Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rhodesian Ridgeback
#21
Var det hende og hendes hund (hest) der engang for længe siden var en artikel om i Jæger?
yes,
( hun begyndte med gravhunde og endte op med en "løve" [:I] )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#22
Min søn har haft en Rhodesian Pruh hest, og kan kun sige at det var en fantastisk familiehund, men meget vagtsom.

Det var fantastisk og se hvad den fandt sig i fra barnebarnet og at den også lystrede hende, var endnu mere imponerende, set i lyset af at hun kun var 3 år. Kommanderede hun den i kassen, så gjorde den det sgu, men hun er også en meget bestemt dame[Big Grin]

Derudover kræver den motion som en top trænet travhest.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#23
Motion som en toptrænet hest...
Så er det nok alligevel ikke sådan en jeg skal have.. ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Lisbet Svensen i Rold brugte den i flere år til schweis. den apporterede gerne en kronkalv

mvh
Strom, naturgænger



Jeg har af flere omgange set RR forsøge sig på både 3 og 20 timers sweissprøver, uden det på noget tidspunkt lykkedes af få rovdyrerne til at finde stråbukken for enden af sporet.( deriblandt fru. Svendsens rovdyr)

RR´s er en meget skarp og egenrådig type, som sjældent laders sig overtale til noget den ikke selv vil, så jeg tvivler stærkt på at den nogensinde finder indpas som jagthund i vores del af verden.

mvh.
Frank Nørby

Weatherby mark V 300 Weatherby magnum - Leupold 1,5-5x20 circel dot
Weatherby mark V 340 Weatherby Magnum - VX-III 8.5-25x50mm Long Range Target
"nothing can withstand the shock of high velocity Weatherby bullets"
mvh.
Frank Nørby

Shultz&Larsen 7x64 - Zeiss 3-12x50
Savage 22-250 - Leupold 6.5-20x56
Browning Bar 300 win mag- Leupold VX•R Hog 1.25-4x20mm
Winchester 94 3030 - no scope
Weatherby mark V 300 Weatherby magnum - Leupold 1,5-5x20 circel dot

Weatherby mark V 340 Weatherby Magnum - VX-III 8.5-25x50mm Long Range Target
"nothing can withstand the shock of high velocity Weatherby bullets"
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hvorfor er det lige, at den er uegnet til familier med småbørn?

Er det en problemhund?
Nej det er som sådan ikke en problemhund, da den responderer fint på en god opdragelse/dressur, men det er også en stærk hund psykisk, som netop kræver en "fast" hånd.
Derudover er den skarp hvilket, vil sige at den gerne vil "frem i flokken".
Og nu er det sådan at når man er en hund og vil så langt op i hirakiet som muligt, ja så starter man med det svageste led - og i en småbarnsfamilie er det som regel det yngste barn.....


eller har den psyke som muskelhunde?
Nej overhovedet ikke. Muskelhunde har det med at "tænde af" under visse provokationer. Mange af "muskelhundene" finder sig faktisk i de mest utrolige ting hos dyrlægen, og langt mere end cockere, gravhunde, pudler osv.
Nu er jeg selv vokset op med 2 brugs-chæfere, og det er da gået fint. Men det er bare ikke optimalt, og da overhovedet ikke at anbefale hvis man skal ud og købe ny hund, samtidig med at man har små børn. Men det er dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre... jeg kan bare ikke anbefale det[Wink]

Men jeg er enig i at det er en dejlig og flot hund..[Smile]




Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Min søn har haft en Rhodesian Pruh hest, og kan kun sige at det var en fantastisk familiehund, men meget vagtsom.

Det var fantastisk og se hvad den fandt sig i fra barnebarnet og at den også lystrede hende, var endnu mere imponerende, set i lyset af at hun kun var 3 år. Kommanderede hun den i kassen, så gjorde den det sgu, men hun er også en meget bestemt dame[Big Grin]

Derudover kræver den motion som en top trænet travhest.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]



Selvfølgelig er der eksempler på at det bare fungerer, og det er jo bare dejligt når man oplever sådan noget...[^]

Winston Churtill blev da også 91 år selvom han røg, drak, var overvægt og ikke havde motioneret siden han fyldte 20! Men derfor er livsstilen jo ikke at anbefale - i hvert fald ikke hele tiden......[Wink][^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#27
Winston Churtill blev da også 91 år selvom han røg, drak, var overvægt og ikke havde motioneret siden han fyldte 20! Men derfor er livsstilen jo ikke at anbefale - i hvert fald ikke hele tiden......[Wink][^]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
[/quote]
Derfor bør man også nyde 2 min motion, så tit man får det tilbudt....[:I][:I][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Er der ikke noget med at RR mangler underuld som f.eks retrivere har?

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#28
Min eks. og jeg havde en Rhodesian. Den blev 13 år, og var når det gælder børn, lige så stabil som en Labrador, men blev eks'en truet, så var den der som et Lyn... Hun var ved at få trukket armen af, da "spøgelset" kom til karaktertesten.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#29
Denne kunne være interesant hvis man har jagten i Givskud Løvepark[8D][8D]

Rhodesian er en flot hund, men som det danske navn Afrikansk Løvehund er det jo løver den skal jage.

Som JRexA skriver med sind som Labrador, kan vende som et lyn. Oplevede jeg med en Rotweiler. Den var det kæreste og venlige. men da skraldemanden kom slæbende med deres skraldesæk på ryggen.[}Smile][}Smile] Derefter måtte de selv sætte sækken ud til vejen. [xx(]
I didn't come this far to miss!
Svar
#30
Vi skal slå lige een ting fast - og det er;
Det er forbudt at anvende hunde af mynderacen til jagt!!!

Svar
#31
[quote][/ Vi skal slå lige een ting fast - og det er;
Det er forbudt at anvende hunde af mynderacen til jagt!!!

Ja og hvad har det med RR at gøre[Wink]

quote]
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pd...geback.pdf

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#32
For at imødegå sådanne udtalelser.....

Citat:quote:

Originally posted by støver

kan hunden apportere .evnt bestå en apporterings prøve må den da være egnet, uanset race.[Smile]

mvh støver.



Svar
#33
Støver er undskyldt, han har ikke et klap forstand på hunde[Big Grin][Big Grin][}Smile]heller.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#34
om hunden er gul blå eller violet er ligegyldigt bare chippen der sidder mellem ørene er i orden....[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]

mvh støver

(livet er for kort til småtgående hunde.)
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by marcus

Vi skal slå lige een ting fast - og det er;
Det er forbudt at anvende hunde af mynderacen til jagt!!!


Det ligger fast et det ifølge lovgivningen er forbudt at anvende Mynder til jagt - 100% korrekt.

Men det ligger også fast at en RR ikke er en mynde....[Wink][Smile]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#36
Måske man skulle overveje en sådan RR... om ikke andet, så har den nok en bedre chance mod en kamphund på steroider end min elskede labrador... :-(

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#37
HEJ STØVER

Om hunden er gul blå eller violet er ligegyldigt bare chippen der sidder mellem ørene er i orden.


For det første gul blå er grimt ( BRØNDBY )

2. Dyrlægen sætter ikke lovpligtige chip imellem ørene.

Har du overhovedet selv en hund?

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)