Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7-08 vs 7x64
#1
Er der nogen der kender lidt til hvor stor forskel der er på rekylen på disse to. Hvis en given kugle lades til samme hastighed i dem begge burde rekylen vel være den samme, eller vil den føles forskelligt pga krudtets forskellige brændhastigheder.

Det var tænkt til pyrsch og anstand og 7-08 med en kugle på 140 el 150gr vil vel kunne klare det meste på disse breddegrader samtidig med at den stadig har en rimelig fornuftig kuglebane.

Men men jeg kunne godt tænke mig en S&L classic og så er 7-08 jo dømt ude[V]. Derfor spørgsmålet da der er lidt rekylling i mig[xx(]

MVH Peter
Svar
#2
Hej johansen

Hvis du vil lade en given kugle til samme hastighed i 7-08 som i 7x64 .. er der vel ikke rigtig grund til at købe en 7x64!
Er selv den lykkelige ejer af en 7-08 rem[Smile], den er utrolig dejlig at skyde med, og skyder knusende præcis med kuglevægte i 140-160 grains klassen.. og så fungerer den jo i en kort lås i modsætning til 7x64!..
Send PM, så får du mit mobilnr. hvis du vil ha en snak om det.
Vh
jan
Svar
#3
Men men jeg kunne godt tænke mig en S&L classic og så er 7-08 jo dømt ude[V]. Derfor spørgsmålet da der er lidt rekylling i mig[xx(]

MVH Peter[/quote]
----------------------------------------------------------------------

Du kunne jo købe Classic én i den nye lux udførelse.
Den er med mulighed for pibeskift, ligesom den gamle M97.
Så kunne du sikkert få en til at lave en sådan pibe til dig[Wink]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Hej 358jap.

det var nu ikke fordi jeg havde tænkt mig at lade dem til samme hastighed, det var kun tænkt som et eksempel[Smile]

ang s&l i 7-08 så kom der pludselig et løsningsforslag ind ad døren[^][Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)