Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jagt i afrika
#1
Vilken type tøj er det bedst at bruge når man er på jagt i sydafrika i marts månede. vilken typer af fodtøj bruger man på jagten. skal man have slange protection på benen?
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Hej lidt gode råd fra en der er lige kommet hjem fra Syd Afrika.
Jagt i marts svare til efterår her hjemme, så der er varmt ca. 25-35 grader om dagen, men om morgen er der koldt, man skal huske at have en fleece trøje med ud for der kan være koldt.
Jeg brugte tynde Fjallræv bukser, hvor jeg kan lyne benene af, det var en god løsning for mig, for man skal være klar over, at være i solen en hel dag, det kan nemt blive for meget for huden[:I], så kan man lave sine bukser lange, og rulle ærmer ned på skjorte, så er man godt beskyttet mod solen. Vælg en hat med bred skygge hele vejen rundt, så den også beskytter din nakke.
Vedr. slanger så angriber de en på maven ikke benene, fik vi at vide, men brug nogle sko du går godt i, de behøver ikke være med skaft, men det vil være godt, da det kan beskytte dine ben mod gras og grene, da det er tørt og det stikker en i benene, og så går man med halv lange tykke sokker for st tsge sveden og beskytte dine ben.
Ovenstående var en god løsning for mig, men hvis du kommer til at mangle noget så koster det næsten ikke noget der nede, fandt vi ud af.
Jeg vil håbe i får en god tur der ned, det er ikke sidste gang jeg kommer til Syd Afrika, men det kan du jo fortælle om på en anden tråd.
Knæk og bræk
ønskes af Maubla O.H
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#3
jeg foretrækker læderbukser da jeg ikke bryder mig voldsomt meget om torne mm

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Hej River

Jeg var i Namibia i juli 07, der brugte jeg almindelige tynde bukser fra deerhunter, et par gamle pürch støvler med goretex og skiftede med et par gummisko med goretex, t-shirt og en fleecetrøje til den kølige morgen.[Wink]

Skal af sted til sydafrika til maj, der tager jeg kun gummisko med, men ellers den samme beklædning til kroppen[Smile]

Jeg vil se om jeg ikke kan få købt et par gaiters i læder dernede, evt også noget fodtøj som hunterne bruger.[Wink] Det burde være testet.[Smile]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by river

Vilken type tøj er det bedst at bruge når man er på jagt i sydafrika i marts månede. vilken typer af fodtøj bruger man på jagten. skal man have slange protection på benen?
mvh
kristian

Dø ved kølle



Hej Kristian

Et par støvletter der sidder godt om dine ankler og støtter. Især hvis det er klippefyldt det område du skal til??
Ligeledes kan jeg kun anbefale zipp-off bukser af en god kvalitet der kan klare nogle knubs.
Mht til slanger: Glem alt om det!!! Jeg tager til Afrika for 6. gang til april og kan tælle på en hånd hvor mange slanger jeg har set. Og dem jeg har set har været på vej væk fra os med 400 km/t. Både giftige og ugiftige
Jeg har læst mig til at slangers "smertetærskel" for hvor tæt mennesker kan komme er omkring 30 meter så medmindre du har tænkt dig at gå og rode i buske osv er risikoen for at flyveren falder ned nok større, end for at blive bidt af en slange... ( ikke statiskisk underbygget [Wink])

Go tur

Jimmy
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)