Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss kikkert
#1
Hej,

Jeg har fået tilbudt kikkerten vist nedenfor, Zeiss Dialyt 8x56 B.
Jeg kan se at det er en god kikkert, men jeg har fået oplyst at den tilbudte kikkert er 10 år gammel. Så er mit spørgsmål; har det noget at sige, når produktet ellers er 100% iorden?

MVH

[Image: 9d30eb95c6.jpg]
Svar
#2
Alderen betyder intet, bare linserne er ok og kikkerten ellers ser fin ud. Så hvis prisen er rigtig så køb, du bliver glad for den.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#3
Det skulle de være! Tak for hjælpen.
Svar
#4
jeg gav 5K for en tilsvarende - kanon optik....

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#5
Når man køber 'gammelt' udstyr, skal man altid være opmærksom på om udviklingen er løbet fra udstyret.

Prøv fx. at se på specfikationerne på en 10 år gammel computer [Big Grin] - selv hvis du gik den til 10% af nyprisen ville det være et elendigt køb.

Jeg siger ikke at det samme er tilfældet med denne kikkert(kender den slet ikke), men udviklingen i coating osv. KUNNE MÅSKE gøre at en billigere kikkert er lige så god i dag ?

Jeg ved godt at udviklingen indenfor optik ikke er så voldsom som på elektronik området - men hav det alligevel lige i baghovedet, når du køber.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Ovenstående kikkert er høj klasse - jeg har selv den nyere model og må indrømme at denne ikke er bedre..

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#7
Jeg kan ikke lige komme i tanke om en bedre kikkert..... Super kvalitet[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Køb du bare den . fik selv fat i en for 2 år siden og har ikke fortrudt det.

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#9
er det ikke en stor "knokkel" eller er det billedet der snyder?
Svar
#10
Jeg har arvet sådan en kikkert af min gamle bedstefar.
Kikkerten er nu 25år gammel og der er ikke tegn på
slid og den fejler ingenting.
Køb den!! Du vil ikke fortryde det!!!
Svar
#11
Billedet snyder ikke .Der er tung men det vender man sig til.

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.
Nu også med 45/70.

Hilsen  Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#12
Køb den de er en top optik!Af kikkertværk er de noget af de bedste de er nogle siden blev lavet!Der er faktisk kun marginale forskel til top moderne optik!I tyskland og østrig er de meget eftersøgt og har priser efter de!De kan stadigvæk købes fra ny til omkring 11000kr.
værditab på denne zeiss kikkerter minimal.

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#13
Jeg har slagtet min sparegris,sådan en kikkert måtte jeg bare eje!!..den skulle gerne lande i starten af næste uge..
Svar
#14
Så kom "guldklumpen" endelig frem..tak skæbne den er god..ser godt nok gammeldaws ud,men optikken er kvivskarp selv i meget dårlig lys..vægten siger ca.1kg men der er en bred og tyk rem med til den...
Svar
#15
Der er ingen tvivl om at det er en kvalitetskikkert du har erhvervet dig tillykke! Hvad måtte du slippe for at erhveve vidunderet?

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#16
Citat:quote:

Der er ingen tvivl om at det er en kvalitetskikkert du har erhvervet dig tillykke! Hvad måtte du slippe for at erhveve vidunderet?


måtte slippe lidt over 8 kilo for en ny..den kunne sikkert fåes billigere i udlandet..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)