Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bukkejagt forår/sommer - hvem er god/billig!?
#1
Overvejer en tur til foråret. Målet er ikke store bukke, men derimod volumen... (læs: penge til flere!). Dog betaler jeg gerne hvis jeg får kvalitet for pengene...

Er det bedst med et af de gamle velrenomerede eller er der nogen af de små upcomming der er gode!?
Hvad har I af erfaringer? Gode tips vedr rejsefirma? Hvilket land!?

MVH Kasper

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62
Svar
#2
Gå du blot efter det billigste[Smile]

Ulempen ved at benytte et af de ny etablerede firmaer er at deres erfaringsgrundlag for reviret ikke er det helt store, det samme kan du komme ud for hos de firmaer "hvor pris og kvalitet hænger sammen" alle revirer skal jo sælges.

Men sørg for at de kan svare på hvor stor afskydning der er på reviret og er afskydnings kvoten væsentligt højere end det du har ønsker om at nedlægge, så er du idet mindste relativ sikker på nogle gode oplevelser ude i reviret.

Alternativt skal de henvise til jægere som tidligere har benyttet reviret, men vær opmærksom på at jagt er relativt og der kan være stor forskel på hvad vi hver især opfatter som en god jagt tur.

ps. jeg fik ikke svaret på hvilket land ?
Du ønsker volumen ! Begynd endelig ikke med Polen[Smile] det kan næsten kun gå den anden vej efter dette.
Svar
#3
Hvis du vil en tur til Polen, bør du tage kotakt direkte til et polsk selskab, da du i hvert fald kan spare noget på selv opholdet ved at gøre dette.
Hvis du vil have nogle internet adresser, bedes du sende mig en pm
Svar
#4
Hej Kasper!

Der er flere ting, som du skal overveje i forbindelse med en bukkejagt.

Jagtland:

- Skotland: Perfekt, hvis du vil bruge din 223 rem. Du kan tale sproget. Pundkursen er favorabel. I lavlandet kan man finde god bukkejagt både om foråret og i brunsten i juli/august.

- England: Er vel især kendt for de store bukke i Sydengland, hvilket stemmer dårligt med dit ønske om at skyde mange bukke. Minimumskaliberet er 6 mm.

- Polen: Tæt vildtbestand på mange revirer. Mulighed for at kombinere med jagt på vildsvin. Mange guider taler kun "jægertysk" (= schiessen, grosser Bock, m.m.). Mulighed for at deltage i grupperejse.

- Ungarn: Som Polen. Dog har jeg hørt, at der er bedre chance for store bukke.

- Norge, Danmark og Sverige: Jagten bliver let meget dyr, hvis du vil ind på de godser, der sælger god bukkejagt med mulighed for at skyde 3-4 bukke pr. uge.

Bureau:

- Som Alan skriver, er det altid en god ide at spørge efter referencer og afskydningslister.

- I mange år sad Diana med nogle rigtigt gode revirer, men i forbindelse med den tumult, der har været i firmaet, er der sket visse ændringer. Eksempelvis flyttede Kenneth Banke over til www.gamekeeper.dk Han har i 10 år siddet med alle Dianas polske statsrevirer. En del af disse kontakter, har han taget med sig til det nye firma. Derfor kan en del af de mindre firmaer også byde på gode revirer.

Jeg håber, at disse betragtninger kan bringe dig videre i dine overvejelser.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Hej Lars, Det kan være du vil med!?

Hilsen Kasper

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62
Svar
#6
Jeg kan godt anbefale Gamekeeper har været med dem i Sverige og alle aftaler blev holdt.
Jeg har lige set deres nye rejser og du skulle måske kigge på letland.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kaspervj

Hej Lars, Det kan være du vil med!?

Hilsen Kasper

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62



Det skal vist lige vendes med chefen, inden jeg lover for meget. Dog vil jeg helt sikkert rejse med Gamekeeper, hvis jeg skal afsted. Jeg har kendt Henrik Mortensen i cirka 10 år og har fuld tillid til ham.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Hej!
Måske man skulle checke ud på http://www.maxhunt.eu, der ber gynder der at komme en del rapporter.. Det eneste dårlige ved den side er, at det ikke var mig der løb af med bukkejagten til Scotland, men så må jeg se, om jeg kan vinde den tur til 5.000 Euro i stedet! ;o)
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kaspervj

Overvejer en tur til foråret. Målet er ikke store bukke, men derimod volumen... (læs: penge til flere!). Dog betaler jeg gerne hvis jeg får kvalitet for pengene...

Er det bedst med et af de gamle velrenomerede eller er der nogen af de små upcomming der er gode!?
Hvad har I af erfaringer? Gode tips vedr rejsefirma? Hvilket land!?

MVH Kasper

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62



Hej Kasper

Når du sammenligner priser, så husk af få det hele med. Her mener jeg ophold, transport i reviret, evt. afhentning i lufthavn, jagtlicens, trofæafgifter, opmålingsafgift (Primart Ungarn), antal dage.

Det kan forvirre ret meget da der er stor forskel på hvad der er inkluderet i priserne, så du skal kigge dig godt for.

Gamekeeper, Diana, Global hunting, Jelling, med flere, er alle gode rejseselskaber, hvor du hos nogle af dem kan finde gode billige pakkeløsninger.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)