Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beaglen
#1
Hej alle sammen

Min kone kunne godt tænke sig en Beagle, men hvordan er de til jagt?.

Nogen erfaringer?.

Jeg har en Cheasapeak Bay i forvejen.

Nyland
Svar
#2
Kender 2 familie'er der har/har haft Beagle. Ingen af dem skal have igen - prøv at søge på problemhund. Men de kan selvfølgelig bare have været uheldige, der er sikkert mange andre meninger.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Det er vel også den der er kåret som den mindst intelligente blandt hunde. Men den skulle være ret god til at løbe efter en ræv...
Mvh.

Yeti
Svar
#4
En af mine kammeraters forældre havde en beagle. De var ikke jægere, og derfor var den nok ret understimuleret, men så den en hare, eller kat gik der op til flere timer og i et par tilfælde dage før de så den igen. Så god fornøjelse[Big Grin].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Hva´kunne man så finde til hende, som også skulle kunne bruges til jagt?
Svar
#6
En lab måske eller en fieldtrail...
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Det har jeg jo næsten, en mindre hund
Svar
#8
Er det ikke en beagle man ser i et glimt her ?

http://www.youtube.com/watch?v=hG2nhcLAYBU
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Hva´kunne man så finde til hende, som også skulle kunne bruges til jagt?



Hvad med en gravhund eller en terrier af en slags? Eller måske en Breton?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Min onkel havde en beagle der i bogstavelig forstand åd sig ihjel, da den fortærede en hel flæskesteg (en stor en) og omkom samme nat. Beagler er ikke verdens kvikkeste hunde.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Beagler er heller ikke kendt for at være nemme at dressere. Til gengæld bider de gerne mennesker. Til deres forsvar skal siges at de er udmærkede forsøgsdyr.
Var det svar nok eller skal du ha´ en med guldringen [Wink] (citat Stuart Stardust)

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#12
Er der ikke noget om at beagler har et underudviklet center i hjernen i forhold til andre hunde ? Kan ikke lige huske detaljerne...

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#13
Ja ja, jeg må i gang med at overtale hende, men findes der ikke en som med lidt god vilje vil minde om beaglen.......kun af udeseende.
Svar
#14
Jo jeg har 4 gule labber til salg og bortset fra de bliver 10 cm højere og er en del klogere, samt kan bruges til jagt kan du ikke se forskel.

Et par af vores venner har 2 Beagler og det er til at få stress af, de kan feks. ikke tag deres snor af udefor, når de er på besøg her, har hunden snor på indenfor ellers kan ejeren ikke sidde stille, for hunden er i alt, og de tør ikke lade dem stå ude hvis de kommer fri finder de dem ikke igen (hvilket nok var det bedste)

Total wannabee Beagle
[Image: P1010133.jpg]
KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#15
Beagler er alt for selvstændige og vil alt for gerne gå deres egne veje. Det gør så også at de tit bliver forvekslet med at være dumme, hvilket ikke er tilfældet.

Hvis de har lyst til at være venlige, kan man stikke kanyler og alt muligt andet forsøgsting i dem - bliver tit brugt til videnskabelige forsøg.....
Hvis de har lyst til at spise sig totalt runde, så spiser de sig totalt runde.....
Hvis de har lyst til at være bidske, så er de bidske, det er dog sjældent!....
Hvis de har lyst til at se sig lidt omkring, så ser du dem først når de har tænkt sig at komme hjem....osv., osv.

Personligt kan jeg godt lide hunden, men ville aldrig anbefale sådane en til jagt, eller til folk som ikke er "venlige men bestemte" i deres hundeopdragelse, og som ikke forventer at de kommer lige med det samme....[:I]

Køb en labrador.......[^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#16
Du kan evt læse "Din intelligente hund" af Stanley Coren. Der kan du se at Beaglen kommer ind lige lidt før ostemaden og våd bølgepap[Smile]
Mvh Finn
Svar
#17
Kan godt være at en beagle er selvstændig og kun gør, hvad den selv vil. Men en hund skal fandme komme når man kalder!

Min kusine har en beagle, en rigtig lille Valby tæve (hunden altså). Når vi så er på ferie sammen på familiens ødegård i Sverige, skal dette lille kræ (stadig hunden) altid have en bidesikker-krydsspændt-sele på med en tilhørende stålwire for ikke at slippe løs og løbe det halve af Skåne igennem for egern, fugle og andet vildt. Det kan godt være kræet er understimuleret, men den har fandme heller ikke alle kopper hjemme i skabet - jeg har forsøgt med blid og kærlig opdragelse, som jeg bruger på vores egen labbe (vores labbe har et meeeeget blødt sind, og tåler næsten intet) men det hjælper overhovdet ikke på beaglen. Så dælme hellerw en Jack Rossel, hvis det skal sige vif og ikke VOOOV!

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)