Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund?
#38
Så blev vores Kredsmøde afviklet i aftes. Hovedvægten var lagt på de kommende jagttidforhandlinger, og hvad der var gjort/foretaget af tiltag for disse. Der blev orientret om balladen omkring rævehold, hvor en, skal vi kalde det useriøs artikel m/vildledende foto, havde skabt en del problemer, og hvad der var blevet gjort fra forbundets side i den forbindelse.
Og så blev det specifikt nævnt, at forbundet ville arbejde målrettet på at gøre hele holdningsgrundlaget for jagt, tidssvarende. Dvs. at uanset hvem man er, hvilke jagtformer man dyrker, hvilke våben man anvender(selvfølgelig under forudsætning af at de er lovlige iflg. dansk våbenlovgivning), så skulle man kunne forvente en ordentlig og seriøs rådgivning. Danmarks Jægerforbund er for jægere, og ikke betinget af påklædning, eller andre sociale statussymboler!
Desværre fik jeg ikke "sparket" spørgsmålet om lyddæmpere ind, før jeg i en rygepause fik spurgt Ole om han havde set resultatet af en afstemning på Netnatur vedr. lyddæmpere? Den stod til fordel for lyddæmpere med 68%, mod 32% imod. Og den følgende artikel Michael Sand havde ledsaget afstemningen med? Det havde han dog ikke, og den er også ret ny, men han ville da tage det til efterretning. For er det et ønske fra jægerne, så var forbundet nødt til at forholde sig til det. Med det efterhånden, store antal danske jægere, der tager på jagt i udlandet, hvor visse våbentyper, hjælpemidler osv, er lovlige, var forbundet tvunget til også at kunne bistå med juridisk rådgivning mht hvordan den enkelte skal forholde sig, f.eks omkring tilladelser, forsikringsbetingelser, ind-og udførselspapirer osv.
Det er altsammen med i fremtidsplanerne, og gerne noget der skal være på plads indenfor en overskuelig fremtid.
Og så er de klar over at hvis der skal holdes på medlemmerne, og tiltrækkes nye/unge, så SKAL forbundet fremstå som et moderne og tidssvarende organ, uden forstokkede og gammeldags holdninger!
Jeg fik da også selv afleveret et "los" i den forbindelse: Et af kriterierne der bliver set på, for at være med i kapløbet om at blive "Årets Jagtforening", er gudhjælpemig hvor mange kvinder de har som medlemmer[xx(][Sad!][}Smile]Hvis det ikke er gammeldags og forstokket, så ved jeg sgu ikke hvad der er!!!!! Ligestillingen blev indført i 1973!! Når jeg er på jagt er jeg jæger, på lige fod med alle andre, hverken mere eller mindre! Så der var ragekniven med i stemmen, da jeg påpegede det forhold [}Smile][xx(] (Nå, det var lige en kæphest, og en voldsom torn i min yndige nummer[^][:I]) Men til min store glæde, en mening jeg fik stor opbakning for fra deltagerne[Big Grin].

Så Takleberry, jeg ser da frem til at høre at du har meldt dig ind igen [Wink][Big Grin]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Beskeder i denne tråd
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 12:21 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Kima - 12-01-2009, 03:48 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af jsc - 14-01-2009, 12:03 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af bandit1 - 25-02-2009, 03:25 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Farmor - 03-03-2009, 05:00 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 02:32 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 05-03-2009, 08:29 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 01:35 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 06-03-2009, 02:48 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:39 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:52 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af n/a - 07-03-2009, 02:55 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af Lani - 08-03-2009, 02:09 AM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af D93 - 08-03-2009, 07:09 PM
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund? - af JCK - 09-03-2009, 12:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)