Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
udnyt halsen
#1
Har altid brugt halsen til at koge fond af,det gav så lidt kød til en suppe eller til biksemad og det er bestemt stadig en god idé[:p]
Havde en halv hals liggende fra en kronkalv og gad ikke rigtig det med at pille kød og koge fond..
Så mens den var halvfrossen endnu savede jeg den i 3 cm tykke skiver.
Skiverne brunes kort af i rigtig varm olie og tages op.

Følgende skæres: en ½ selleri 2-3 gulerødder 1 grøn peberfrugt 1 stort rødløg i passende stykker (gerne grove). 1 mellemstærk chilli, 4 fed hvidløg snittes fint, 5-6 kviste frisk timian pilles.
Porrer kan også kommes i, brug hvad der nu lige er der til at give kraft.
Alt det grønne svitses i 2 minutter i olie og lidt smør og hældes i en skål.
Halsskiverne krydres med paprika salt og peber og vendes kort i gryden med smør og olie fra det grønne, kom det grønne op i gryden, vend det rundt og tilsæt et glas rødvin mens der er fuld varme på endnu, tilsæt en dåse hakkede tomater og hæld vand på til det hele er dækket. Lad det koge op og skru så ned på simreniveau og lad det stå i 1½-2 timer... server med ris og groft brød eller kartoffelmos.. og en kraftig rødvin eller øl..[:p]
egner sig glimrende til nedfrysning hvis der ikke spises op
Velbekomme
Svar
#2
Ja ja 358jap jeg kan sige dig at andet end halsen går også an både mid vin og godtøl

Hvis du kunne se mig nu,ville du se en tyk forædt tilfreds jæger og fisker der har afprøvet din opskrift sammen meg hele den pukkelryggede familie og jeg skal hilse og sige at de både bøvser og prutter af bare velvære(det kaldes vist med et fint ord for multi tasking) øllet vi drak her til middagen vet limfjordsporter,Havskumog,Carlsberg elephant og en guld Tuborg samt god kraftig rødvin Amerone, så der er nu dømt spadseretur en times tid,,he he jeg skal bare ind og sove da jeg skal på job kl,18,00.

mvh,Buffalo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)