Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Større våbenfund på Djursland
#1
Våbenfund på Djursland

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Så vidt jeg kunne se i TV i går, drejer det sig om samlervåben (gamle). Mon ikke der er gået lidt presselir' i den, for østjysk politi [xx(]
Det er nok næppe våben beregnet til at forsyne kriminelle med.......men sagen er formodentlig god til at fjerne interessen fra GHR-røveriet.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
de fleste af våbene var bagladere, og revolverne var sort krudt. Tror sgu ikke en rocker har lyst til at starte en krig med det..
Svar
#4
Der var også et par 'belummer' imellem, og hvis ikke de er registrerede, så er han på æ ræv [^]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#5
Forladere og perlejagt... hmmmm.....
Svar
#6
Jeg ved hvad sådan en omgang koster. Især hvis man har et jagttegn [V][xx(]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by prethom

Jeg ved hvad sådan en omgang koster. Især hvis man har et jagttegn [V][xx(]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]



Koster??? Du mener vel , sparer. Du bliver jo udelukket fra alle jagtrejser og skydninger. Der må være en del at spare der[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Ja der er intet der er så skidt, at det ikke er godt for noget[Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by carlos

...............perlejagt... hmmmm.....



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Er det så nu man skal komme med upassende vittigheder om perler på snor o.s.v.??



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
Citat:quote:

Er det så nu man skal komme med upassende vittigheder om perler på snor o.s.v.??


Ved ikke, hvor klogt det er at filosofere yderligere i den retning... vi kunne nemt få kantet kysen[B)]. Men på den anden side, så vil Hanne Smæk Hansen sikkert kunne forklare sagens rette sammenhæng[^]
Svar
#11
Det var ikke ligefrem samlervåben de fandt derude i dag ........

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Det var ikke ligefrem samlervåben de fandt derude i dag ........



? Har du et link?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Citat:quote:

Det var ikke ligefrem samlervåben de fandt derude i dag ........


Det ved jeg da ikke-jeg ville da gerne have en "Tommy gun" i samlingen....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Over 40 forskellige pistoler og revolvere....

Dem jeg så i tv var fler helt nye..

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Det var ikke ligefrem samlervåben de fandt derude i dag ........



? Har du et link?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/krimina...201727.htm

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#16
Jeg tror ikke der er tale om enten eller her, snarere både og.

Der var en hel del samlervåben imellem som vil appellere til våbenhistorisk interesserede, men der var også en hel masse splinternye som vil have større appel til deltagerne i de bande/rockerkrige der foregår lige nu ( kan ikke rigtig gennemskue om alle skydninger er relaterede, eller der bare er tale om forskellige slags opgør hvor værktøjet er det samme).

Skal vi gætte på en mand der er startet som jæger og våbensamler. Så er han kommet over nogle nedkastede våben fra krigens tid som det pludselig ikke kunne lade sig gøre at få tilladelse til. Så har han tænkt " hul i alt det med tilladelser, jeg køber alligevel" og pludselig er der rigtig mange der ved, at han kan både skaffe og aftage våben uden " pis og papir".

Man kan godt have en vis sympati for starten af karrieren, men eftersom hans aktiviteter nu bliver direkte befordrende for drab og sikkert snart kommer til at koste uskyldige tilskuere livet, kan de efter min mening give ham lovens strengeste straf.

jeg kender intet til den konkrete sag, det var bare de tanker der fløj gennem hovedet da jeg så indslaget i nyhederne.

Forresten sjovt at politiet skal derud flere gange for at finde det hele. De må snart opdrage nogle hunde til at snuse efter våbenolie og krudtslam [Smile]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Det er jeg nu ikke helt enig i.
Der er nul sympati for dem, der har ulovlige våben - uanset deres oprindelse eller evt. manglende mulighed for at få tilladelse eller lignende.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#18
Citat:quote:

Skal vi gætte på en mand der er startet som jæger og våbensamler


øhhhhh. hvad er lige det ulovlige i det ?

Jeg har også kendt flere gamle gutter som havde isenkram liggende fra krigens tid. En af dem havde selv stået for modtagelsen af containerne da de dalede ned fra himlen og skulle skaffes af vejen før tyskerne nåede frem. At de gamle kæmper ikke stolede alt for meget på den siddende regering, og ikke bekymrede sig alt for meget om at få papir på tingene efter krigen kan ærlig talt ikke hidse mig op.

I Grønland måtte fritidsfangere ikke have halvautomatiske skydevåben, mens erhvervsfangere gerne måtte eje og bruge dem. Men mange mennesker skiftede jo jævnligt mellem at være lønmodtagere, arbejdsløse og erhvervsfangere. De beholdt hvad de havde uanset deres aktuelle jobsituation, og fred da med det.

Så selvom jeg selv har 100% orden i våbentilladelserne, kan jeg da godt finde sympati for, at visse tager sig nogle friheder der ikke er helt i overensstemmelse med alle gældende regler, de enkelte regler er jo relative, administrative bestemmelser, og ikke skrevet med flammeskrift på Moses´ stentavler. Den sympati ophører selvfølgelig det sekund der opstår fare for menneskers liv og helbred.

Det var bare det jeg mente.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)