tankevækkende at der sker 3000 ulykker med våben om året hvor børn dør iflg udsendelsen. Det ville svare til der skete 50(!) i danmark om året.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#4
Forst vil jeg sig at jeg af gode grunde ikke har set udsendelsen. Til Hogmeister, det ikke en god undskylding det er dumhed at børn får adgang til skydevåben, at de ligger frit fremme. TANKEVÆKKENDE????? I Det lille fredelig Dannevang, hvor det er ulovligt at have håndvåben blev der skudt to israeler over julen en Kaserne blev røvet for våben. Hvad er der sket med Danmark?
Bo
Svar
#5
Jeg opfatter i grove træk udsendelsen som positiv, fordi journalisten ikke overbevisende fik fortalt historien om de skydegale børn der bare legede med våbnene. Derimod var forældrene meget op på mærkerne med sikkerhed og sikkerhed og sikkerhed - At der blev vist enkelte sekvenser hvor en junior prøvede fullauto med en M16, og kun burde have betjent en luftbøsse, vælter ikke mit billede. Undervisning og oplysning er helt sikkert vejen frem, og det blev fint illustreret i udsendelsen, omend våbnene var lidt 'friskere' end i lille Danmark.

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#6
Når man tænker på at det amerikanske samfund er meget baseret på frygt, så kan de udtalelser(primært fra forældrene) man blev mødt med i programmet, ikke overraske nogen.

Nu så vi så eksempler på børn ned til 6 år, som skød med fuldautomatiske våben(desværre konsekvent oversat til "maskingeværer"), men samtidig blev det da også antydet at det absolut ikke var normen i usa - fx. med de udtalelser deres skolekammerater kom med.

Man kan altid finde en række personer, hvis normer adskiller sig betydeligt fra gennemsnittet - det tror jeg personligt at man er lykkedes med i denne udsendelse, eller sagt på en anden måde - jeg tror ikke på at det er et repræsentativt udvalg af forældre vi har set.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

TV2 kl 20:00

Program om børn og skydevåben i USA..... Nok værd at se, om ikke andet for at bekræfte fordommene om de skøre amerikanere [^]


.......Og..jeg er sikkert at...TV2 har program..til være virkelig hældet i beretning om børn og våben indvendig de USA.
80% of gun violence i US is black on black or black on white...if you did,nt have that factor..gun crime her would be the same as DK and other European countries i gun crime per 100,000 people.
Your press will not tell you that,nor will the US press...they do not want to be called racist..but facts are facts.

Also there is around 20,000 gun laws her now..how many more do we need her. Also full auto våben are completely unlawful her i US ,you must have a special licens from US gov,t...BATF regulations and hard to obtain as well. håndvåben requires a special license to carry ..issued by state or local police authorities...and also a permit to buy handgun before you can buy at a gunstore or gunshop.. Everytime I buy a long gun-rifle or shotgun ,I go through an instant background check by the FBI gun and firearm section in cooperation with BATF screening program,done instantly by US gov,t computers...So the press-media has got you buffalo-ed...du skulle ikke tror hver ting du se om TV eller læser i bladet og avisen omkring US og skydevåben.

Here in the US we cannot stop 19 Saudi dune coons from killing 2900 Americans in New York city but we can can regulate the hell out of the average hunter-shooter in rural America.[Sad!][Sad!][Sad!]

min 2 cents...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ca.

Forst vil jeg sig at jeg af gode grunde ikke har set udsendelsen. Til Hogmeister, det ikke en god undskylding det er dumhed at børn får adgang til skydevåben, at de ligger frit fremme. TANKEVÆKKENDE????? I Det lille fredelig Dannevang, hvor det er ulovligt at have håndvåben blev der skudt to israeler over julen en Kaserne blev røvet for våben. Hvad er der sket med Danmark?
Bo


Hvor er sammenhængen?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Jammen Ca., saa har du jo ikke last hvad jeg skriver, eller forstaaet det. Som Amerikanerne ser det saa gaar noget af friheden flojten hvis de skal tvinges til at laase deres vaaben vak i et skab, og det vil de ikke finde sig i, og det har vist sig gang paa gang ligemeget hvor mange tragiske ulykker og skole skydninger der er, saa vil de hellere tage chancen og behole friheden og opbevare deres vaaben hvor de kan faa fat i dem i en fart. En pistol med aftrakkerlaas nedlaast i et panserskab er ikke en pind bevendt, saa kan man jo ligesaa godt ha' en halv mursten liggende, og det er grundlaggende i deres tankegang og grundlov, og vi kan overhovedet ikke overfore danske tanker eller meninger om den sag. Det er valget de har gjort, og er villige til at betale prisen
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#10
Citat:quote:

Når man tænker på at det amerikanske samfund er meget baseret på frygt


Det var ellers noget af en påstand [xx(]

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#11
Nu så jeg desværre ikke udsendelsen..[Sad].. og skal ikke kunne udtale mig herom, men medierne har jo et eminent talent for at dreje, undskyld, fordreje emnerne, således at de skaber seertal og dialog -
og derved ingen skaber seertal.. Nå..nok om det ![Wink]

Jeg har tilbragt adskillige måneder i selskab med div.amerikanske FIST Teams i udlandet. ( Fire Support Team ). Naturligvis har mange vagter og aftener gået med snak, bl.a omkring våben og holdninger herom...

Når jeg læser Eric `s og Hogmeister `s indlæg - så giver de udtryk for de samme meninger og - følelser- omkring det at besidde og håndhæve retten til våben, som langt de fleste amerikanske har !!

I starten synes jeg det var lidt for meget "cowboy" over det, men de deler de samme følelser og synspunkter som f.eks Harley kørere der med apehanger cruiser derudaf...uden snublekyse ! ( styrthjelm )
( ja..ja "head on the loose" er naturligvis langt fra det samme som "gun on the loose" [Wink])- men jeg har fået en forståelse for, eller nærmere, en mere detaljeret indsigt i, at våbnet ikke kun er selvforsvar, men også indbegrebet af frihed og egen kontrol...

En falsk tryghed..? der måske bygger på forkerte principper..??

Muligvis....men inden jeg ville udtale mig 100 % sikker, ville det kræve, at jeg også, som Eric og Hogmeister levede overthere..!![Wink]

USA er USA..... Danmark er Danmark.............og franskmænd er [xx(]

Ydmygst..DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#12
Ja, i guds eget land er tilgangen til våben overkommelig med 80.000 våbenhandlere. Den mængde våben som florere og børnenes viden om brugen af dem gør sikkert at der ikke er langt fra tanke til handling, hvis barnet føler sig uretfærdigt behandlet i skolen..
Hvis vi skal gribe i egen "barm" er vi nok også skydeliderlige, der er ihvertfald ikke plads i mit nuværende våbenskab til flere jagtvåben. Dog har mine våben kun et primært formål nemlig jagten, mens mange Amerikanere er besat af tanken om at kunne forsvare sig hvis han får inbrud - I den forbindelse kunne vi nu godt bruge nogle amerkanske våbenbrødre på vores kaserne til at forsvare vore våbenlagre mod våbentyve!

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Den mængde våben som florere og børnenes viden om brugen af dem gør sikkert at der ikke er langt fra tanke til handling, hvis barnet føler sig uretfærdigt behandlet i skolen..
Hvis vi skal gribe i egen "barm" er vi nok også skydeliderlige, der er ihvertfald ikke plads i mit nuværende våbenskab til flere jagtvåben.



Hvis jeg nu skal være lidt grov og en anelse provokerende, så er vi (som jægere og fædre) vel ikke meget anderledes end en del af de forældre som blev vist i udsendelsen. Hvor mange af os bruger ikke tid sammen med vores børn, hvor våben i en eller anden udstrækning indgår ??? Det kan være sammen med junior ude i haven med et luftgevær, hver torsdag aften nede i skytteklubben med en af ungerne, eller at de hjælper med at rengøre vores våben, hjælper med at lade osv osv... Vores børn får også et grundlæggende kendskab til vores våben...hvor er forskellen på "os og dem". Vi kan ikke bygge en AR15 klon til vores tøs af den simple grund, at de er praktisk taget umulige at få tilladelse til - men hvad nu hvis vi kunne ??? Og hånden på hjertet - hvor mange af os man med fuldstændig 110 % sikkerhed sige at der ikke er nogen af vores børn som ved hvor låsen til våbenskabet er ???

Ja der er samfundsmæssige forskelle på USA og lille Danmark, men al erfaring viser at de tendenser man så i USA for 15 år siden dem er man ved at se i Danmark idag.

Samtidig er det min egen helt personlige opfattelse, at danske borgere i dag i langt, langt højere grad end tidligere er ved at få holdningen om at "måtte forsvare hvad der er mit" - altså at man også i Danmark begynder at tænke i baner om at måtte kunne forsvare sig selv i tilfælde af overfald i hjemmet og lign.

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#14
Til Hogmeister, Jeg kan godt folge dit indlæg og vil også give dig ret omkring amerikaners trang til frihed, men hvor mange gange har du læst om at en person med carry permit der har haft sit skydevåben liggende på bordet hvorved børn har brugt det ulovligt, det samme sagt om politiet, hvornår har du sidst læst om politiets skydevåben blive brugt af deres børn til at skyde børn? Aldrig. Jeg kalder det frihed med ansvar hvilket mange ikke kender til, saa er det lettere at sagsoge en våben fabrikant.
Bo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)