Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krager og skader
#1
Min søn har fået til opgave at finde ud af hvorfor man skal jage/reguler krager og skader.
Og vad de gør af skade på bestanden af andre dyr.
Så vis der var nogle som kunne hjælpe med hvorfor man skulle jage/reguler dem så ville det være en stor god hjælp.
Svar
#2
De spiser æg og fugleunger. Min far har sågar set en husskade tage en solsort, men det tror jeg nu ikke er så almindeligt. Men hvis man sætter sig i forår/forsommer og betragter skaderne så kan man se hvordan de flyver rundt og søger efter fuglereder for at tage æg eller unger.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Jeg sad og skrev speciale sidste år og der kom en skade og tog et æg ud af reden lige udenfor vinduet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Jeg har oplevet ken krage der tog en dueunge ud af reden i min egen have!

Dueungen var så stor at kragen tilsyneladende ikke kunne flyve ordentligt med den og tabte den ned i haven[xx(]

Først forsøgte kragen at få fat i dueungen igen, men den flygtede ind i en stor kvasbunke...

Kragen fortrak da jeg gik ud i haven, jeg kunne ikke finde dueungen inde i kvasbunken, så mon ikke katten eller ræven har fået den om natten...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)