Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VTF nørder 600m skydning 2009
@Ex Cop - jeg er offentlig ansat - så der har du svaret på 2 skudsgrupperne :-)
Havde 2 rifler i gang hver gang - så det var rigelig for mig med 2 skud per riffel...
fin forklaring... jeg vidste ikke det med rotationen... så man skal så have 2 kliksystemer - et til ud til ca 400 og så et for resten...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
Jeg havde samme oplevelse, og såvidt jeg kunne se og høre var der flere som oplevede det samme. Min kliktabel skulle justeres fra 500m med ca. 8 klik yderligere op.

[Image: 100m.jpg]
100m

[Image: 200m.jpg]
200m

[Image: 300m.jpg]
300m

[Image: 400m.jpg]
400m

[Image: 500m.jpg]
500m, her er der et markant fald i forhold til kliktabellen ca. 8 klik.

[Image: 600m.jpg]
600m justeret med 8 klik op

Ligesom stort set alle andre kunne jeg også konstatere at grupperne trak til højre.

En lærerig dag[:I][Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
Sjovt,mine grupper trak ikke til siden.Min kliktabel passede perfekt ud til 400 meter.Herefter lå grupperne for højt.

Iøvrigt oplevede jeg(igen) hvor meget ændring at skydestilling kan ændre træfpunktet,meget tydeligt på de lange hold.

Første billede er fra 500 meter.3 skud pænt samlet,og så 3 lidt mere spredte over gruppen.
[Image: P1160004.JPG]

Og her igen,denne gang fra 600 meter. 3 skud samlet,og to oppe til venstre-nå ja,og så lige en flyer ude til højre.

[Image: P1160011.JPG]

Og JA-jeg kan jo ikke vide i hvilken rækkefølge skuddene har truffet skiven,men jeg har 3 patroner i magasinet,når det er tømt skifter jeg naturligvis skydestilling under genladning-så det er min teori(og klare overbevisning) at det er ændringen af skydestilling der også ændre træfpunktet.Jeg har ofte tænkt over det,når jeg har skudt på længere hold,og disse par skydninger underbygger min lille lommefilosofiske teori.Er der andre der kender til dét[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
@ULG Det er da logisk, din riffelgang drejer modsatte vej rundt[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
Citat:quote:

ULG Det er da logisk, din riffelgang drejer modsatte vej rundt

Måske-den er nok lavet en sen fredag eftermiddag hvor der var gået weekend øl i den i Rask Mølle.[Big Grin] Iøvrigt,jeg er da kommet i tanke om hvorfor mine grupper ligger højt på de lange hold-Det er jo sådan omkring de 400 meter en 6,5-284'er skifter til sjette gear...!![Big Grin][Big Grin][8D][8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
Hej Tonny
Da dit middeltræfpunkt allerede på 100 m. er lidt til højre, vil det jo med MOA effekten blive til en hel del på 600. Mine grupper havde middeltræfpunktet omkring center på 100 og også på 600, dog langt under. (bemærk venligst der står middeltræftpunkt - det er jo et vidt begreb[Wink])

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Du har nok ret, den skal have et klik til venstre[:I].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
Waeee Tonny... skal vi have gang i noget 600 meter skydning i 2010?

Hvis det skal være på samme tidspunkt på året som i 2009 - så kan det hurtig blive marts...

Og denne gang vil jeg fra starten skyde med på 600 meter banen [8D]

Hvad siger panelet[?] - skal vi starte en tråd oven på juleflæsket [:p]

Jeg er klar...

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
Have samme tanke idag, selvfølgelig skal vi skyde 600 m igen 2010 [:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
Det er da det vi skal, når juleræset og nytårskuren er ovre så kontakter jeg peter for en tid i det nye år og derefter laver jeg en ny tilmeldingsliste osv.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
Hej og glædelig jul.

Jeg er da klar, hvis i vil have en amatør med.

vh. Morten
Svar
Du kommer bare med en dato,Tonny[Smile][Smile][:p]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
Jeg har noget nyt udstyr, jeg gerne vil have prøvet af i et godt selskab [Smile] Vil gerne med op til 300m denne gang [8D][:I]
Walnut
Svar
Hej.
Jeg er klar hvis der er plads,skulle gerne lige have pudset formen af på de lange hold inden turen til S.A.
MVH
LØVIG
Svar
Det lyder spændende!!!

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
Citat:quote:

Jeg er da klar, hvis i vil have en amatør med.


osse mig osse mig [:p][:p]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
Jeg VIL med denne gang !!!

men vi må have en dato på så hurtigt som muligt... jeg skal jo også passe de 860 Ha nede i tyskland...

Kunne det ikke blive i starten af April?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Jeg deltager gerne igen. Jeg har et forslag, da jeg selv kun skyder til og med 400 m. vil jeg gerne resten af dagen være markør. Jeg forestiller mig, at efter endt skydning, via mobiltelefon melder jeg middeltræfpunktet tilbage til skydestandpladsen. Måske det i den forbindelse, vil være en fordel, at alle skyder på ens skiver. Den enkelte skytte kan derefter, notere sit middeltræfpunkt på en tilsvarende skive, liggende på skydestandpladsen, det vil spare meget tid.
Godt Nytår til alle

Svar
Jeg er da også klar, til at prøve kræfter med 200-300meter banerne, de 600 må I gerne have for jer selv lidt endnu.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
Fulgte med stor interesse tråden sidste år og vil gerne prøve kræfter med 600m banen.
Er også klar til markørjob , hvis der er kan klemmes flere på holdet[Smile][Smile]

Mvh LAM
Mvh Lars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)