Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund?
#17
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Vi er nødt til at se fremad. Jægerforbundssagen er fortid og vi har selv valgt en ny hovedbestyrelse og formand - over and out.

Er man utilfreds med én, flere eller mange ting, opnår man da INTET ved at spille "tøsefornærmet" og stille sig uden for lokalet, og smækker man med døren, er det nærmest kun én selv, som hører det.


For mit eget vedkommende er denne diskussion stærkt hypotetisk. Jeg stortrives med mit engagement for JVV og driften af dette debatforum og har p.t. hverken tid eller lyst til at engagere mig yderligere. Det forhindrer mig dog ikke i at undres.....

Ingen af de mange udenforstående, jeg kender, er fornærmede - det ville nemlig forudsætte, at de inderst inde havde et brændende ønske om at være med. De har blot - med nogen undren - konstateret, at deres indsats er uønsket og har fundet andre kanaler for deres engagement.

En del har taget sagen op med deres HB medlem og som sagt blev DJs protektionistiske berufsverbot stadfæstet igen, igen på det seneste HB møde - hvilket førte til yderligere et par udmeldelser af folk, der må siges at have gavnet jægersagen betydeligt igennem mange år.

Som sagt ville jeg da personligt gerne bidrage til et stærkt DJ. Det kender jeg ingen, der ikke ville. Men det kræver, at den siddende ledelse vil det - at man aktivt søger at alliere sig med de peroner i jægerskaren, der har noget at bidrage med. Alternativt må den enkelte starte en personlig kamp fra græsrodsniveau og "fighte" til man får sin vilje - hvis det vel at mærke betyder så meget for en, at man gider.

Eftersom HB er demokratisk valgt, må linjen, der lægges i forhold til eksterne kræfter, jo være et udtryk for flertallet af medlemmernes holdning. Man ønsker åbenbart at isolere DJ i håbet om, at alle andre stemmer i mediebilledet "dør ud af sig selv". At slås med 80.000 jægere for at ændre en bastant holdning som denne, virker lidt udsigtsløst.

For mit eget vedkommende, mener jeg, at jeg kan bruge mine kræfter bedre og mere konstruktivt end som så - f.eks. ved at styrke den frie debat ved driften af et forum som dette eller ved at bringe informative artikler i et uafhængigt jagtblad såsom JVV. Tilsvarende tror jeg, de fleste af de andre "uønskede kræfter" har det.

Men at det helt principielt er brandærgeligt, at DJ aktivt spreder kræfterne i vort lille land frem for at samle dem til fælles indsats, kan jeg ikke undslå mig fra at undres over. Og jeg mener at denne lille detalje er et alvorligt symptom på, at DJ fortsat ligger en hel del efter nutiden.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Høgh - 11-01-2009, 12:58 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 12:21 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 03:48 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af jsc - 14-01-2009, 12:03 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af bandit1 - 25-02-2009, 03:25 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 02:32 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 08:29 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 01:35 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 02:48 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:39 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:52 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:55 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Lani - 08-03-2009, 02:09 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af D93 - 08-03-2009, 07:09 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af JCK - 09-03-2009, 12:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)