Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billig trænings kugle 9,3 mm
#1
Jeg er ved at finde en god trænings kugle til 9,3x62 da jeg har tænkt mig at skyde lidt mere med 9,3´eren i år. På jagt skyder jeg med 250 gr. Accubond så det skal helst være en kugle i den vægtklasse. Nogle forslag? De skal primært bruges på hjortebane og i skydekino. Jeg havde egentlig tænkt på Normas 232 gr. helmantel men kan ikke finde den herhjemme.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#2
Hej

Prøv ved Østjysk Våbenhandel, de har tidligere haft 15 grams Norma FMJ til 285,- kr for 100 stk.

Vh.

cck
cck
Svar
#3
@CCK

De tider er vist forbi[Sad] nu tager de 565kr for 50stk[xx(]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Hej Sako,
dette er vist det billigste

http://www.vapex.se/webshop/product_info.php?cPath=81_36_65&products_id=697

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#5
Varpex har Normas FMJ til 410 SEK for 100, men så skal du lave lidt papirarbejde, men måske kunne nogle stykker slå sig sammen ??? (Godt jeg bare kan køre der ned og hente...)
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Hej Sako
Ikke for ar være lyseslukker, men så skal de have 200 skr i forsendense [xx(]

Per T Nielsen

Ruger # 1
"one shot - one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#7
Jeg bruger S&B fra østjydsk, 12,9gram fladnæset kugler koster 199kr. for 100stk. 18,5gram rundnæset er lidt dyere.
Når jeg bruger dem ved jeg at jeg skal give kikkerten 7 klik op for at de passer på 100 meter i forhold til min normale jagtammo.
Lader med 54gr N140, så rekyl er der næsten ingenting af i forhold til de normale jagtpatroner.
De færdige patroner er temmelig korte så det er ikke alle som får en problemfri indføring fra magasinet.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar
#8
Med de priser de har her kan det vist ikke betale sig at lade selv http://www.introprice.com/default.asp?c=shop&supcat=3&cat=751&id=7291&artID=8478

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#9
Tja, igen er jeg glad for at jeg bor så tæt på Vapex... Her koster samme æske 527 SEK eller ca. 370 gode daske kroner.
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Nej jeg kan godt se at med de priser på jaktmatch så kan det ikke betale sig at hænge ret meget i ladepressen, selv om det nu er meget hyggeligt. Men jeg har frygtelig langt til Sverige[Sad] Det kunne være man skulle flytte derop[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#11
Det føles som om nogen tager røven på os skytter/jæger...
begrundelsen for prisstigningerne lyder ofte "at det er råvarenes pris der er gået op .åbenbart er Sverige ikke ramt af dette.

Det kunne være man skulle starte en indkøbsforening/import her i dette forum...[Big Grin]
Sad engang i bestyrelsen i noget der hed "Jysk småbådsfiskeklub" noget af det værste divs. Importør/forhandler viste når vi sad i forhandlinger, det var paralleimport.Det kunne være vi skulle starte dette her i forummet eller vi var nogen stykker der startede selv med import. indtil divs. priser fandt et fair leje.
Mvh. Sniper 2 [Sad!]
Svar
#12
Hej Jakob

Hiv du bare det muldvarpe skind op og betal det det koster [Big Grin][Big Grin]

Ellers kan du jo bare droppe din skydning og så gå tur med den lille
lyserøde klapvogn.[Big Grin][Big Grin]

Kommer ikke med til Langeland , da arb. kalder men der er sku penge i lortet[Wink][Wink]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.Nu også med 45/70.Hilsen  Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Jeg er ved at finde en god trænings kugle til 9,3x62 da jeg har tænkt mig at skyde lidt mere med 9,3´eren i år. På jagt skyder jeg med 250 gr. Accubond så det skal helst være en kugle i den vægtklasse. Nogle forslag? De skal primært bruges på hjortebane og i skydekino. Jeg havde egentlig tænkt på Normas 232 gr. helmantel men kan ikke finde den herhjemme.

Mvh. Jakob

Du kunne også købe fabriksladede Partizan 18,5 gr, ved Korsholm 100 stk. kr. 850,00


Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Nej jeg kan godt se at med de priser på jaktmatch så kan det ikke betale sig at hænge ret meget i ladepressen, selv om det nu er meget hyggeligt. Men jeg har frygtelig langt til Sverige[Sad] Det kunne være man skulle flytte derop[Smile]

Mvh. Jakob



Tja du kan jo kigge lidt på http://www.hemnet.se eller http://www.bytbil.se (den sidste skal du kun gå ind på hvis du kan tåle at se hvad biler koster når man ikke betaler afgift... Dvs. man skal betale små 3.000 for nummerpladerne.
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Hej Jakob.

Hvorfor laver du ikke en matrice til dit ladegrej og nedkalibrerer nogle .375" Hornady i 225 grains, eller noget andet i den vægtklasse, til .366"

Det er der da flere der gør.

Jeg ved du kan[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hej Jakob.

Hvorfor laver du ikke en matrice til dit ladegrej og nedkalibrerer nogle .375" Hornady i 225 grains, eller noget andet i den vægtklasse, til .366"

Det er der da flere der gør.

Jeg ved du kan[Wink]

[green]K&B Clax [Wink]



Hej Clax

Den tanke har jeg slet ikke haft og har heller ikke hørt om det før... det må undersøges.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#17
M@x og 375Ras har erfaringer, de måske vil dele med dig[Smile]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)