Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brug af bukkekald
#1
Hejsa

Det kunne være sjovt at høre Jeres forskellige erfaringer med brugen af bukkekald - specielt hvordan I bruger det.....

Jeg selv købte og brugte bukkekald i sidste sæson - uden dog med sikkerhed at kunne påpege øget succes.....

Hvis bukken kommer forbi 10 minutter efter brugen af kaldet, er det jo ikke sikkert, at det er kaldet, der har virket - omvendt kan man jo heller ikke sige det modsatte[Smile]

Hvordan bruger I andre Jeres bukkekald?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Vi venter til august og så kører vi til Tyskland....

--
mvh M@X.
Verdens første og eneste DRALF champion.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Vi venter til august og så kører vi til Tyskland....

--
mvh M@X.
Verdens første og eneste DRALF champion.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]


Jo, jeg har både hørt og erfaret, at kaldet virker bedst sidst på sæsonen....[Big Grin]
Er jagt i Tyskland tl at kome til for penge?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Kaldet er langt bedst sidst i sæsonen. Jeg har stået i en kornmark i brunsten og brugt kaldet, hvor der kom 4 bukke. Det var godt for min pengepung var ved at være tom, så jeg kunne vælge den mindste buk. Råerne reagerer ofte også meget promte på kaldet i juli.

mvh. Johannes
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Kaldet er langt bedst sidst i sæsonen. Jeg har stået i en kornmark i brunsten og brugt kaldet, hvor der kom 4 bukke. Det var godt for min pengepung var ved at være tom, så jeg kunne vælge den mindste buk. Råerne reagerer ofte også meget promte på kaldet i juli.

mvh. Johannes



Hej JOhannes
Hvordan brugte du kaldet?
Lavede du korte høje "stød" med kaldet?
Eller en mere langtrukken og aftagende piben?
Jeg har selv hørt begge lyde fra råer - men snakker ikke "rådyrsk"...
Har nogen af de berejste bukkejægere evt. oplevet lokale forskel i rådyrernes signaler - altså en slags dialekter??

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Hej ran,
jeg har prøvet begge typer lyde, uden påviseligt resultat.
Sidste sæson var den hidtil eneste med bukkekald.

Jeg er dog senere kommet til den "geniale" konklusion, at man nok ikke skal benytte kaldet når man sidder i en stige. Det er de færreste rådyr der bevæger sig i 4 meters højde [:I][:I]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#7
Jeg har lagt mærke at min hund reagerer prompte på mit bukkekald.
Så jeg tror jeg skifter fløjten ud, med et bukkekald [Big Grin]

Nå alvorlig .... er der andre her, der har været ude for at bukkekald er meget lidt velanset i Sverige ?
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Der er begrænset effekt på at bruge bukkekald i DK.
Bukkekaldet er beregnet til brug i brunsten, derfor er den største chance for succes i de sidste 14 dage af jagtsæsonen.(Hvor brunsten nærmer sig.

Bukkekaldet kan med held bruges hvis man tager en tur til Polen fra ca. 15 Juli - 15 Aug. hvor brunsten ca. ligger.

Mvh.

[Image: n22.gif]
mphansen
mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#9
Hej
Jeg har lidt erfaringer fra med Buttolo-kaldet, det der ligner en bold.
I Skotland på brunstjagt lokkede jeg en gammel sekser ind på skud, ved at bruge 'angstskriget' altså den lyd som råen siger, mens den jagtes af bukken.Jeg kunne høre ham på lang afstand og der var ingen tvivl, han skulle lige se hvad 'konkurrenten' havde gang i.
Herhjemme har jeg fået en gammelrå til at smide en ung-buk på porten/ud af skoven, pga. balladen med kaldet, igen angstskriget.Og her først på sæsonen.
I Ungarn på brunstjagt, har jeg set en jagtfører styre en buk 100%, selv om den havde set og bemærket os, kunne han kalde den til gang på gang, fascinerende.
Men meget tit er der ingen reaktion overhovedet. Men prøv at lege lidt med smaldyrene her i foråret, de er ofte nemme at kalde til sig.

Hilsen Brian
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hejsa

Det kunne være sjovt at høre Jeres forskellige erfaringer med brugen af bukkekald - specielt hvordan I bruger det.....

Jeg selv købte og brugte bukkekald i sidste sæson - uden dog med sikkerhed at kunne påpege øget succes.....

Hvis bukken kommer forbi 10 minutter efter brugen af kaldet, er det jo ikke sikkert, at det er kaldet, der har virket - omvendt kan man jo heller ikke sige det modsatte[Smile]

Hvordan bruger I andre Jeres bukkekald?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)