Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VTF nørder 600m skydning 2009
#61
@Halvautomat lad nu være med at fjerne dem fra regnemaskinerne med kedelig fakta.
Alle ved jo at en akademisk diskussion er meget vigtigere end om det er praktisk brugbart[Big Grin].
Og desuden er det jo ikke meget fluerne bliver kn.... på denne årstid i forvejen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#62
Mit CAD program (Inventor) beregner 1 MOA til 29,089 mm på 100 meter. [Wink][Big Grin]

Swift
Svar
#63
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Mit CAD program (Inventor) beregner 1 MOA til 29,089 mm på 100 meter. [Wink][Big Grin]Swift


Ja, det er jo det jeg skriver......[^]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#64
Inden for motorsport hedder det her "Benchracing"[Wink][8D]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#65
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Mit CAD program (Inventor) beregner 1 MOA til 29,089 mm på 100 meter. [Wink][Big Grin]

Swift



Inventor regner med mange flere cifre end 3.

Når jeg skal tegne noget præcist, så tegner jeg det 10 eller 100 gange større og så scalerer jeg ned igen til sidst.

Det er nogen gange nødvendigt når jeg skal koordinatslibe splinekurver til et klippeværktøj.
Klippeværktøjet der klipper det folie der sidder på et yoghurtbæger har en snitspalte på 0,002mm. For at undgå at folien bøjer med ned i snitspalten, har vi slebet bølgeskær på kniven. Det hele er fremstillet i fuldt hårdmetal.

(Den oplysning er lige så nyttig som gyngehestepærer)[|)]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Det er nogen gange nødvendigt når jeg skal koordinatslibe splinekurver til et klippeværktøj.
Klippeværktøjet der klipper det folie der sidder på et yoghurtbæger har en snitspalte på 0,002mm. For at undgå at folien bøjer med ned i snitspalten, har vi slebet bølgeskær på kniven. Det hele er fremstillet i fuldt hårdmetal.

(Den oplysning er lige så nyttig som gyngehestepærer)
[Image: MX.jpg]


Jow – jow – da! - men alligevel en oplysning af ikke uvæsentlig karakter! [Big Grin]

Swift
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by 300win

[quote]

Da vi befinder os i centrum af en cirkel med radius 100m,
må regnestykket se sådan ud:
(100+100 x Pi x 1000): 21600=29.0888208665721596...mm.......[Wink]

21600 bueminutter på en cirkel..

Mvh Anders




Nu har AutoCad regnet efter og dine bueminutter regner Autocad ud til 29,08882085osv
Den lige linie imellem enderne af 100 meter lange vinkelben er 29,08845165osv

Altså en betydelig kortere distance end den du har oplyst fejlagtigt.
Jeg vil sætte pris på at du fremover udtrykker dig mere præcist idet den slags måling på slump kun kan medvirke til at bringe dine medbrugere af forummet ned på et lavere plan, rent teknisk.
Hvis NASA accepterede så grove regnefejl, havde Armstrong og co aldrig landet på månen, men i stedet på Mars og det havde betydet døden for dem. Lousy beregninger kan koste menneskeliv[Sad!]

Husk hvad du selv skriver i din signatur:
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!

PS:[Wink][Wink][Wink][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#68
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by M@X[green]
Nu har AutoCad regnet efter og dine bueminutter regner Autocad ud til 29,08882085osv
Den lige linie imellem enderne af 100 meter lange vinkelben er 29,08845165osv PS: [Wink][Wink][Wink][Big Grin][Big Grin][Big Grin]


Sådan en autocad har jeg også haft.......

Håbløst unøjagtigt.....[Big Grin][Wink]

Vi må nok vedtage, at en VTF-standard MOA sættes til
[^][^][^][^] 29.088MM.....[^][^][^][^]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#70
Ja eller hvis man nu ikke har så meget fritid, så kan man købe én med millimeter/centimeter klik !

Godt med en fast norm - og hvis der nu alligevel er nogen der rammer mars, istedet for månen, så må de jo klikke lidt ned - og er så den erfaring klogere.

På 600 m. passer klikkene alligevel kun på dagen, men har vi gjort forarbejdet, så er vi jo nok inde på skiven !!

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#71
Citat:quote:

Originally posted by Ex Cop

Ja eller hvis man nu ikke har så meget fritid, så kan man købe én med millimeter/centimeter klik !

Godt med en fast norm - og hvis der nu alligevel er nogen der rammer mars, istedet for månen, så må de jo klikke lidt ned - og er så den erfaring klogere.

På 600 m. passer klikkene alligevel kun på dagen, men har vi gjort forarbejdet, så er vi jo nok inde på skiven !!

Mvh. AB



Man kan ikke overlade sådan noget til tilfældighederne.
Columbus var på vej til Indien og så overlod han navigationen til konen og så kom de til Amerika i stedet. Det er en af de største regnefejl i historien.....[xx(]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#72
29,088451661246449882960713245281 er det faktiske
(dog ikke absolutte),
tal for afstanden mellem enderne af to vinkelben,
Spredt 1 MOA (bueminut)og 100M lange
M@X, din autocad har fejl allerede på 8. decimal,
og er således IKKE troværdig[Wink][Big Grin]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#73
Jeg beklager mit sjusk at jeg lod Autocad runde af. Vi skulle naturligvis have haft det HELT præcist af hensyn til ½auto's kliktabel.

Jeg påtager mig skylden når(hvis) han ikke rammer skiven på 600 meter.

Jeg afviser naturligvis at betale hans patroner, da jeg ikke selv har ladet dem. Jeg har jo ikke haft chancen for at kompensere krudtladningen for afrundingsfejlen.

God vind til skydningen.[}Smile][Big Grin]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#74
Er der nogen af jer taltosser der kan bekræfte at når der på min kikkert står 1/6 Moa så giver den 4,84 mm på 100 M pr.klik...[?][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#75
M@X, din autonome bandit, du er tilgivet.
Dog må du naturligvis påregne en indberetning
til "Forbundet af fundamentalistiske maskinarbejdere og værktøjsmagere"[Big Grin][Big Grin]

De bedste hilsner, Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#76
4,8480752768744083138267855408802 er tallet, ULG

Simpelt.........[Wink]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#77
Citat:quote:

4,8480752768744083138267855408802 er tallet, ULG



Bukker og takker...[Smile][Wink][Big Grin][Big Grin]

PS.det bliver da for nemt at ordne den skive på 600 meter med så præcise data...[:o)][:o)][:0]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#78
Nu går det helt galt - data´ene er ultra precise - hastighederne er
målt med decimaler - ladningerne er tricklet - og alle våben er toptrimmet.

Der er bare et problem - kikkertproducenten kan ikke leve op til standarten - og når alt andet er i orden - kan vi íkke være så heldige, at fejlene ophæver hinanden.

Nej mød op med en standard fabriksriffel, fabriksammo med et anslået hastighed, som riflen ikke er indskudt med - og så en god gang tømmermænd.

Så starter vi på 600 m. - sigter ind igennem løbet, og dem der ikke har første serie i skiven kører hjem.

[Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#79
@Ex-cop du må godt blive og markere for mig[Big Grin].

Har lige set vejrudsigtet, det tegner godt[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#80
Citat:quote:

Originally posted by ULG

PS.det bliver da for nemt at ordne den skive på 600 meter med så præcise data...[:o)][:o)][:0]



Husk lige at korrigere for en evt. sidevindsafdrift. [Big Grin]

mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)