Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PRW hvilken størrelse???
#1
Hej!

Håber I kan hjælpe mig. Jeg skal have monteret min nye Z6i 2-12x50 på min Sauer 202. Jeg vil have den i Leupold PRW-ringe, men hvilken højde skal jeg bruge? Er Medium nok? Riflen er med jagtmatchpibe som den der sidder på Team Sauer modellen...

Jamo
Svar
#2
http://www2.leupold.com/resources/MountF...efault.asp

Prøv ovenstående.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Hej Jamo.
På min Sauer 202 sidder der pt. en Zeiss 3-12x56 V. med en objektiv-mål på 62 mm, den er monteret i QRW medium og der er der, 2,5-3,0 mm luft imellem, men det er på en standard pipe og der er endvidere plads til et par Butler Creek beskytter, men pipen (standard) den er jo nok også mere konisk, end en match pipe, som jeg ikke ved hvad måler. Men mon ikke den mindre objektiv- mål på din 2-12x50 vil kompensere for dette. (kender ikke målene på 2-12x50)
Hvis jeg huske rigtig er målene på Leopuld`s PRW og QRW de samme.
Håber ar det kunne hjælpe eller`s må du du jo prøve dig frem.
Tillykke med din nye kikkert [Smile], jeg er slet ikke misunderlig [:p]
Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#4
@THORLAK: Jeg har forsøgt mig i Leupolds Mountselector, men opdagede at Leupolds 50mm objektiv har et udvendigt mål på 63mm eller noget i den stil... Min Ørn måler 56mm udvendigt...hvilket bringer mig frem til

@Nemo - jeg tror at du har ret mht mediumringene. Pt har jeg monteret en Leupold VX-L 4,5-14x50 på riflen og den sidder vist nok i low-ringe som måler ca. 13mm fra bunden af basen til bunden af ringen...ved lidt udregning er det lige præcist for lidt til ørnen... Jeg er dog ikke helt sikker på at det er low ringe, men ifølge Mount-selectoren skulle det være den størrelse man bruger til den kikkert/riffel...

Men hvis du kan have den zeiss på din sauer i medium ringe, så tror jeg det er den rigtige størrelse!

Citat:quote:

Tillykke med din nye kikkert , jeg er slet ikke misunderlig


Tak skal du have - jeg glæder mig også som et lille barn til at få den sat på...!!!

Jamo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)