Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington hevi shot???
#1
Hej forum.[Smile]
Jeg har fået tilbudt et større parti af disse patroner til en god pris.[Big Grin][Big Grin]Er der nogen som har erfaring med disse patroner, gode eller dårlige?[8D]Der er både haglstr.4,6 og 7½ i det parti!![?]
Svar
#2
Hej

Har brugt den i et par i 12/70 og i 12/76, det er en meget effektiv og langtrækkende patron. Haglstørrelse 4 kan fint bruges til alt incl. råvildt. Fasaner pakker fint sammen på 40 meter.

Haglstørrelse 6 + 7½ har jeg ingen erfaring med.

Prøve skyd evt. et par patroner i dit haglgevær for at se haglfordelingen.

Patronen er så vidt jeg ved ikke godkendt til skovjagt.

Hvad er i øvrigt en god pris ???

Vh.

cck
cck
Svar
#3
Læste på et US-forum at der var en del kød ødelæggelse med Hevi shot, var det nået du bemærkede CCK??

Ultra Light! hvis prisen er god vil jeg gerne købe en kasse af dig og teste på krager[:p]
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
Hej

Fasanerne og råvildtet var ikke mere ødelagt end med f.eks. tungsten.

De største skader jeg har oplevet, har været med bismuth i fasaner
hvor haglene fragmenterede så kødet var uspiseligt.

vh.

cck
cck
Svar
#5
Du må være træt af de krager hvis du vil skyde dem med 10kroners patroner (og det er vist enda billigt) :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
10,- kr. pr. stk. så er jeg også interreseret. Normal pris ligger på 20 - 22 kr. pr skrald, så kan du selv regner ud hvad et godt kragetræk står dig i.

vh.

cck
cck
Svar
#7
Skidtet skal da prøves. og ligenu er det kun krager vi kan teste det på..

Men tak for bekymringerne [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
I didn't come this far to miss!
Svar
#8
Tjek lige denne http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.p...a&start=40 Ræv skudt på 80 meters afstand med hagl...
Mvh.

Yeti
Svar
#9
80 meter til ræv[:0][:0][:0]

Så kan man vel skyder krager på 180 m med Hevishot[:p][:p]

Jeg må have fat i nogle hagl, som jeg kan lade og få testet[Wink]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#10
Mener helt sikkert at Renington wingmaster er med Hevi shot, så se lige testen her:
http://www.jvv.dk/Vaaben/Hagltest.aspx

Nyland
Svar
#11
Hej, jeg har hørt at der i nogle tilfælde er set nogle hagl som hænger sammen, samt at de svinger lidt i størrelse. Bortset fra det skulle det være en god patron med skral i[Big Grin]

westergaard
A. Westergaard
Svar
#12
Hej.[Smile]
Afprøvede lige nogle HV(1400fps) 42 grams 12/89 i hagl str 2 idag.De kan godt nok gøre det onde ved en telefonbog på 40 meter.[Big Grin]
Jeg må sige, at det er meget imponerende, hvor langt de går ind i forhold til en hurtig 2 i stål.[Wink][Wink]
Hvis skudbilledet ikke er helt elendigt, så er det et sikkert valg til gæs i den bagerste!![Big Grin][Big Grin]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ultra light
et sikkert valg til gæs i den bagerste!![Big Grin][Big Grin]



Gør det ikke ondt når de napper i indersiden af tarmen? [Wink]

Undskyld, jeg kan ikke gøre for at min hjerne virker sådan [:I].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)