Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300 wsm
#1
Er der nogle er jer som har erfaring med at lade til 300 wsm.
Har I nogle gode ladninger som skyder godt??
Svar
#2
Velkommen til dig, som også har set lyset![Big Grin]
Om ladninger skyder godt, er oftest individuelt og om man er heldig/uheldig!
1. Hvilken projektilvægt regner du med at bruge?
2. Hvad er din pibelængde?

Søren, 270WSM&338WSM
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
pibelængden er 60 cm.
har lige fået sat ny walther pibe på
nosler accubond i 165 grain
Svar
#4
Mener det er varm luft med alle de nye tiltag. Våben/ammofabrikanter prøver at bilde os ind vi ikke kan gå på jagt uden disse vidunderer. Har selv ladet til en kammerat der havde en 300 wsm. Han havde den forøvrigt kun 1 år.En del hylstre(nye) revnede efter første afskydning. En ganske almindelig 30-06 klare det ligeså godt og det med den lidt længere lås betyder ikke en disse under langt de fleste jagtforhold.
Svar
#5
Citat:quote:

og det med den lidt længere lås betyder ikke en disse under langt de fleste jagtforhold.


Hørt![Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
En 3006 kan jo klarer alt hvad vi almindelige jægere kommer ud for, men derfor er det da sjovt med lidt variation alligevel og i min verden er det derfor ikke et argument for ikke at have andet. Jeg synes snarere at det er problemer med fødningen i en del WSM'ere der skulle gøre at jeg ville kigge efter noget andet. Men det er der måske nogen der har fundet gode løsninger på.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Jeg gider ikke have en 30.06
Jeg har købt 300 wsm for at få
noget meget flatskydende med en kort lås.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by freja

Mener det er varm luft med alle de nye tiltag. Våben/ammofabrikanter prøver at bilde os ind vi ikke kan gå på jagt uden disse vidunderer. Har selv ladet til en kammerat der havde en 300 wsm. Han havde den forøvrigt kun 1 år.En del hylstre(nye) revnede efter første afskydning. En ganske almindelig 30-06 klare det ligeså godt og det med den lidt længere lås betyder ikke en disse under langt de fleste jagtforhold.



Enig i din sande men også kedelige anskuelse![Wink]
Afskaf alle andre patroner end 223r, 3006 og 458w.De opfylder vel de fleste jagtformer.
Fordi et hylster revner, har i dette tilfælde ikke noget at gøre med kaliberen!

@Jbrinch
Ved 165gr.Nosler AB kan du starte med 60grain N160/N204, og arbejde dig op derfra! Du kan evt. starte med Nosler BT, de er ballistisk identiske med AB og koster kun det halve!

@Klæusæk
Verdamter junge mit langwaffe!![Sad!]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)