Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lorteræv
#1
Nu har jeg adskillige gange, med stor undren, set en rævelort plantet oven i en af de roer krondyrene kun har ædt det halve af.
Den første gang tog jeg ikke den store notits af det, næste gange tænkte jeg det måtte være tilfældigt.
Men nu efter at have set det femte gang, er jeg ved at være måløs !
Nogen der har set noget tilsvarene, eller kan komme med en god grund til det ? [:0][:0][:0]
[Image: DSC_0437.jpg]

Hilsen Steen
Svar
#2
Skyd roeskænderen[Big Grin]
Mit bud er, at det ikke har specielt med roen at gøre. Jeg har, som sikkert mange andre, ofte set rævelort afleveret på markante steder som sten, tuer og stubbe. Årsagerne til disse valg er vel, at de virker som iøjnefaldende udstillingsvinduer for andre ræve.
Mvh Walnut
Svar
#3
Jeg oplevede en kat der gentagne gange lavede en dej i min hunds vandskål i hundegården, når hunden var indenfor, det vil sige typisk om natten.

Lad os bare sige at den fortrød efter et møde med Mr Hmr....[}Smile]

Jeg har en mistanke om at dyr gør det for at vise en form for territoriehævdelse? Jeg har læst om en ræv der sked i en sommerhusejers træsko når de stod under et halvtag udenfor, og ligeledes om en der stjal sko og tøjstykker og slæbte det hen til graven under et skur.

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Jeg har en mistanke om at dyr gør det for at vise en form for territoriehævdelse? Jeg har læst om en ræv der sked i en sommerhusejers træsko når de stod under et halvtag udenfor, og ligeledes om en der stjal sko og tøjstykker og slæbte det hen til graven under et skur.



Det er oftes det som er årsagen når dyr (hunde, katte osv) enten skider, pisser eller forsøger at "duske" noget. Hvis man skal tro på mange af de kloge hoveder så sender det pgl. dyr "Fuc. dig"-signalet med deres efterladen af ildelugtende flydende substanser sådanne steder.

Man skal jo så bare skelne mellem det her "Fuc. dig" og så alm territoriemarkering. Lige i situationen med "kagen" på roen tror jeg der er tale om helt alm. ikke aggressiv markering - noget retning det berømte "Killroy was here".

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#5
Det sjove er jo, at vi andre også gør det - ubevist.
Hvis vi skal tisse ude i naturen, så foregår det altid op ad et eller andet - det sker aldrig, at man gør det på åben mark. Jeg er da overbevist om, at det er den samme urkraft som den, der får ræven til at skide på en forhøjning.
Svar
#6
[quote]Originally posted by Leo

Det sjove er jo, at vi andre også gør det - ubevist.
Hvis vi skal tisse ude i naturen, så foregår det altid op ad et eller andet - det sker aldrig, at man gør det på åben mark. Jeg er da overbevist om, at det er den samme urkraft som den, der får ræven til at skide på en forhøjning.
[/quote
Åh det er vist kun dem der er generte der har den adfærd. Hvis en mand skal, så skal han. Især når det er koldt [Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#7
Jeg tror i er inde på noget af det rigtige [Big Grin]
Syntes det er mærkeligt den ikke bruger mulvarpeskuddene, men kun de roer der er gnavet af.
Men er imponeret af præcissionen, den har nok øjne i nakken [:0][:0][:0]

Hilsen Steen
Svar
#8
Jeg tror at det er en helt almindelig adfærd i forbindelse med revir markering.

Jeg har set det utallige gange gennem årene. På muldvarpeskud, i toppen af små fyrretræer etc.

Havde på et tidspunkt en Ruhår. Han var meget konsekvent, hvis lejligheden bød sig. Det være sig muldvarpeskud eller træstubbe.
Træstubbene kunne være temmelig morsomt, hvis ikke r.ven lige kunne nå op - så kravlede han op på stubben og så var det med
at få lagt kagen på den. Han blev helt god til det og han kunne godt få et 9 tal for den kunstneriske udførelse[Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Walnut
Svar
#10
Det er merkeligt det der med dyr der skidder merkelige steder.

Når jeg går og arbejder på havnen,ser jeg hvergang i hund kommer forbi et trawl eller en bunke garn,ja så skal den bare helt op på toppen af hele stakken for at skide eller pisse og det er uanset om den trenger eller ej og det er ligegyldig om bunken af fiskeredskaber er 20cm eller 1,5m høj.
Det er alle hunde lige fra puddel til de helt store raser og det er sgu ikke viddere appetitligt at stå og bøde et trawl en 15-20køtere har over skidt,for arbejdet foregård med bare fingre.

I sommertiden ønsker man bare turristernes hunde hen hvor pebberet gror,det er vist noget de fleste fiskere genkender,

mvh,Buffalo
Svar
#11
sgu ikke viddere appetitligt at stå og bøde et trawl en 15-20køtere har over skidt,for arbejdet foregård med bare fingre.

mvh,Buffalo
[/quote]
----------------------------------------------------------------------

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] [xx(]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
[Image: 27-6-04021.jpg] [xx(]

Swift
Svar
#13
Nu smed du vel ikke papiret i naturen swift[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Nu smed du vel ikke papiret i naturen swift[Wink]



For at der nu ikke skal opstå yderligere misforståelser, bringer jeg lige et billede af ”synderen” [Big Grin]

[Image: Billede040.jpg]

Mvh.
Swift
Svar
#15
skam dig! at give den søde hund skylden for det svineri!!
Svar
#16
Ræven efterlader ofte sin afføring på sten, træstubbe eller græstuer, hvor de bliver brugt som markering af territoriet.

http://www.skoven-i-skolen.dk/media/find...elort1.jpg
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)