Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tenderum modningstermometer
#1
Styr på kødet

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Styr på kødet

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



Spild af penge, brug pengene til noget andet og fornuften når der modnes.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#3
@HOG:

Fint nok, men hvad med dem(fx. undertegnede) der ikke har forstand på at vurdere hvornår kødet er modnet nok ? Specielt tror jeg at jeg kunne komme til at tage det for tidligt ned...

Sammenlignet med hvad mange jægere bruger af penge på mere eller mindre teoretiske ting, synes jeg at lige netop dette produkt er med til at sikre den sidste del af jagten (=middagen), og dette til en absolut rimelig pris, synes jeg [Smile]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
som Kima skriver er lidt fornuft ikke så dårlig et alternativ til måleren[:I]

den aner jo ikke om kuglen har lavet lidt griseri indenbords eller der er andre ting end lige netop de 40 graddage der tæller.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Og hvis der har været griseri indenbords, så vil du smide det hele direkte i fryseren uden modning overhovedet ?!?

Det jeg mener er, at indikationen i %, i forhold til antal graddage man normalt regner med er brugbar - så ved man hvornår kødet reelt er modnet så meget som man gerne vil have - om det så er 20 eller 120% af normalen er så en anden sag...

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Og hvis der har været griseri indenbords, så vil du smide det hele direkte i fryseren uden modning overhovedet ?!?

jeg vil ihvertfald hænge det 50 - 75 % kortere end et korrekt skudt stykke vildt.
mit vildt hænger normalt relativt længe ved 3 grader konstant, og jeg bryder mig ikke om (godtnok langsom ) bakterievækst i den tid

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Nu har vi jo ikke alle et kølerum [Wink]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

@HOG:

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv



Fint nok, men hvad med dem(fx. undertegnede) der ikke har forstand på at vurdere hvornår kødet er modnet nok ? Specielt tror jeg at jeg kunne komme til at tage det for tidligt ned...

Sammenlignet med hvad mange jægere bruger af penge på mere eller mindre teoretiske ting, synes jeg at lige netop dette produkt er med til at sikre den sidste del af jagten (=middagen), og dette til en absolut rimelig pris, synes jeg [Smile]

OK, se så her. Min filosofi er:
Forlæg/rens dit vildt så hurtigt som muligt.
Man behøver ikke noget kølerum. Det meste kød på f.eks. et stk råvildt kan fryses med det samme. Hvad der behøver en smule modning er ryg og køller. Så brug hellere pengene på vaacumpakker til ca 1200,00. Pak kødet i vaacum og lad det ligge i alm køleskab i 3-6 dage, så er selv den ældste rå moden. Fordelen er ved denne metode, at kødet heller ikke frysetørrer. ( Det er de hvide pletter man ser på emner der ikke har været pakket lufttæt )

Hvis der har været griseri indenbords så skær det væk - ikke vaske da baktusserner bare fordeles.Jo hurtigere griseriet fjernes des mindre er faren for at det breder sig.[xx(] Vær grov og kasser med hård hånd. Gennemsteg eller forær det forurenede til svigermor og sig nej tak, hvis hun inviterer på vildt[Big Grin]

Jeg håber svaret dækker ellers prøver jeg bare igen[Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)