Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel ID, M98 v2 ?
#1
Jeg så denne på Lauritz, men hvad er det egentlig for en lås ??
http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1478839

Den ligner en 98'er men har også kolbehals sikring ??

[Image: aw1478839-3.jpg]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#2
Det er en gammel militær 98er der har været forbi en bøssemager der har civiliseret den med bl.a nyt skæfte og extra sikring. Jeg har set mange af dem gennem tiden.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Den har også fået en udløserknap på magasinbunden, og man har heldigvis bibeholdt de loddede bageste sigtemiddel og rembøjle. mon ikke man også har monteret et mere moderne aftræk end det oprindelige militære ? ( kommer det i en pakke sammen med sikringen M@x?)

Med serienummer 93504 burde det være en model 640 produceret i 1948 og låsen altså leveret fra FN i Belgien. Sjovt nok stadig med tommeludskæring til laderammefødning i venstre side, troede ellers man gik væk fra dette efter krigen, men de kan vel have haft et parti liggende som ikke nåede at blive leveret til værnemagten ?

Her kan du få riffel nok til et helt liv for en meget billig penge. Det er bare en smule.....hmmmmm.....kedeligt.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Sikringen/aftrækket er med stor sandsynlighed produceret af Voere.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Tak for svarene [Smile]

@LasseScout, det er ikke en jeg vil købe, jeg var bare nysgerrig. Jeg har allerede en 9,3'er [Big Grin]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)