Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varslingssystem til grisejagt
#1
Vi har en mega stor bestand af grise på vores Svenske Revir, og vi får ikke skudt nok siger Svenskerne [xx(]

Derfor er vi er efterhånden kommet frem til at vi må sofistikere vores natlige jagtmetoder, til det brug kunne vi godt bruge en art varslingssystem som melder når der er bevægelser på vejen hen til foderpladsen.

Jeg mener at ha set et sådant system et sted i Tyskland, men jeg kan dælme ikke komme på hvor det var henne, mener den hedder noget i retning af "sauen melder" eller sådan.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på sporet igen??

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Jeg har læst em artikel fra Sverige, der fortæller at hvis du vil have et STORT udbytte af din grisejagt, så må du IKKE skyde dem på foderpladserne.

Men ellers er tålmodighed en betingelse for at skyde flere grise.

PS: Du kan osse spørge om jeg vil med[:p][:p][:p]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg kender ikke et sådant system, men hvordan I ville bruge varslingen ?

Ville I pürsche jer ind på vildsvinene midt om natten ? [Smile]

Jeg er bare lidt nysgerrig

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
"M@x
Har jo spurgt, men alle de gange jeg har spurgt har du jo skulle noget andet... (har vist kun spurgt en gang)[Wink]

Og jeg har også læst den artikel, og har lige rettet texten lidt, der manglede noget rimeligt vigtigt.

@Kenneth
Det skal vække os når der er aktivitet, vores Hochsitz er blevet lidt for hyggelig, så koncentrationen falder lidt med timerne, og den står på adgangs vejen til foderpladsen, så det er ikke et sted de opholder dem længe ad gangen, derfor vile det være rart med en lille påmindelse.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#5
Saxet fra Svensk Jægerforbunds hjemmeside:

Vid foderplatserna skjuts aldrig något vildsvin. Här råder lugn och ro, och det ska vildsvinen veta om. Det gör dem mindre stressade. Den enda jakt som sker i området med foderplatser är en årlig drevjakt på senhösten.

Det kan muligvis osse hjælpe at lade hjemmebrændevinsdunken blive hjemme......[8)]

Der er muligvis noget at hente her:

http://www.sau-tel.de/

http://www.youtube.com/watch?v=7yXwyyZevrs

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Hej Mosse6
En af mine svenska kompis som jagede meget ræv, have taget en sensor fra en udendørslampe og sat den op på foderpladsen. Inde i soveværelset have han sat ledningerne på en klokke.. Så var han klar. Konen var ikke ovenudlykkelig for dette setup. [Big Grin]
Desværre kræver det strøm at blive vækket på denne måde[V]
I didn't come this far to miss!
Svar
#7
Ja jeg skal skal da også gerne sidde på ruten og skyde et par "varselsskud" hehehe

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Vi har en mega stor bestand af grise på vores Svenske Revir, og vi får ikke skudt nok siger Svenskerne [xx(]


Det må være hårdt... [:0][:I]
Svar
#9
Hvorfor var det lige jeg forventede en masse respons angående vores "problem" med mange Grise [Wink][Wink]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#10
Hej Mosse6 . Jeg har set et tip med en baby alarm i et blad engang .

Man laver en lille stenstak og stiller en alarm i toppen , under stenene skal der så ligge en håndfuld majs , når stenene væltes af grisene , skramler det i alarmen (man bør nok sikre den med en snor , så de ikke render med den [Wink][Smile])

Hilsen A-bolt
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Mosse6 . Jeg har set et tip med en baby alarm i et blad engang .

Man laver en lille stenstak og stiller en alarm i toppen , under stenene skal der så ligge en håndfuld majs , når stenene væltes af grisene , skramler det i alarmen (man bør nok sikre den med en snor , så de ikke render med den [Wink][Smile])

Hilsen A-bolt



Og der findes vist endda nogle med kamera i - så kan du se vildtet - hvis der altså er lys nok [Smile]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)