Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indførselsproblemer
#1
Jeg har brug for lidt kyndig vejledning[B)] D. 19.12 fik jeg hos den lokale sherif i Esbjerg udstedt en "Tilladelse til indførsel af våben/ ammunition". Den var lavet på den haglbøsse, jeg erhvervede på Egun. Jeg har efter jul sendt den til sælger i Tyskland. I dag har jeg fået en melding fra den tyske våbenhandler, der beretter om en underkendelse af den tilladelse, der er udstedt i Esbjerg.(tysk politi har underkendt)
Man forlanger, at der i stedet anvendes en europæisk gældende tilladelse: Dokument Anlage 21 eller alternativt sender en tysk oversættelse af den underkendte tilladelse.
Kan det klares med endnu en tur til sheriffen?
Mvh Walnut
Svar
#2
Den kan da downloades direkte fra e-gun auktionen, så mon ikke du kan få sheriffen til at kvittere på den og fremsende den til Tyskland?

Det står faktisk også på alle deres auktioner der er internationale [^]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Den kan da downloades direkte fra e-gun auktionen, så mon ikke du kan få sheriffen til at kvittere på den og fremsende den til Tyskland?

Det står faktisk også på alle deres auktioner der er internationale [^]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***



[:I] Takker.
Troede, at den jeg fik hos den lokale sherif, var " den rigtige".
Mvh Walnut
Svar
#4
Hvis du skal ud i en oversættelse så skal det formentligt være af en såkaldt translatør (de kan give papirerne et fint stempel... Det koster nogle bassøre, så åse om du ikke kan komme i mål den anden vej.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Det er den også i langt de fleste tilfælde, men i nogle politi kredse i Tyskland godkender de ikke den danske importtilladelse.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
jeg fik et ugly billede på nethinden da jeg så overskriften [Wink]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by STROM

jeg fik et ugly billede på nethinden da jeg så overskriften [Wink]

mvh
Strom, naturgænger



[:0]
Styg fantasi[:p], der ganske afgjort hører under Off Topic. Her vil det ikke være svært for den at finde passende legekammerater[:p] Den påstand vil jeg gerne vædde en dåse makrel på[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#8
Hej Walnut. Det efterspurgte dokument har de ikke ved politiet !(selvom det er et eu-papir [?]) , det må du selv have med og få underskrevet ,udfyld det selv(går udfra du kan tysk) .

Sørg for at de skriver deres tlf.nr ved deres signatur og send den danske inførselstilladelse med . Ved mig beholdte de begge dernede .

Så har du lært lidt til næste gang [Smile]. Hilsen A-bolt
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut. Det efterspurgte dokument har de ikke ved politiet !(selvom det er et eu-papir [?]) , det må du selv have med og få underskrevet ,udfyld det selv(går udfra du kan tysk) .

Sørg for at de skriver deres tlf.nr ved deres signatur og send den danske inførselstilladelse med . Ved mig beholdte de begge dernede .

Så har du lært lidt til næste gang [Smile]. Hilsen A-bolt



Tak til alle for hjælp[Smile] Jeg printer Egun formularen ud og udfylder hjemmefra. Så må Lauritz supplere. Den danske tilladelse og kopi af mit jagttegn har de allerede. Jeg står heldigvis ikke ligefrem og mangler skæftearbejde [Wink] Det er rigeligt at skulle afslutte Sakoen, og Alfred råber fra skabet[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#10
Jeg var i dag på det, næsten, lokale politikontor for at få hjælp til at imødekomme den vrangvillige tyske afvisning af den danske tilladelse til indførsel af et våben.Jeg havde medbragt og næsten færdiggjort den formular, der kan udprintes på Egun. Den lokale sherif blev meget træt i betrækket, da jeg kort fortalte om problemet. Han var dog meget imødekommende og gav sig straks i kast med at færdiggøre ansøgningen. Han bombarderede dokumentet med stempler med en bemærkning om, at " dem var de meget glade for" [Big Grin]. Nu er det hele sendt igen, og jeg er selvfølgelig spændt på, om det rækker, eller om jeg skal ud i "lykkens gang".Jeg håber, at den gamle Sauer er det hele værd[Wink]
Walnut
Svar
#11
Hej

Hvis du skal fortryde købet, eller ikke mener den er det værd !!
Så overtager jeg den gerne ( den er sk.. flot på billedet)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by vfr8882

Hej

Hvis du skal fortryde købet, eller ikke mener den er det værd !!
Så overtager jeg den gerne ( den er sk.. flot på billedet)



Hej vfr8882
Pænt af dig at tilbyde at holde hænderne under et evt. fejlkøb[Big Grin] Helt afgørende for mig er løbenes tilstand. Som jeg tidligere har nævnt, er jeg villig til et nyt sæt løb, hvis resten er i høj, bevaret, kvalitet.
Mvh Walnut
Svar
#13
Hej

Du skal ikke skifte løb, for min skyld.

Jeg overtage "DEN" bare som den er !!!

Mvh
Kurt poulsen
Svar
#14
[}Smile]
Efter at sendt Egun formularen til indførsel af mit våben ventede jeg tålmodigt på svar fra forhandleren i Tyskland.I forgårs bad jeg så om en opdatering. Sekretæren i firmaet var uforstående og kunne oplyse, at hun ikke havde modtaget mit brev med formularen. Jeg bad så om lov til at faxe eller sende en vedhæftet kopi med mail. Det gav hun grønt lys for. I dag har jeg så både faxet og mailet. Hun meldte tilbage for lidt siden med et positivt svar[Smile][}Smile]. Det tyske politi godkendte formularen men ville gerne have originalen! Sekretæren oplyste endvidere, at mit brev ligger på den udrejste chefs skrivebord. Heri ligger originalen. Jeg valgte at sende originalen, fordi jeg gættede på, at det kunne være det tyske politi´s næste træk! I morgen kommer chefen tilbage, og så vil sekretæren forelægge ham problemerne.
Mein Gott [xx(]
Som jeg tidligere har skrevet, står jeg ikke og tripper for at komme i gang med den gamle Suhl meeeeeeeeeen alligevel....
Mvh Walnut
Svar
#15
Skrev kort efter tilbage og nævnte, at jeg ikke synes, at jeg har været så heldig m.h.t arbejdsgangen i denne handel: Får i første omgang underkendt en udfyldt EU formular.Får dernæst at vide, at mit brev formodentlig er gået tabt (med originalen). Humøret stiger med løfte om, at en kopi vil kunne klare det. Bliver så taget til nåde af det tyske politi, med den lille "aber dabei", at de gerne vil have originalen, som jeg regner for tabt. Jeg får billeder i hovedet af Lauritz i Esbjerg, som jeg ikke bryder mig om. Så finder den kære sekretær mit brev på chefens bord og tør ikke åbne det.
Jeg holdt sekretæren fri for ansvaret, og det gjorde åbenbart indtryk[Smile] Hun tiltvang sig adgang til Chefens skrivebord, åbnede brevet og sendte omgående Formularen til Das Polizei.Jeg håber, at det næste afsnit i importhistorien bliver det sidste.
Mvh Walnut
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Skrev kort efter tilbage og nævnte, at jeg ikke synes, at jeg har været så heldig m.h.t arbejdsgangen i denne handel: Får i første omgang underkendt en udfyldt EU formular.Får dernæst at vide, at mit brev formodentlig er gået tabt (med originalen). Humøret stiger med løfte om, at en kopi vil kunne klare det. Bliver så taget til nåde af det tyske politi, med den lille "aber dabei", at de gerne vil have originalen, som jeg regner for tabt. Jeg får billeder i hovedet af Lauritz i Esbjerg, som jeg ikke bryder mig om. Så finder den kære sekretær mit brev på chefens bord og tør ikke åbne det.
Jeg holdt sekretæren fri for ansvaret, og det gjorde åbenbart indtryk[Smile] Hun tiltvang sig adgang til Chefens skrivebord, åbnede brevet og sendte omgående Formularen til Das Polizei.Jeg håber, at det næste afsnit i importhistorien bliver det sidste.
Mvh Walnut



Og de melder tilbage at der mangler et stempel af type?[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Skrev kort efter tilbage og nævnte, at jeg ikke synes, at jeg har været så heldig m.h.t arbejdsgangen i denne handel: Får i første omgang underkendt en udfyldt EU formular.Får dernæst at vide, at mit brev formodentlig er gået tabt (med originalen). Humøret stiger med løfte om, at en kopi vil kunne klare det. Bliver så taget til nåde af det tyske politi, med den lille "aber dabei", at de gerne vil have originalen, som jeg regner for tabt. Jeg får billeder i hovedet af Lauritz i Esbjerg, som jeg ikke bryder mig om. Så finder den kære sekretær mit brev på chefens bord og tør ikke åbne det.
Jeg holdt sekretæren fri for ansvaret, og det gjorde åbenbart indtryk[Smile] Hun tiltvang sig adgang til Chefens skrivebord, åbnede brevet og sendte omgående Formularen til Das Polizei.Jeg håber, at det næste afsnit i importhistorien bliver det sidste.
Mvh Walnut



Og de melder tilbage at der mangler et stempel af type?[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo



Tak Santo [B)] Der røg nattesøvnen [Big Grin]

Lieber Herrrrn..... Es fehlt noch nuuuuur.... § 28 st.14 seite....

Mvh Walnut
Svar
#18
Det tyske politi har endnu et kort, de kan spille [:0]: Den første EU godkendte danske importformular, som jeg sendte og som blev underkendt. Det er en kopi [:0]. De kan vel forlange at få originalen fremsendt til underkendelse [Big Grin][B)] også! I morgen vil 4 timers rævejagt med Hotlips stå for lidt kærkommen adspredelse. Forhåbentlig i hvide kulisser [:p]
Walnut
Svar
#19
@ Walnut!

Jeg håber, at det løste sig til sidst...
Hvor meget kom hele importhistorien til at koste (fragt og gebyrer m.m.) ?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

@ Walnut!

Jeg håber, at det løste sig til sidst...
Hvor meget kom hele importhistorien til at koste (fragt og gebyrer m.m.) ?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Den er nu pænt og sikkert opmagasineret [Smile] Jeg kan ikke lige på stående fod huske omkostningerne. Jeg har en ny på vej, og der er omkostningerne 40 euro for transport og afgift. Jeg fik i går en melding fra sælger om, at den var indleveret ved DHL.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)